F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201520 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:45,682--12
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:46,1320,4500,45012
3.26Daniił KwiatRed Bull RB111:46,1670,4850,03519
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:46,3590,6770,19214
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:46,8021,1200,44315
6.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:47,2231,5410,42116
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:47,2371,5550,01414
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:47,3011,6190,06418
9.33Max VerstappenToro Rosso STR101:47,4641,7820,16317
10.9Marcus EricssonSauber C341:47,5681,8860,10420
11.77Valtteri BottasWilliams FW371:47,5871,9050,01920
12.27Nico HulkenbergForce India VJM081:47,6401,9580,05316
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:47,7152,0330,07514
14.19Felipe MassaWilliams FW371:47,7332,0510,01821
15.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:47,8172,1350,08416
16.11Sergio PerezForce India VJM081:48,0022,3200,18515
17.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:48,1162,4340,11415
18.12Felipe NasrSauber C341:48,9323,2500,81620
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:52,5886,9063,65626
20.28Will StevensMarussia MR03B1:55,2939,6112,70522
107% najlepszego czasu: 1:53,080


Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Singapuru. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełniły nazwiska Raikkonena i Kwiata.

Zajęcia rozpoczęły się o godzinie 18:00 czasu lokalnego, gdy nad torem zapadał już zmierzch. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, ale inaugurujący rezultat treningu uzyskał Alex Rossi, starający się jak najlepiej przygotować do decydujących sesji wyścigowego weekendu po piątkowej kraksie do jakiej doszło w osiemnastym zakręcie. Amerykanin uzyskał czas 1:53,239s.

Po około siedmiu minutach na pierwsze miejsce tabeli wyników przesunął się Daniił Kwiat (1:48,716s chwilę później poprawione na 1:47,968s)). Od samego początku wielu kierowców wyjeżdżało poza tor: na początku Nasr przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu, nieco później niegroźna przygoda przytrafiła się Maxowi Verstappenowi w siódmym zakręcie. Już od pierwszych minut sesji w użyciu była zarówno opcjonalna jak i podstawowa mieszanka ogumienia.

Po stosunkowo długim czasie spędzonym w alei serwisowej, na torze pojawili się kierowcy Mercedesa – w tym samym czasie reprezentujący Williamsa Veltteri Bottas oraz Felipe Massa uzyskiwali rezultaty zbliżone do zawodników Force Inida, dające im miejsca w połowie czołowej dziesiątki. Pierwsze pomiarowe okrążenie Rosberga dało mu awans na trzecie miejsce, podczas gdy Hamilton awansował na drugą lokatę tracąc trzy dziesiętne części sekundy do Kwiata.

Pięć minut przed półmetkiem, najlepszym czasem popisał się Sebastian Vettel – Niemiec uzyskał 1:46,728s, zyskując tym samym w tabeli komfortową przewagę nad Hamiltonem. Niemal w tym samym czasie dwukrotny mistrz świata zbyt mocno opóźnił hamowanie do zakrętu numer siedem, musząc ratować się ucieczką w kierunku strefy wyjazdowej. Konkurencyjny poziom osiągów Ferrari potwierdzała jazda Kimiego Raikkonena, który na 30 minut przed końcem sesji wskoczył na drugie miejsce. Pomimo dobrego rezultatu Fin przyznawał, że jego bolid zachowuje się dość zabawnie.

Niedługo po tym tempo podkręcił Kwiat – Rosjanin awansował co prawda na drugie miejsce, ale jego strata do Vettela wynosiła ponad pół sekundy. Rosberg i Hamilton zajmowali w tym czasie piąte i szóste miejsce, blisko sekundę za kierowcą Ferrari. Daniel Ricciardo narzekał tymczasem na utratę przyczepności tylnej osi. W podobnym tonie, w drugiej połowie sesji, opisywał prowadzenie swojego samochodu Kwiat, który informował o problemach podczas pokonywania siódmego zakrętu.

Piętnaście minut przed końcem sesji na torze znajdowały się wyłącznie dwa Manory, jednak już moment później symulację kwalifikacji rozpoczął Ricciardo. Australijczyk już po swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu awansował na pozycję lidera z czasem 1:46,359s.

Po raz kolejny dominujące tempo zaprezentowali jednak kierowcy Ferrari – Vettel zakończył sesję z rezultatem 1:45,682s, dysponując mikroskopijną przewagą nad Raikkonenem, za którym znaleźli się kierowcy Red Bulla: Kwiat przed Ricciardo. Dopiero piąta i szósta lokata przypadła Srebrnym Strzałom Hamiltona i Rosberga. Warto zaznaczyć, że na wysokim siódmym miejscu wieczorną sesję zakończył Fernando Alonso. Jenson Button, po problemach technicznych z początku treningu, został ostatecznie sklasyfikowany na trzynastej pozycji, za Hulkenbergiem Bottasem i Ericssonem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Michal2_F1, 19.09.2015 13:18[!]
Co prawda nie będzie wyścigów serii GP2 i GP3 lecz mamy zespół na poziomie GP2 (Manor) z kierowcą na poziomie GP3 (Stevens). Przynajmniej Merhiego nie ma. I bardzo dobrze.
zefu, 19.09.2015 13:26[!]
jeśli można coś wnioskować po ilości okrążeń, to Scuderia czuje się pewnie jeśli chodzi o ustawienia lub po prostu oszczędzają pakiet
Adam2iak, 19.09.2015 13:27[!]
Cytat :
Przynajmniej Merhiego nie ma. I bardzo dobrze.

Jak dla mnie wielka szkoda.
Michal2_F1, 19.09.2015 13:29[!]
@Adam2iak
Z pewnością Frijns, Da Costa i Kobayashi podzielają Twój pogląd.
ENDR, 19.09.2015 13:45[!]
Niee no, 0,45 sekundy to nie taka mikroskopijna przewaga, zwłaszcza w porównaniu z 0,035s między Raikkonenem a Kwiatem albo 0,018s między Massą a Maldonado.

@marios76 To, kogo ci jest żal, jest doprawdy fascynujące. Mów więcej, chętnie przeczytamy...
macieiii, 19.09.2015 13:48[!]
Alonso z czasem Rosberga. Mercedesy się kryją. To raczej pewne, ale w żadnym z tegorocznych wyścigów nie życzyłem im zdecydowanej wygranej jak teraz, gdy rekordy Senny wiszą w powietrzu.
Jeśli im się to nie uda to czeka nas ekscytujący wyścig i liczę na Ferrari również, ale na podium dla RBR, kto wie czy nie ostatnie. Ricciardo - wiesz co masz robić.
marek84, 19.09.2015 13:51[!]
Zwracam uwagę na Alonso na 7 miejscu, w FP2 był 8. TO chyba jasno pokazuje, że problemem McLarena nie jest auto tylko silnik, a auto całkiem znośne. Im bardziej silnikowy tor, tym bardziej tracą. Tutaj nawet ze słabym silnikiem ALO daje radę.
MairJ23, 19.09.2015 14:29[!]
@marek84 sluszna uwaga..
Adam2iak, 19.09.2015 15:28[!]
@Michal2_F1
Akurat Kobayashi może pozazdrościć Merhi'emu dorobku w seriach juniorskich a da Costa przegrał z Hiszpanem w ich wspólnym sezonie w F3.
marios76, 19.09.2015 20:43[!]
@ENDR Po co prowokujesz? Nie lubię ludzkiej zawiści, to podłe. Resztę, dość dokładnie napisałem, miałeś okazję przeczytać, więc mam tłumaczyć?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca