F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200823 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Felipe MassaFerrari F20081:35,392--20
2.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:36,4591,0671,0678
3.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:36,5561,1640,09721
4.7Nico RosbergWilliams FW301:36,5781,1860,02223
5.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:36,6261,2340,04817
6.5Fernando AlonsoRenault R281:37,0221,6300,39618
7.6Nelson Piquet JrRenault R281:37,0341,6420,01228
8.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:37,2181,8260,1849
9.16Jenson ButtonHonda RA1081:37,2821,8900,06417
10.11Jarno TrulliToyota TF1081:37,5402,1480,25824
11.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:37,6492,2570,10917
12.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:37,6492,2570,00018
13.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:37,7762,3840,12720
14.12Timo GlockToyota TF1081:37,7822,3900,00627
15.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:38,2192,8270,43726
16.9David CoulthardRed Bull RB41:38,2322,8400,0137
17.10Mark WebberRed Bull RB41:38,7073,3150,47512
18.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B1:38,7983,4060,09125
19.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:39,0463,6540,24821
20.18Takuma SatoSuper Aguri SA08A1:40,1784,7861,13211
21.19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A1:40,3514,9590,17314
22.20Adrian SutilForce India VJM011:41,2695,8770,9185
107% najlepszego czasu: 1:42,069

Najszybszym kierowcą podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej okazał się Felipe Massa. Wyprzedził on o prawie sekundę kolegę z zespołu Ferrari – Kimiego Raikkonena, którego bolid uległ w połowie sesji awarii. Fin nie pojawił się już potem na torze. Pierwszą trójkę zamknął Heikki Kovalainen z McLarena.

Pierwsze pół godziny minęło spokojnie, a czasy ustanawiali jedynie kierowcy słabszych zespołów. Jednak potem na torze pojawili się już prawie wszyscy. Prawie wszyscy, ponieważ Robert Kubica (BMW) wyjechał na tor zaledwie na kilka minut przed zakończeniem sesji, ale mimo to uplasował się na ósmej pozycji (+1,8s).

Nick Heidfeld tymczasem zajął miejsce 11 (+2,3s). Niemiec przeżył chwilę grozy, gdy wypadł przy sporej szybkości z toru i mało brakowało, a uderzył by w bandę. Pierwszą siódemkę dopełnili Nico Rosberg (P4, +1,2s), który ustanowił swój czas na miękkich oponach rzutem na taśmę, Lewis Hamilton (P5, +1,2s) i obaj kierowcy Renault (P6 i P7).

Mniej więcej w połowie sesji doszło do wywieszenia czerwonej flagi, po tym jak przy próbie powrotu na tor i najechaniu od tyłu na krawężnik rozpadło się przednie zawieszenie w bolidzie Davida Coultharda, a chwilę później blisko toru zatrzymał się Raikkonen. Porządkowym uprzątnięcie zepsutego bolidu Fina zajęło prawie dziesięć minut.

Pecha miał także Mark Webber, w którego bolidzie awarii uległ silnik, po czym zatrzymał się on płonącym bolidem za wyjazdem z boksów. Tuż przed końcem treningu z toru wypadł też Sebastian Vettel, u którego w ostatnim zakręcie eksplodowała tarcza hamulcowa. Niemiec nie zgasił silnika i próbował wyjechać ze żwiru, ale nie udało mu się i musiał skorzystać z pomocy porządkowych.

W połowie stawki ponownie przyzwoicie wypadli kierowcy Hondy – Jenson Button (P9, +1,9s) i Rubens Barrichello (P13, +2,4s) oraz kierowcy Toyoty – Jarno Trulli (P10, +2,1s) i Timo Glock (P14, 2,4s). Na szarym końcu znaleźli się kierowcy Force India i Super Aguri z prawie pięcioma sekundami straty. Dla Adriana Sutila sesja skończyła się po zaledwie 5 okrążeniach, po tym jak spod pokrywy silnika zaczął wydostawać się dym. Oprócz tych incydentów nie wydarzyło się już nic poważnego. Pobocza zwiedzali między innymi Hamilton, Massa czy Rosberg. Bączka na wyjściu z zakrętu zaliczył Kazuki Nakajima.

Pogoda
Temperatura powietrza: 31°C
Temperatura toru: 49°C
Prędkość wiatru: 1m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 21.03.2008 11:28[!]
Znowu coś nie tak z silnikami Ferrari:((( Makabra, jeśli w niedzielę będzie gorąco to nie wiem czy ujrzymy na mecie obydwa bolidy włoskiego zespołu:((( Gdzie tkwi problem?
mielony, 21.03.2008 12:55[!]
Nick mało co się nie rozbił? W Australii mieli mocny docisk (może właśnie dlatego słabą prędkość max.). Robert w eliminacjach zrobił dobry czas chyba dzieki temu, bo miał największą prędkość w podwójnym zakręcie...
Tu są dłuższe proste więc chyba BMW ekserymentuje z mniejszym dociskiem...
Tylko, że mniejszy docisk był podobno korzystny dla auta z 2007 roku, a teraz?
zurex90, 21.03.2008 14:35[!]
lekki docisk + dobry balans =wymarzone czasy, tylko żeby BMW nie przekombinowało z taktyką
zbig52, 21.03.2008 17:14[!]
Ferrari kręciło najlepsze czasy na oparach tak że aż Kimiemu zabrakło paliwa(jak donosi konkurencja v10)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca