F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200823 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:35,055--32
2.2Felipe MassaFerrari F20081:35,2060,1510,15133
3.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:35,4280,3730,22236
4.16Jenson ButtonHonda RA1081:36,0370,9820,60940
5.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:36,4741,4190,43735
6.11Jarno TrulliToyota TF1081:36,4931,4380,01938
7.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:36,5121,4570,01930
8.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:36,6711,6160,15933
9.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:36,7561,7010,08537
10.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:36,8381,7830,08234
11.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:36,8791,8240,04138
12.7Nico RosbergWilliams FW301:36,9081,8530,02936
13.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:37,1062,0510,19835
14.5Fernando AlonsoRenault R281:37,3282,2730,22223
15.6Nelson Piquet JrRenault R281:37,3312,2760,00342
16.10Mark WebberRed Bull RB41:37,3462,2910,01537
17.12Timo GlockToyota TF1081:37,5122,4570,16635
18.20Adrian SutilForce India VJM011:37,6142,5590,10235
19.18Takuma SatoSuper Aguri SA08A1:39,0213,9661,40727
20.19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A1:39,3614,3060,34030
21.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B---1
107% najlepszego czasu: 1:41,709

W dzisiejszej drugiej sesji treningowej na torze Sepang najszybszym kierowcą okazał się Lewis Hamilton. Wyprzedził on nieznacznie kierowców Ferrari – Felipe Massę (P2, +0,2s) i Kimiego Raikkonena (P3, +0,4s).

Tym razem na tor kierowcy wyjechali już zaraz po zapaleniu się zielonego światła. Z początku zanosiło sie na to, że kierowcy Ferrari zdominują drugą sesję, ponieważ co pewien czas wymieniali się na pierwszym miejscu.

Czwarte miejsce, co jest z pewnością zaskoczeniem zajął Jenson Button, choć miał już niespełna sekundę straty do Hamiltona. Zaraz za nim znaleźli się Sebastian Vettel (P5, +1,4s), Jarno Trulli (P6, +1,4s) i Heikki Kovalainen (P7, +1,5s).

Robert Kubica, tak jak w poprzedniej sesji zajął ósmą pozycję (+1,6s), a Nick Heidfeld trzynastą (+2s). Trochę gorzej poradzili sobie tym razem kierowcy Renault, którzy zajęli miejsca 14 i 15 (obaj +2,3s). Fernando Alonso miał jednak problemy z bolidem – najpierw obróciło go w ostatnim zakręcie, a potem miał problem z redukcja do drugiego biegu.

Jeszcze większy pech prześladował dziś Davida Coultharda, który po dziwnym wypadku w pierwszym treningu nie dał rady wyjechać na tor w tej sesji. O pechu może też mówić Sebastien Bourdais, któremu na pierwszym okrążeniu w tej sesji popsuł się silnik i tak jak Coulthard nie ustanowił on czasu.

Z pozostałych zespołów zaskoczył wszystkich Giancarlo Fisichella z Force India, który zajął dziewiąte miejsce (+1,7s). Trochę gorzej za to wypadli Timo Glock (P17, +2,5) i Nico Rosberg (P12, +1,9s). Super Aguri jak zwykle było daleko w tyle z prawie czterema sekundami straty. Cała sesja przebiegła momentami bardzo monotonnie. Nie była zakłócana przez wypadki. Wszyscy kierowcy byli bardzo aktywni, a najwięcej okrążeń wykonał Nelson Piquet – 42. Oprócz bączka Alonso, kilku kierowców wyjechało nieznacznie poza tor.

Pogoda
Temperatura powietrza: 29°C
Temperatura toru: 41°C
Prędkość wiatru: 3m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Pochmurno

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SpeedyGonzales, 21.03.2008 09:38[!]
Bardzo równo w dół zaczynając na Vettelu, kończąc na Rosbergu(w jeden sek. sie mieszczą), poza tym Button chyba na oparach..
Bart2005, 21.03.2008 09:40[!]
Przed wyjściem do pracy oglądałem przez kilkanaście minut sesję nr2 i tak jak patrzyłem to Ferrari jeździło cały czas na twardych oponach kręcąc znakomite czasy poniżej 1,36. Mclaren w tym czasie na miękkich oponach tracił około 0,350s.
Nie wiem na jakich oponach zostały zrobione ostatnie okrążenia, czy w Ferrari założyli miękkie opony czy do końca jeździli na twardych, może ktoś napisze. Różnica nie jest duża.
kLc!, 21.03.2008 09:50[!]
Ferrari jest szybkie, ale ich problem to niezawodność. Jak bolidy nie będą stawały co 30 okrążeń, to walka z McL będzie równa.
jędruś, 21.03.2008 09:54[!]
Cholera . Ten silnik Ferrari to jakiś złom . Kolejna awaria tym razem Bourdaisa .
Świetnie pojechał Fisco . Niesłychane jak objeżdża Sutila .
Ferdek stracił sporo czasu i może mieć przez to słabo ustawiony bolid . Jednak Nelsonek dziś zadziwił , że znalazł się tak blisko Alonso . Przejechał dziś mnóstwo okrążeń , dobrze ustawił samochód i może powalczyć o coś w kwalifikacjach .
Button ..... Pojechał niewiarygodne okrążenie ale pewnie na świerzych oponach z pustym bakiem . Jednak nie ma się co cieszyć , gdyż i tak ma 1s straty do najszybszego kierowcy . Jednak mogą powalczyć z Red Bullem w kwalifikacjach , bo ten dziś jeździł wolno i strasznie dużo czasu stracił na naprawianie awarii . Więc David będzie miał niesłychanie trudne zadanie by walczyć o dobre pozycje .
Trulli też przywalił . Być szybszym od Kovalainena to spore osiągnięcie .
Massa znów szybszy od Kimasa . Trochę martwi , że Hamilton objechał Ferrari .
Vettel - świetna jazda . Jeśli porządnie ustawił samochód to będzie walczył o to samo co w Australii podczas kwalifikacji .
Kubica dobrze i znów szybszy od Heidfelda .
SpeedyGonzales, 21.03.2008 10:02[!]
Bart2005 chyba wszyscy swoje najlepsze czasy na miękkich wykonali
ToshibaUser, 21.03.2008 10:24[!]
Jutro zejdą w okolice 1:34 , więc po dzisiejszych czasach trudno coś wywnioskować - jak zwykle zresztą .
To co widać już dziś to usterkowość , bądź jej brak . Swoją drogą jak wygląda pogoda w Malezji ?
grissley, 21.03.2008 10:56[!]
Qrcze, w silniku Ferki nic się przecież zasadniczo od zeszłoego sezonu nie zmieniło (homologacja).
Czyżby te biopaliwo ich tak wykańczało?
A może McL robiąc ECU zrobił im jakiegos psikusa?
Innych opcji chyba nie ma...
ToshibaUser, 21.03.2008 11:12[!]
@grissley
Ferrari cierpi nie z powodu wady konstrukcyjnej , czy materiałowej , ale z powodu kłopotów z oprogramowaniem silnika. Nie wysnuwał bym przy tym jakichkolwiek teorii spiskowych - po prostu mieli inne podejście do projektowania silnika i softu nim zarządzającego , a teraz muszą odnaleźć się z czymś mniej złożonym i dającym mniej możliwości dopasowania i ustawień . Po prostu mają trochę pecha .
michal132, 21.03.2008 11:31[!]
kubica minimalnie wolniejszy od kova.mysle, ze w kwalifikacjach bedzie przed. bo bmw to murowny faworyt do zwyciestwa tak obstawia maclaren. mogo mu wymienic skrzynie, za pierwszy raz niema kary
Siux, 21.03.2008 13:22[!]
Cóż Ferrari raz na wozie raz pod wozem. Przy odejściu Michelina to rywale Ferki musieli się dostosowywać do nowych opon, które Włosi mieli rozpracowane, teraz to Ferrari musi się przestawiać na ECU. Generalnie sprawiedliwości staje się zadość.
piotrek74, 21.03.2008 14:05[!]
zobaczymy na Q co pokarze BMW jeżeli będzie słabo to Mario straci uśmiech (główny sponsor przytrze mu nosa )
zurex90, 21.03.2008 14:43[!]
Siux> sprawiedliwości nie ma tym świecie
fajnie byłoby gdyby Kubica wywalczył pole position a Heidfeld gdzieś w środku stawki, wtedy BMW musiało by się postarać ze strategią
pablo3243, 21.03.2008 16:35[!]
Nie lubię Hamiltona ale to mu trzeba przyznać - chłopak ma talent.
pioter, 21.03.2008 17:22[!]
Dwa pierwsze treningi miały w przypadku BMW jak i innych ekip charakter zapoznawczy i służyły głównie gromadzeniu danych do bardziej precyzyjnych ustawień. Stąd sądzę, że nie należy wyciągać jeszcze zbyt daleko idących wniosków co do położenia poszczególnych zespołów względem siebie za wyjątkiem McLarena oraz Ferrari, które już na treningach dały próbkę swoich możliwości. Bardzo chciałbym aby udało się zając Robertowi w kwalifikacjach co najmniej 5 miejsce bo 2 McLareny i 2 Ferrari są raczej poza zasięgiem BMW.
impr, 21.03.2008 18:40[!]
Mały błąd - na zdjęciu jest Heikki, a podpisany jest jako Hamilton :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca