F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200827 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,597 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,680 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:21,935--38
2.6Nelson Piquet JrRenault R281:22,0190,0840,08438
3.5Fernando AlonsoRenault R281:22,0320,0970,01326
4.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:22,1720,2370,14035
5.2Felipe MassaFerrari F20081:22,2290,2940,05732
6.10Mark WebberRed Bull RB41:22,2380,3030,00936
7.7Nico RosbergWilliams FW301:22,2660,3310,02833
8.9David CoulthardRed Bull RB41:22,2890,3540,02330
9.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:22,3830,4480,09438
10.20Adrian SutilForce India VJM011:22,5480,6130,16538
11.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:22,6850,7500,13733
12.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:22,7880,8530,10338
13.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:23,1301,1950,34240
14.11Jarno TrulliToyota TF1081:23,2241,2890,09434
15.16Jenson ButtonHonda RA1081:23,2631,3280,03934
16.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:23,2641,3290,0018
17.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:23,4151,4800,15131
18.15Sebastian VettelToro Rosso STR2B1:23,6611,7260,24635
19.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B1:23,6841,7490,02337
20.12Timo GlockToyota TF1081:23,8831,9480,19940
21.18Takuma SatoSuper Aguri SA08A1:25,1103,1751,22730
22.19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A1:25,1633,2280,05331
107% najlepszego czasu: 1:27,670

Kimi Raikkonen (Ferrari) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia także w drugiej sesji treningowej, podczas której jego najbliższymi rywalami okazali się kierowcy Renault – Nelson Piquet Jr i Fernando Alonso. Robert Kubica (BMW) popołudniową sesję ukończył tymczasem dopiero na dwunastej pozycji – tuż za Lewisem Hamiltonem (McLaren).

W drugiej sesji na brak akcji nie można było narzekać już od pierwszych minut. Z czołówki jako pierwsi czasy ustanowili Kubica i Hamilton, a na czele klasyfikacji pojawił się Polak (1:22,949), uzyskując dzięki bardziej miękkiej mieszance opon lepszy o ponad pół sekundy czas od kierowcy McLarena. Hamilton na swoim ostatnim okrążeniu z pierwszego przejazdu wpadł w poślizg podczas hamowania przed wirażem La Caixa, ale mógł kontynuować jazdę.

Pod koniec pierwszego kwadransa na czele klasyfikacji pojawił się niespodziewanie Adrian Sutil (1:22,548), poprawiając czas Kubicy o 0,4 sekundy. Jakby tego było mało, rezultat Niemca poprawił wkrótce jego partner z zespołu Force India – Giancarlo Fisichella (1:22,494). Tymczasem Raikkonen po swoim pierwszym przejeździ wskoczył na czwartą pozycję, rozdzielając dwójkę kierowców BMW.

Po 25 minutach David Coulthard (Red Bull) zepchnął Kubicę na czwarte miejsce, a tymczasem Fisichella umocnił się na pierwszej pozycji, poprawiając swój czas o 0,1 sekundy. Następnie przed Kubicą znalazł się także Piquet Jr. Po upływie pierwszych 30 minut bez czasu byli tylko Massa, Kovalainen i Anthony Davidson (Super Aguri). Massa wkrótce ukończył jednak swoje pierwsze okrążenie pomiarowe i wskoczył na piąte miejsce, a tymczasem Raikkonen awansował na drugie miejsce (1:22,498).

Fisichella na czele klasyfikacji znajdował się aż do 40 minuty sesji, kiedy to jego czas poprawił nieznacznie jadący na bardziej miękkich oponach Coulthard (1:22,321). Kilka minut później na pierwszą pozycję wskoczył Nico Rosberg z czasem 1:22,266, którego następnie pokonał drugi kierowca Williamsa – Kazuki Nakajima, wykręcając 1:22,172 (obaj jechali na oponach z białym paskiem). Tuż po upływie godziny kierowców Williamsa rozdzielił Massa (1:22,229). Kilka minut później na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak Kovalainen zjechał z toru po ewidentnej awarii bolidu. Fin zajmował w tym momencie odległe, 16 miejsce.

Tymczasem na niewiele ponad 20 minut do końca sesji najszybszy czas wykręcił ulubieniec lokalnej publiczności – Fernando Alonso (1:22,034), pokonując Nakajimą o 0,138 sekundy. Kilka minut później minimalnie szybciej pojechał jego partner z zespołu Renault – Piquet Jr (1:22,019). W tym momencie Kubica zamykał pierwszą dziesiątkę (1:22,788), mając ponad 0,7 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Pięć minut przed końcem sesji Raikkonen przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund (1:21,935), jadąc na oponach z białym paskiem. Wyniku tego nikt nie poprawił już do końca sesji, tak więc Fina ponownie okazał się najszybszym kierowcą na torze Catalunya.

Za kierowcami Renault na czwartej pozycji uplasował się Nakajima, a pomiędzy nim i drugim kierowcą Williamsa – Rosbergiem znaleźli się Massa i Mark Webber (Red Bull). Pierwszą dziesiątkę zamknęli Coulthard i kierowcy Force India – Fisichella oraz Sutil, a oprócz nich poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieścili się jeszcze Hamilton i Kubica, a więc w sumie aż jedenastu kierowców. Jedynymi incydentami w drugiej sesji były poślizg Hamiltona i awaria bolidu Kovalainena.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura powietrza: 25°C
Temperatura toru: 39°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jędruś, 25.04.2008 21:50[!]
To takie czasy tylko dla zabawy . Wszyscy ( niemal oprócz Renault i Force India ) ćwiczyli raczje długie przejazdy .
Powrót formy Renault ??? Tak . Ale nie tak duży jak zapowiadają . Flavio zrobił na kierowcach taką presję , że muszą zrobić dobry wynik . I jestem zadowolony , że Nelsonek wreszcie pokonał Alonso . CHłopak chyba zaczyna się budzić.

Czasy w kwalifikacjach powinny być lepsze od 1,6 1,7 sekundy więc nie ma się czym podniecać....
Ferrari wydaje się być dalej najsilniejsze . Kierowcy Maca ze zmiennym szczęściem się raczej maskowali .
Ogóreczki tracą już 1,5 sekundy na okrążeniu . Niedługo strach będzie patrzeć w dół tabeli :D
STR wykorzystało już potencjał swojego bolidu .... Nie ma szans na dobry wynik tym wozem .
BMW jak zwykle spokojnie . Tak samo Honda , która już nie musi udowadniać , że jast szybka jak Renault i Force India . Kierowcy Red Bulla też raczej dali czadu . No i zostaje nam super kamikadze Nakajima . Chłop potrafi być szybki na treningu , tylko nie potrafi tego udowodnić w kwalifikacjach i w wyścigu .
Sar trek, 26.04.2008 09:01[!]
Gdzie w necie zobaczę 3 trening?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca