F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201011 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:32,280--22
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:32,6140,3340,33416
3.11Robert KubicaRenault R301:32,7250,4450,11121
4.6Mark WebberRed Bull RB61:32,7470,4670,02223
5.14Adrian SutilForce India VJM031:32,9680,6880,22118
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:33,3181,0380,35021
7.10Nico HulkenbergWilliams FW321:33,3771,0970,05919
8.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:33,5191,2390,14220
9.3Michael SchumacherMercedes GP W011:33,9551,6750,43618
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:34,0161,7360,06117
11.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:34,1321,8520,11621
12.12Witalij PietrowRenault R301:34,3652,0850,23322
13.8Fernando AlonsoFerrari F101:34,4902,2100,12520
14.15Paul di RestaForce India VJM031:34,5802,3000,09022
15.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:34,7102,4300,13016
16.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:34,9012,6210,19117
17.7Felipe MassaFerrari F101:35,0372,7570,13621
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:35,3183,0380,28127
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:36,7474,4671,42916
20.24Timo GlockVirgin VR-011:37,3305,0500,58311
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:37,5185,2380,18815
22.20Karun ChandhokHRT F1101:38,7356,4551,21721
23.18Fairuz FauzyLotus T1271:39,5107,2300,77511
24.21Sakon YamamotoHRT F1101:39,6737,3930,16327
107% najlepszego czasu: 1:38,740

Sebastian Vettel (Red Bull) okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej Formuły 1 na zmienionym torze Silverstone. Niemiec pokonał o ponad 0,3 sekundy Lewisa Hamiltona w McLarenie, a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Robert Kubica (Renault) i Mark Webber (Red Bull), także mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Vettela. Nowa sekcja toru okazała się bardzo wyboista, co powodowało liczne błędy kierowców.

Po tradycyjnych okrążeniach instalacyjnych na początku sesji, czas okrążenia jako pierwszy w samochodzie F1 na nowej wersji Silverstone ustanowił Jenson Button, wykręcając w 24 minucie 1:37,994. Mistrz świata dwa okrążenia później poprawił się na 1:35,580, a tymczasem na torze pojawili się także Jaime Alguersuari, Sakon Yamamoto i Mark Webber. Ten ostatni po pierwszym okrążeniu uplasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,378 sekundy do Buttona, ale już na drugim kółku wykręcił 1:34,681, co dało mu pierwsze miejsce. Australijczyk swój przejazd zakończył z czasem 1:33,905.

W 37 minucie Michael Schumacher wpadł w poślizg na nowej sekcji toru i zatrzymał się na poboczu, ale po chwili mógł kontynuować jazdę. Małą przygodę w tym miejscu miał także Lewis Hamilton, ale kierowca McLarena uniknął poślizgu. Obaj kierowcy zajmowali w tym momencie miejsca 5 (Hamilton) i 6 (Schumacher). Nowa sekcja toru najwyraźniej sprawiała kierowcom sporo problemów – zarówno zmieniony zakręt Abbey, który prowadzi teraz w prawą stronę i gdzie nawierzchnia jest bardzo nierówna, jak i nowe wolne zakręty.

Na drugie miejsce wskoczył kilka minut później Nico Hulkenberg, wykręcając 1:34,880 (0,975 s. straty do Webbera). W połowie sesji na czele klasyfikacji znalazł się tymczasem Nico Rosberg po uzyskaniu czasu 1:33,622. Robert Kubica wykręcił z kolei 1:33,809 i wskoczył na drugie miejsce. Przez następnych kilka minut najlepszymi czasami sesji wymieniali się Kubica i Sebastian Vettel. Obaj kierowcy mocno podkręcili tempo, uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 33 sekund. Vettel wykręcił 1:32,280, a Kubica swój przejazd zakończył z czasem 1:32,762.

Na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce na pół godziny przed końcem sesji znajdowali się Nico Rosberg, Mark Webber, Adrian Sutil, Rubens Barrichello, Witalij Pietrow, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso i Kamui Kobayashi. Na dalszych miejscach znajdowali się między innymi Felipe Massa (jeżdżący w tej sesji bez „kanału F”), obaj kierowcy McLarena i Schumacher. Ten ostatni wskoczył jednak na dziesiąte miejsce w 62 minucie. Poprawił się także Sutil, awansując na trzecie miejsce z czasem 1:32,968.

Problemy mieli tymczasem obydwaj kierowcy Virgin, których bolidy otrzymały na ten wyścig mocno zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny. Najwyraźniej sprawiał on pewne problemy, bowiem zarówno Lucas di Grassi, jak i Timo Glock na 25 minut przed końcem sesji nie mieli ustanowionych czasów. W końcu w 73 minucie Glock ukończył swoje pierwsze okrążenie pomiarowe dzisiejszego dnia, wykręcając na nim 1:41,009. Niemiec poprawił się następnie na 1:39,317 i znalazł się na 21 pozycji, po czym przesunął się na 20 miejsce z czasem 1:37,330.

W międzyczasie Hamilton i Webber przeskoczyli Kubicę, awansując odpowiednio na drugie (1:32,614) i trzecie (1:32,747) miejsce. Odpowiedzią Polaka był czas 1:32,725, który pozwolił mu znaleźć się ponownie przed Webberem. Na trzy minuty przed końcem sesji na torze znajdowali się wszyscy kierowcy, jednak nie zanosiło się na to, aby ktokolwiek w czołówce był w stanie poprawić swój czas. W ostatnich sekundach sesji na poboczu zatrzymał się kierowca testowy Lotusa – Fairuz Fauzy ze względu na bliżej niezidentyfikowane problemy z bolidem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza:2 4°C
Prędkość wiatru: 4,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rajnerGT, 09.07.2010 16:46[!]
Ja też mam BBC ale ponieważ nie tylko ja oglądam transmisje to jestem skazany na polsat bo inni wolą rozumieć co słyszą :( a chętnie bym oglądał na BBC
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca