F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201011 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:30,958--14
2.6Mark WebberRed Bull RB61:30,9920,0340,03415
3.8Fernando AlonsoFerrari F101:31,1010,1430,10910
4.4Nico RosbergMercedes GP W011:31,1880,2300,08715
5.7Felipe MassaFerrari F101:31,2400,2820,05216
6.11Robert KubicaRenault R301:31,5190,5610,27918
7.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:31,5490,5910,03016
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:31,5550,5970,00614
9.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:31,5590,6010,00418
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:31,5810,6230,02216
11.12Witalij PietrowRenault R301:31,6980,7400,11717
12.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:31,7030,7450,00516
13.10Nico HulkenbergWilliams FW321:31,8670,9090,16417
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:31,9470,9890,08016
15.14Adrian SutilForce India VJM031:31,9941,0360,04713
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:32,2351,2770,24118
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:32,3311,3730,09620
18.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:32,7231,7650,39218
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:34,3393,3811,61620
20.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:35,4794,5211,14017
21.18Jarno TrulliLotus T1271:36,0985,1400,61911
22.20Karun ChandhokHRT F1101:36,2865,3280,18816
23.24Timo GlockVirgin VR-011:36,6405,6820,3546
24.21Sakon YamamotoHRT F1101:37,1786,2200,53818
107% najlepszego czasu: 1:37,325

Kierowcy Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber jako jedyni uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 31 sekund podczas ostatniej sesji treningowej na torze Silverstone, jednak inżynierów stajni z Milton Keynes zaniepokoiła z pewnością awaria mocowania nosa w bolidzie Vettela w ostatnich sekundach sesji.

Najbliższym rywalem Red Bulla ponownie okazało się Ferrari – Fernando Alonso stracił 0,143 sekundy do Vettela, a niewiele wolniejszy był jego kolega zespołowy Felipe Massa, który uplasował się za Nico Rosbergiem z Mercedesa na piątej pozycji. Pierwszą szóstkę zamknął Robert Kubica (Renault) ze stratą ponad pół sekundy do najszybszego kierowcy.

Sobota także przywitała kierowców słoneczną pogodą. Po okrążeniach instalacyjnych jako pierwszy na tor powrócił wczorajszy pechowiec – Jarno Trulli, do którego dołączyli po chwili kierowcy Virgin. Włoch uzyskał czas 1:38,026 na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym, a następnie poprawił się na 1:37,000. Tymczasem w bolidzie Timo Glocka awarii uległ pedał gazu i kierowca Virgin musiał powoli powrócić do boksów bez ustanowienia czasu.

Po 20 minutach od rozpoczęcia sesji na czele klasyfikacji znalazł się Jaime Alguersuari z czasem 1:34,692. Czasy zaczęły szybko ulegać poprawie i po kilku minutach przełamana została bariera jednej minuty i 32 sekund – uczynił to jako pierwszy Rubens Barrichello, wykręcając 1:31,835. Za Brazylijczykiem znaleźli się kierowcy Renault – Robert Kubica i Witalij Pietrow, a pierwszą czwórkę zmykał drugi kierowca Williamsa – Nico Hulkenberg.

W 28 minucie Kubica wykręcił 1:31,818 po ustanowieniu rekordowych czasów w sektorach 2 oraz 3 i znalazł się na czele klasyfikacji, pokonując Barrichello o zaledwie 0,017 sekundy. Na miejscach 3 i 4 znaleźli się kierowcy Mercedesa – Nico Rosberg i Michael Schumacher, ale po chwili rozdzielił ich Adrian Sutil, o mały włos nie tracąc kontroli nad bolidem po błędzie w pierwszym zakręcie, zaraz po ustanowieniu czasu 1:31,994.

W 33 minucie wyraźnie szybciej od Kubicy pojechał Fernando Alonso, uzyskując najpierw czas 1:31,351, a na kolejnym kółku 1:31,243. Hiszpan wskoczył więc na pierwsze miejsce z przewagą ponad pół sekundy nad Kubicą. Następnie przed Polakiem znaleźli się także Sebastian Vettel (1:31,425) i Felipe Massa (1:31,623). Tymczasem Alonso zakończył swój przejazd z czasem 1:31,101, mając 0,324 sekundy przewagi nad Vettelem. Warto dodać, że większość kierowców jeździła do tego momentu na twardych oponach.

Na kwadrans przed końcem sesji poza pierwszą dziesiątką byli obydwaj kierowcy McLarena, a także Mark Webber, który zajmował dopiero 19 miejsce, mając ponad cztery sekundy straty do najszybszego kierowcy. Problemów z szybką jazdą nie miał jednak drugi kierowca Red Bulla – Vettel, który w 47 minucie jako pierwszy zszedł poniżej jednej minuty i 31 sekund, wykręcając 1:30,958.

W ostatnich minutach sesji, kiedy kierowcy założyli miękkie opony na symulowane przejazdy kwalifikacyjne, Webber uzyskał w końcu konkurencyjny czas – 1:31,098 i w skoczył na drugie miejsce. Szanse na dużo lepszy czas miał Vettel, ale po przejechaniu po nierównościach w jego bolidzie obluzował się cały nos z przednim skrzydłem i Niemiec stracił przyczepność, co skończyło się wyjazdem poza tor. Tymczasem Webber poprawił się na 1:30,958 i sesję zakończył ze stratą zaledwie 0,034 sekundy do zespołowego kolegi.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rajnerGT, 10.07.2010 12:24[!]
Kruche te RBR, trochę wybojów i się bolid Sebie połamał ;p
paolo, 10.07.2010 12:25[!]
No i z rana byczki szaleją zgodnie z oczekiwaniami choć jeden musiał się znowu potknąć ale to też zgodnie z oczekiwaniami. Alonso też wg planu czyha na błędy czerwonych byków no ale on też czerwony choć nie byk. McLaren załamka. I to już chyba nie jest kamuflaż... Jak się rzadko z Panem Borowczykiem zgadzam tak tym razem muszę mu przyznać rację. Jak Niemiec znowu Anglikom spuści baty, a na to się zanosi, to będzie trzeba żałobę narodową ogłosić. A tak się odgrażali co oni na Silverstone nie przywiozą, do tego dwóch odznaczonych przez królową mają, domowy tor i najsłabsza forma w tym sezonie... Śmiało można powiedzieć że jeśli nie mają ze czterech asów w rękawach i nogawkach to bardzo ciężko będzie pozostawić dobre wrażenie. Hamiltonowi się pod deklem może zagotować i bywa wtedy wesoło, a Button zdobędzie może ze dwa punkty jak będzie pieścił opony autem wolniejszym od rywali o ponad 0,5s. Żeby pieścić to trzeba mieć co. Ciężki orzech do zgryzienia mają PRowcy McLarena bo nie wiem jak dotychczasową postawę w domowym wyścigu potrójnych liderów w obu tabelach przedstawić jako sukces. A może to wina kibiców? Za dużo ich przyszło, za dużo machali, za głośno krzyczeli i kierowcy nie mogli się skupić. No zobaczymy ale nie wygląda to za dobrze. Nie dość, że znowu tęgie baty od Niemca to jeszcze Alonso zleje Hamiltona na jego terenie. Masakra. Nic tylko się pociąć... albo napić. Ale to ich problem. Ja tam piję za zdrowie czerwonych byków:) bo różnie z tym ich zdrowiem bywa:)
lipus, 10.07.2010 12:27[!]
ten nierówny asfalt to jakaś porażka - kto odebrał taką fuszerkę od wykonawcy
SkC, 10.07.2010 12:32[!]
Warto zauważyć że aż 14 kierowców zmieściło się w jednej sekundzie co jest rzadkością w tym sezonie. Będą ciekawe ciasne kwalifikacje i licze na P5 dla Roberta. Choć jak pamiętam w poprzednim sezonie sporo było treningów gdzie cała 20 mieściła się w sekundzie. Lotus(a właściwie tylko Heikki) tylko 3 sekundy straty na torze ktrory wymaga docisku duzego to niezle bedą ludzie jeszcze z tego zespołu
paolo, 10.07.2010 12:32[!]
lipus: Na rajdach przy hopkach zawsze najwięcej ludzi stoi więc może tak miało być? Czego się nie robi żeby zrobić dobry show:)
Huckleberry, 10.07.2010 12:45[!]
A ja uważam, że dobrze że są jakieś nierówności na torze i różne inne utrudnienia (tak jak w Turcji, albo poprzednio w Kanadzie).
Jak już kiedyś pisałem wg mnie powinno się ułatwiać popełnianie błędów przez kierowców. Tylko w ten sposób można spowodować więcej wyprzedzania i pożegnać się z "procesjami" na torze kiedy wszyscy jadą równo, wężykiem za sobą... Dlatego również jest więcej akcji kiedy spadnie deszcz - większa szansa na błąd.
IceMan11, 10.07.2010 12:58[!]
Mi się wydaje, że tak miało być jeżeli chodzi o zakręt nr 11, miał sprawiać problemy i tak też jest. Coś ala zakręt nr 8 w Turcji gdzie też są małe wyboje. Poza tym @paolo. Orzech nie może być ciężki do zgryzienia tylko twardy ;P i na koniec zacytuję "kierowcy mają tylko 5 kompletów MIĘKSZEJ mieszanki". Dobrze, że nie miękciejszej. Coś Maurycemu nie może przejść przez gardło bardziej miękkiej mieszanki tylko MIĘKSZEJ i MIĘKSZEJ od początku sezonu. Co do treningu. McLareny się sypią co już od początku tego weekendu można było zauważyć. Hamilton cały czas wyjeżdżał, ale teraz dla odmiany w zakręcie nr 1 oraz Button, który ma jeszcze większe problemy. RBR na moje w kwalu wyprzedzi rywali o jakieś 0.3 - 0.5 s. Tak mi się wydaje. Szokuje tak dobre tempo Ferrari i to może być ten dmuchany dyfuzor, a jak wiemy RBR włącza coś tam dopiero w kwalifikacjach więc to nie jest ostateczne słowo Marka i Sebastiana. Rosberg jak zwykle dobrze w trenach, ale jak pójdzie w kwalu?Robert no cóż sam kurczaki nie wiem :/. Może P5 bo 2 pierwsze linie będą zajęte przez RBR oraz Ferrari. Dobrze Barichello. Widać jak się rozwijają oraz Sutil, który może być w miejscach od 7 do 10 na pewno. Czekamy
Huckleberry, 10.07.2010 13:03[!]
Ja Robertowi nie daję raczej większych szans na więcej niż P7 na mecie, no chyba że pech rywali mu pomoże.

Jeśli już czepiamy się Maurycego to czy ktoś mu może w końcu powiedzieć, że nie mówi się TYLNIE ?!
sadektom, 10.07.2010 13:13[!]
RBR przygotowany widac tylko pod szybkosc, Adrian zapomnial znowu, ze bolid ma sie rozlecic dopiero po przekroczeniu linii mety ;). Gdyby nie ten nos to az sie boje pomyslec jaki czas mialby Seba. Szykuje sie zapewne dublet RBR. Mam nadzieje ze Alonso wlaczy sie do walki.
maciej, 10.07.2010 13:15[!]
Brakuje jeszcze na torze progów zwalniających .
paolo, 10.07.2010 13:38[!]
IceMan11: Nie ciężki jak kula u nogi tylko ciężki do zgryzienia bo twardy:)

Co do szoku to szokuje Mclaren w domowym wyścigu. Alonso jest tam gdzie jego miejsce tylko wyjątkowo słabego McLarena brakuje przed nim.
christoff.w, 10.07.2010 13:53[!]
Dokladnie! Maurycy wymiata! "Miekszej i Tylnie" oraz Button na mecie zamiast Barichello,ale to tylko mala wpadka ;)

Co do tematu to napewno RBR poza zasiegiem tylko pytanie ktory z nich? Wydaje sie ze "Baby" ale "Kangur" moze zrobic niespodzianke i jego obstawie w GMP.No a pozniej to chyba Alonso,Massa,...hmm..moze Kubica,Rosberg albo Baricz lub Sutil? Mam dylemat bo Schumiego tez nie mozna skreslac.Sam juz nie wiem?
francorchamps, 10.07.2010 13:57[!]
Albo Kubica szykuje coś na Kwalifikacje, albo Pietrow podkręcił tempo.. (0,2s) straty do Polaka...
Red Bulle to jakiś inna seria...
Hamilton na pewno pędzie miał minimum 2-linie! Nie wiem czemu takie kiepskie czasy w FP..

Robert dzisiaj P9 - P10 Tzn, tak mi się wydaje :)
IceMan11, 10.07.2010 16:08[!]
@paolo - na polskim mieliśmy frazeologizmy i pamiętam, że był poruszany temat z orzechem hehe i sapał, że nie może być ciężki tylko twardy bo tak jest poprawnie, ale wszyscy i tak gadają ciężki. Niby dobre jest Twoej rozumowanie, ale ciężki to ciężki hehe. Ach ile to lat temu było ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca