F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201025 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Adrian SutilForce India VJM031:25,701--20
2.7Felipe MassaFerrari F101:26,8501,1491,14927
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:26,9361,2350,08616
4.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:26,9471,2460,01121
5.12Witalij PietrowRenault R301:26,9481,2470,00121
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:27,4481,7470,50020
7.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:28,1142,4130,66631
8.10Nico HulkenbergWilliams FW321:28,1932,4920,07924
9.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:28,3002,5990,10719
10.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:28,4862,7850,18623
11.5Sebastian VettelRed Bull RB61:28,7353,0340,24921
12.24Timo GlockVirgin VR-011:28,7353,0340,00021
13.11Robert KubicaRenault R301:28,9033,2020,16820
14.6Mark WebberRed Bull RB61:29,0483,3470,14513
15.18Jarno TrulliLotus T1271:29,2803,5790,23217
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:29,3663,6650,08634
17.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:29,4293,7280,0638
18.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:29,5003,7990,07119
19.8Fernando AlonsoFerrari F101:29,6843,9830,18415
20.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:29,6903,9890,00617
21.19Fairuz FauzyLotus T1271:30,9385,2371,24827
22.21Bruno SennaHRT F1101:31,7206,0190,78223
23.3Michael SchumacherMercedes GP W011:32,4506,7490,73013
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:32,7917,0900,34126
107% najlepszego czasu: 1:31,700

Adrian Sutil uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na przesychającym torze Hockenheim. Kierowca Force India pokonał Felipe Massę z Ferrari aż o ponad sekundę. Trzecie miejsce zajął Jenson Button, a tymczasem drugi kierowca McLarena – Lewis Hamilton rozbił swój bolid w drugiej połowie sesji i sklasyfikowany został dopiero na 17 pozycji. Robert Kubica (Renault) uzyskał trzynasty czas.

Pierwsza sesja rozpoczęła się przy bardzo mokrej nawierzchni toru i padającym deszczu, zatem na pierwszy rzut oka zanosiło się na to, że nie będziemy świadkami zbyt dużej ilości akcji, a zespoły, które przywiozły nowe części do Hockenheim nie zdołają ich dobrze przetestować. Lewis Hamilton zasugerował, że jeśli taka pogoda utrzyma się na dłużej, to z wprowadzeniem dmuchanego dyfuzora McLaren będzie musiał zaczekać do Grand Prix Węgier.

Jako pierwszy czas okrążenia w porannej sesji ustanowił Jaime Alguersuari, wykręcając w dwudziestej minucie na pełnych deszczowych oponach 1:41,068. Hiszpan na kolejnym kółku urwał blisko pięć sekund, a tymczasem na torze znaleźli się także kierowcy z głównego zespołu Red Bulla. Sebastian Vettel po pierwszym okrążeniu był drugi, ale na kolejnym przeskoczył Alguersuariego i znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:34,632. Po chwili za Niemcem znalazł się jego zespołowy kolega Mark Webber, a na miejscach 4 i 5 pojawili się Kamui Kobayashi i Sebastien Buemi.

W 28 minucie Alguersuari powrócił na pierwsze miejsce, wykręcając 1:33,402. Kierowca Toro Rosso poprawił się następnie na 1:32,932, a przed Vettelem znalazł się także Webber, spychając Niemca na trzecie miejsce. Na torze był już także jeden z kierowców Ferrari – Felipe Massa, który przez chwilę był nawet w posiadaniu najlepszego czasu (1:31,981), zanim Webber poprawił się na 1:31,019. Duże problemy z utrzymaniem bolidu na mokrym torze miał tymczasem kierowca rezerwowy Lotusa – Fairuz Fauzy, wykonując na poboczu slalom między tablicami reklamowymi. Obyło się jednak bez uszkodzenia auta. Pozostali kierowcy także popełniali błędy w trudnych warunkach, ale głównie w zakrętach z asfaltowym poboczem.

W międzyczasie czterech kierowców uzyskało czasy poniżej jednej minuty i 31 sekund – byli to Nico Rosberg (1:30,864), Nico Hulkenberg (+0,002s), Felipe Massa (+0,030s) i Adrian Sutil (+0,104s). Tuż przed połową sesji na tor wyjechał Robert Kubica, którego na pierwszym okrążeniu pomiarowym zaskoczyły warunki panujące w trzynastym zakręcie, co skończyło się wyjazdem na chwilę na żwirowe pobocze. Inni kierowcy wpadali w poślizg nawet na wejściu na Parabolikę – między innymi Massa i Barrichello zaliczyli tam efektowne piruety. Kubica po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:32,635, który dawał mu 15 miejsce.

W 47 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Fernando Alonso z czasem 1:30,229. Kierowcy nadal korzystali głównie z pełnych deszczowych opon, choć zaczął pojawiać się już przeschnięty optymalny tor jazdy. Poprawiające się warunki do przełamania bariery jednej minuty i 30 sekund jako pierwszy wykorzystał Rosberg, wykręcając 1:29,419. W międzyczasie Kubica przesunął się na 13 miejsce po uzyskaniu czasu 1:32,353. W końcu kierowcy zaczęli wyjeżdżać na przejściowych oponach. Hulkenberg wykręcił na takich oponach 1:29,206, a Webber – 1:29,048.

Po upływie godziny kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Webber, Hulkenberg, Alguersuari, Rosberg, Kobayashi, Vettel, de la Rosa, Alonso, Sutil i Barrichello. Bez czasu okrążenia było w tym momencie trzech kierowców (Jarno Trulli, Lucas di Grassi i Lewis Hamilton), ale dwóch z nich wyjechało właśnie z alei serwisowej, a trzeci szykował się do wyjazdu na tor. W 31 minucie Vettel na przejściowych oponach uzyskał czas 1:28,735, a jeszcze szybciej pojechał Sutil, wykręcając 1:28,411. Kierowca Force India przełamał następnie barierę jednej minuty i 28 sekund (1:27,846), powiększając swoją przewagę nad Vettelem do 0,889 sekundy.

W 69 minucie Hamilton stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z czwartego zakrętu (wejście na długi łuk Parabolica) i wypadł z toru przy sporej prędkości, uderzając najpierw przodem, a następnie także i tyłem samochodu w barierę z opon. Brytyjczyk zajmował w tym momencie jedenaste miejsce (1:29,429), ale był to już dla niego koniec jazdy w tej sesji. Tymczasem na tor powrócił Kubica po długiej wizycie alei serwisowej, gdzie zespół Renault starał się najprawdopodobniej usunąć jakiś problem w tylnej części jego samochodu. Polak wykręcił na pierwszym okrążeniu pomiarowym na przejściowych oponach 1:29,224, plasując się na dziewiątej pozycji.

W 79 minucie Senna wypadł z toru w ostatnim zakręcie i zatrzymał się na żwirowym poboczu, unikając uderzenia w barierę z opon. Po usunięciu bolidu HRT z pobocza przez porządkowych i zniknięciu żółtej flagi, Rosberg wykręcił 1:27,448, ale tylko przez chwilę cieszył się z pierwszego miejsca, bowiem Massa, który jak dotychczas zaliczył chyba najwięcej piruetów na mokrej nawierzchni, uzyskał czas 1:26,850, pokonując kierowcę Mercedesa o blisko 0,6 sekundy. W 86 minucie Witalij Pietrow wykręcił 1:26,948 i wskoczył na drugie miejsce, ale już po chwili był piąty, bowiem na czele klasyfikacji znalazł się Sutil z czasem 1:25,701, a ponadto przed Rosjaninem znaleźli się Button i Barrichello.

Kubica sesję ukończył na 13 pozycji, za kierowcą jednego z trzech nowych zespołów, który prawdopodobnie zaryzykował w końcówce sesji założenie opon do jazdy po suchej nawierzchni. Kierowcą tym był Timo Glock z Virgin Racing, który uzyskał czas 1:28,735. Tymczasem Michael Schumacher pierwszą sesję ukończył na przedostatniej pozycji, nie korzystając w ogóle z przejściowych opon, które najwyraźniej wolał oszczędzić na dalszą część weekendu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Przesychający tor

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szymon, 23.07.2010 11:58[!]
Sutil! Brawo, mam nadzieję że będzie w 2011 w reno
Anderis, 23.07.2010 12:00[!]
Czy to nie pierwszy raz, gdy kierowca z nowego zespołu (Glock) jest pod koniec sesji w górnej połowie stawki?

Sutil nie pierwszy raz odstawia wszystkich o sekundę na przesychającym torze.
adam392, 23.07.2010 12:05[!]
Niestety nie oglądałem 1 treningu, bo zaspałem, ale RBR nie wolno lekceważyć. Moim zdaniem czołowe zespoły jechały na pełnych bakach, lub faktycznie są tak źle przygotowane. Wg mnie Robert jechał na pełnym, a Witalij na pustym zbiorniku i to widać w wynikach. Jednakże widząc, że Robert jest w czołówce najlepszych kierowców (z pełnymi bakami), zapowiada się dobry 2 trening.

Ale o to czy mam racje, może wypowie się ktoś inny, kto oglądał transmisję.
THC-303, 23.07.2010 12:08[!]
Tak, to są warunki dla Sutila. Gdy jest już po opadach, jak pod koniec Monako 2008 czy Chin 2009. Co do jego domniemanego przejścia do Renault, nie byłoby to z korzyścią dla Sutila. W Force India jest pierwszym kierowcą, w RF1 nie różniłby się od Pietrowa jeśli chodzi o pozycję w zespole. Co do samego wyścigu to Sutil oraz Rubens mają szanse na przeskoczenie przed MSC w generalce, choć Merc może szykować jakieś poprawki do wprowadzenia w suchych treningach.
Zdaje się że przesychający tor sprzyja też nowym zespołom. Glock, Trulli i Di Grassi - pozytywnie, Senna też wypadłby nieźle gdyby nie wycieczka. Tylko Sakon to kompletna porażka, ale to było do przewidzenia.
Adam - co do treningu, to przede wszystkim nie należy zwracać uwagi na miejsce Massy. Jechał cały czas na krawędzi i zapewne na pusto i popełniał fatalne błędy. Co się zaś tyczy programu RF1 ciężko stwierdzić cokolwiek. Kierowcy w różnym czasie wyjeżdżali na tor, może jakaś różnica warunków, a może istotnie RK był cięższy. Miał też jakieś problemy z prawym tylnym zawieszeniem lub tarczą hamulcową, ale trwało to tylko chwilę.
FelipeF1., 23.07.2010 12:34[!]
Sutil bardzo dobrze jeździ na przesychającym torze Timo bardzo dobrze oby tak dalej:)
Tom_Bombadil, 23.07.2010 12:38[!]
Wyciąganie jakichkolwiek wniosków na podstawie treningu w takich warunkach pozbawione jest większego sensu...
Przemysław, 23.07.2010 12:43[!]
Jedyne co mogę powiedzieć o tym treningu to, że był całkiem interesujący. A tabela z czasami mnie w ogóle nie interesuje. W kwalifikacjach zobaczymy kto ma jakie tempo.
krzysiek_aleks, 23.07.2010 12:52[!]
Senna przed Schumacherem, to się w HRT ucieszyli
Maxi18, 23.07.2010 13:04[!]
Schumacher nie zmieścił się w 107% Najlepszego czasu. :)
fernandof1, 23.07.2010 13:47[!]
Ferdek nie jeździł po tym co zobaczył wykonaiu hamiltona
jan5, 23.07.2010 13:48[!]
nie mogłem obejrzeć tego treningu (chyba to drugi trening który opuściłem) i jak czytam komentarze to szkoda mi niektórych ludzi. Widać, że też nie oglądali, nie wiedzą w jakich okolicznościach został rozegrany, a mają najwięcej do powiedzenia.
Szkot, 23.07.2010 14:36[!]
Który to już raz miszcz HAM rozwala swój bolid podczas treningów i Q?
Czarosław, 23.07.2010 14:43[!]
Czytam te wasze komenty dotyczace Hamiltona i az sie smiac chce. Tak wam przeszkadza ze jest lepszym kierowca od Kubicy, ze ma lepszy bolid, ze jest mistrzem i ze przede wszystkim ma talent. Oczywiscie wy macie to gdzies. Bo Kubica jest super jest genialny.
bass001, 23.07.2010 15:01[!]
Czarosław idź czaruj na onet. Każdy z kierowców ma talent. Tylko nie każdy ma konkurencyjny samochód
Czarosław, 23.07.2010 15:02[!]
o to juz ide. Konczymy spamowac
jan5, 23.07.2010 15:35[!]
bass001 a ty kiedy pójdziesz?
Kamikadze2000, 23.07.2010 15:58[!]
Wy wszyscy trzej idźcie na onet! Po co te dogryzanie i prokowanie!? Weź pomyśl Panie @Czarosław! ;///
kovalf1, 23.07.2010 17:05[!]
Ale najgorsze jest to, że jak się pisze o Alonso czy Hamiltonie, od razu wsadza się w to Kubicę. A co ma piernik do wiatraka? Hamilton jest szybszy, ale przede wszystkim ma o dwie klasy lepszy bolid, dający możliwość walki o tytuł. A prawdą jest, że Kubica robi mniej błędów, ma chłodniejszą łepetynę. Dlaczego tacy ludzie jak np. Szanowny Czarosław, myślą, że jak krytykujemy Hamiltona, to automatycznie uważamy RK za geniusza??...
Lolkoski, 24.07.2010 06:54[!]
Ja też nie widziałem treningu bo byłem w pracy - szkoda bo wiem, że był ciekawy -, a jak włączyłem Live timing na stronce F1 to na początku też się nie kapnąłem, że pada tym bardziej, że na live timingu nie pokazywali, żeby padało
@kovalf1 - dokładnie mnie też zawsze dziwi jak to niektórzy pod wpływem krytyki na jakiegoś kierowcę doszukują się Kubicomanii i takich tam?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca