F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201025 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Fernando AlonsoFerrari F101:16,265--35
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:16,2940,0290,02926
3.7Felipe MassaFerrari F101:16,4380,1730,14437
4.6Mark WebberRed Bull RB61:16,5850,3200,14740
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:16,8270,5620,24232
6.3Michael SchumacherMercedes GP W011:16,9710,7060,14420
7.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:17,0040,7390,03310
8.11Robert KubicaRenault R301:17,0090,7440,00537
9.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:17,0560,7910,04737
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:17,2040,9390,14844
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:17,3361,0710,13244
12.12Witalij PietrowRenault R301:17,5471,2820,21135
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:17,5731,3080,02639
14.14Adrian SutilForce India VJM031:17,7011,4360,12838
15.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:17,7391,4740,03836
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:17,8711,6060,13233
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:18,1471,8820,27645
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:19,3273,0621,18048
19.24Timo GlockVirgin VR-011:19,5533,2880,22630
20.18Jarno TrulliLotus T1271:20,0083,7430,45534
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:20,1063,8410,09831
22.19Heikki KovalainenLotus T1271:20,3774,1120,27137
23.21Bruno SennaHRT F1101:21,9885,7231,61137
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:23,0666,8011,07837
107% najlepszego czasu: 1:21,604

Fernando Alonso okazał się najszybszym kierowcą w piątek na torze Hockenheim, pokonując Sebastiana Vettela o zaledwie 0,029 sekundy w drugiej sesji treningowej. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się pozostali kierowcy Ferrari i Red Bulla – Felipe Massa oraz Mark Webber. Robert Kubica (Renault) był tym razem ósmy ze stratą 0,744 sekundy do najszybszego kierowcy.

Druga sesja rozpoczęła się przy mocno przeschniętej nawierzchni toru, ale w kilku miejscach było jeszcze mokro i kierowcy musieli uważać podczas jazdy na slickach. Po pierwszych dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdował się Pedro de la Rosa z czasem 1:21,516. Za Hiszpanem pojawił się po chwili Robert Kubica (1:23,218), a następnie na pierwsze miejsce wskoczył Adrian Sutil z czasem 1:20,911.

Czasy ulegały szybko poprawie i wkrótce przełamana została bariera jednej minuty i 20 sekund – uczynił to Sutil, wykręcając 1:19.633. Kierowca Force India na kolejnym kółku poprawił się 1:19,031, a tuż za nim w tabeli pojawił się Jenson Button (1:19,847). Obydwu kierowców w 17 minucie rozdzielił Kubica, wykręcając 1:19,479. Pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Sebastien Buemi i de la Rosa.

W 19 minucie barierę jednej minuty i 19 sekund przełamał Alonso, plasując się na pierwszym miejscu z czasem 1:18,307. Button poprawił się z kolei na 1:18,833 i przesunął się na drugie miejsce, ale nie cieszył się z niego długo, bowiem po uzyskaniu przez Felipe Massę czasu 1:18,760 na czele klasyfikacji znajdowali się już obaj kierowcy Ferrari. W 23 minucie Michael Schumacher wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:18,791. Tymczasem drugi kierowca Mercedesa – Nico Rosberg zbyt mocno najechał na wewnętrzny krawężnik w pierwszym zakręcie i uszkodził przednie skrzydło po uderzeniu w pachołek, ale nie stracił kontroli nad bolidem i mógł powrócić do boksów.

Po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji bez czasu był tylko Lewis Hamilton, którego bolid nie został jeszcze naprawiony po kraksie podczas porannej sesji. Tymczasem nad torem Hockenheim pojawiło się trochę kropli deszczu, podczas gdy część kierowców zaczęła sprawdzać supermiękkie opony. Taka mieszanka w połączeniu z niewielką ilością wody powodowała nagłą utratę przyczepności – między innymi Sebastian Vettel wypadł z toru w dwunastym zakręcie po najechaniu lewym przednim kołem na mokrą białą linię, ale zdołał uniknąć uderzenia w bariery i mógł kontynuować jazdę.

W 39 minucie Hulkenberg rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugie miejsce z czasem 1:18,546. W chwilę później Mark Webber wykręcił na supermiękkich oponach 1:17,840 i zrzucił z pierwszego miejsca Alonso. Australijczyk podniósł następnie poprzeczkę na 1:16,585, zwiększając swoją przewagę do 0,744 sekundy nad Alonso, który w międzyczasie poprawił się na 1:17,329. Hiszpana z drugiego miejsce zrzucił po chwili drugi kierowca Ferrari – Massa, wykręcając 1:17,011. Odpowiedzią Alonso na to był czas 1:16,986.

Za połową sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Webber, Alonso, Massa, Rosberg, Sutil, Pietrow, Button, Liuzzi, Kubica i Schumacher. Bez czasu był nadal Hamilton, którego bolid wciąż nie był gotowy do jazdy. W 53 minucie Alonso poprawił czas Webbera o 0,32 sekundy i awansował na pierwsze miejsce (1:16,265). W chwilę później Schumacher – także jadący na supermiękkich oponach – poprawił się na 1:16,971, co dało mu czwarte miejsce. W 57 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się ponownie obaj kierowcy Ferrari po tym, jak Massa uzyskał czas gorszy o 0,173 sekundy od Alonso.

Tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji w czołówce pojawił się Vettel po uzyskaniu czasu 1:16,294. Tym samym Niemiec rozdzielił kierowców Ferrari. Postęp wykonał także Kubica – Polak awansował na siódme miejsce z czasem 1:17,009. W 77 minucie na tor wyjechał w końcu Hamilton. Kierowca McLarena na pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:19,528, a na drugim poprawił się na 1:17,808, plasując się na 15 pozycji. W 84 minucie Trulli zatrzymał się na poboczu w okolicy nawrotu i wysiadł z bolidu, który został zapchany przez porządkowych za bariery. Była to najprawdopodobniej kolejna usterka układu hydraulicznego w jego Lotusie w tym sezonie.

Hamilton kontynuował tymczasem swój dłuższy przejazd na twardych oponach i na dwie minuty przed końcem sesji legitymował się czasem 1:17,633 (P13). Później udało mu się wykonać już tylko jedno okrążenie pomiarowe, na którym poprawił się na 1:17,004, by sesję ukończyć tuż przed Kubicą na siódmej pozycji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
juriseq, 23.07.2010 15:49[!]
czyżby Ferrari przestało się objadać makaronem??
paolo, 23.07.2010 15:51[!]
Podczas niedzielnej superrelacji z superstudia w superpolsacie będzie konkurs smsowy. Co miał na myśli Jedruś Borowczyk mówiąc "Uruchomić większe prędkości" oznacza a) wcisnąć pedał gazu b)zmienić bieg na wyższy czy c)zatkać dziurę kolanem. Jako podpowiedź Robert Kubica nie może uruchomić większej prędkości bez straty w zakrętach:)
michal5, 23.07.2010 16:00[!]
Brawo Ferrari tak dalej
rajnerGT, 23.07.2010 16:00[!]
silnik od zastawy
francorchamps, 23.07.2010 16:21 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
tak czy [ciach], RBR w czasie Q3 zrobi to co powinno.. Czyli zajmie pierwszą linię.. :(

Nie można używać bardziej kulturalnego języka? Nie róbcie z serwisu "rynsztoku"... //Maraz
SoBcZaK, 23.07.2010 16:22[!]
i tak w sobote dostaną takie baty od RBR, że przeczytamy kolejny news z serii: ALonso: jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani
FelipeF1., 23.07.2010 17:03[!]
Ferrari dobrze sie zapowiada mam nadzieje na podium obu kierowców tylko żeby im pech nie popsuł wyścigu tak jak w dwóch ostatnich wyścigach
francorchamps, 23.07.2010 17:04[!]
Myślałem że Kubica będzie bardziej odstawał..

A tu wracamy do hasła: Best of the rest....
paolo, 23.07.2010 17:08[!]
Przy tak małych różnicach nie ma co sobie robić nadziei. Dmuchną w dyfuzor w Q3 i pierwsza linia jak nic. No ale dobrze, że coś się w Ferrari dzieje pozytywnego. Jeszcze żeby jutro McLaren spadł na cztery łapy, trochę deszczu i może być niezły wyścig. Chociaż tor to chyba węższy od niby ulicznej Walencji. Nawet mnie ten wyścig dość mocno intryguje. McLaren w lesie, RBR jak zawsze, czerwoni jakoś tak nawet no i pogoda jakaś taka zjawiskowa. Może być bardzo fajnie. Nie no Kubica wraca do punktu wyjścia. Piąty zespół czyli 9 miejsce minus problemy pozostałych 4 teamów. Lewis palnął teraz zrobił ledwo 10 kółek, a i tak objechał naszego to o czym tu marzyć? Tylko o deszczu:)
MairJ23, 23.07.2010 17:11[!]
wyscig wygra MSC :)
Sgt Pepper, 23.07.2010 17:24[!]
@FelipeF1 w ostatnim to sami sobie popsuli wyścig, a nie żaden pech.
Gangster, 23.07.2010 18:03[!]
@up
Tak samo jak w Valencjii. Ale nie wracajmy już do tego. Ferrari ładnie a jeszcze lepiej Ham biorąc pod uwagę, że rozwalił bolid w pierwszej sesji.
krzysiek_aleks, 23.07.2010 19:42[!]
no, uff, wszystko w porządku
christoff.w, 23.07.2010 20:30[!]
Ham,Kub i Baricz niezle,huhuhu!!! ;)
Jędruś, 24.07.2010 00:11[!]
Sakon come on !
monako, 24.07.2010 03:08[!]
podoba mi sie ten sezon

forza MCL :DD

Shuma jezdzil pod quala imo

Vettel PP :) ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca