|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 | 25 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:15,103 | - | - | 18 |
2. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:15,387 | 0,284 | 0,284 | 21 |
3. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:15,708 | 0,605 | 0,321 | 16 |
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:15,854 | 0,751 | 0,146 | 20 |
5. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:16,046 | 0,943 | 0,192 | 20 |
6. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:16,207 | 1,104 | 0,161 | 13 |
7. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:16,473 | 1,370 | 0,266 | 16 |
8. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:16,481 | 1,378 | 0,008 | 23 |
9. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:16,646 | 1,543 | 0,165 | 20 |
10. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:16,743 | 1,640 | 0,097 | 17 |
11. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:16,882 | 1,779 | 0,139 | 19 |
12. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:16,990 | 1,887 | 0,108 | 21 |
13. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:17,037 | 1,934 | 0,047 | 15 |
14. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:17,148 | 2,045 | 0,111 | 20 |
15. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:17,220 | 2,117 | 0,072 | 19 |
16. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:17,341 | 2,238 | 0,121 | 21 |
17. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:17,538 | 2,435 | 0,197 | 22 |
18. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:19,193 | 4,090 | 1,655 | 11 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:19,607 | 4,504 | 0,414 | 10 |
20. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:20,533 | 5,430 | 0,926 | 9 |
21. | 20 | Sakon Yamamoto | HRT F110 | | 1:21,538 | 6,435 | 1,005 | 14 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:23,444 | 8,341 | 1,906 | 10 |
23. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:23,873 | 8,770 | 0,429 | 7 |
24. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,360 |
|
|
Trzecia i zarazem ostatnia sesja treningowa na torze Hockenheim nie przyniosła specjalnych niespodzianek. Na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się kierowcy z zespołów Red Bull (Sebastian Vettel wygrał sesję z czasen 1:15,103) i Ferrari, podczas gdy McLaren (P7 Lewisa Hamiltona) nadal ustępował nieznacznie Mercedesowi (P6 Nico Rosberga). Za „wielką czwórką” znalazły się zespoły Williams (P8 Rubensa Barrichello) i Renault (P9 Roberta Kubicy).
Sobotnia sesja rozpoczęła się przy niewielkim deszczu i mokrej nawierzchni toru. Czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Lucas di Grassi, wykręcając w 16 minucie na pełnych oponach deszczowych 1:37,406. Szybciej o ponad siedem sekund pojechał po chwili Sebastian Vettel (1:29,911), poprawiając się następnie na 1:28,330, 1:27,311, 1:25,498 i 1:24,988. Deszcz już nie padał i warunki niewątpliwie uległy poprawie – kilku kierowców jeździło już na przejściowych oponach.
W 25 minucie Adrian Sutil powrócił z bardzo wolną prędkością do alei serwisowej po tym, jak w jego bolidzie awarii uległo najprawdopodobniej sprzęgło. Dla kierowcy Force India mógł to już być koniec udziału w tej sesji, zanim zdążył ustanowić w niej czas okrążenia. W międzyczasie na miejscach 2 i 3 znaleźli się kierowcy Saubera – Kamui Kobayashi i Pedro de la Rosa, obaj ze stratą około sekundy do Vettela.
W 29 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Felipe Massa, poprawiając najpierw czas Vettela o pół sekundy, by swój krótki przejazd na przejściowych oponach zakończyć z czasem 1:24,017. Na torze pojawił się tymczasem Robert Kubica – Polak po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:25,391, który dawał mu trzecie miejsce. W chwilę później przed Kubicą znalazł się drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow, najpierw plasując się na trzeciej pozycji, a następnie wskakując na drugie miejsce z czasem 1:24,526.
Na niewiele ponad 20 minut przed końcem sesji czasy miało ustanowione tylko 15 z 24 kierowców (bez czasu byli m.in. Lewis Hamilton i Mark Webber). Pierwsza dziesiątka prezentowała się w tym momencie następująco: Massa, Pietrow, Vettel, Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Liuzzi, Kobayashi i Rosberg. W 40 minucie Buemi jako jeden z pierwszych zaryzykował jazdę na slickach, wykręcając najpierw 1:23,364, a następnie poprawiając się na 1:21,369. Gładkie opony miał już także założone Hulkenberg – kierowca Williamsa wykręcił 1:22,514 i wskoczył na drugie miejsce.
Czasy zaczęły szybko ulegać poprawie i w 45 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Webber (1:20,360), mając za sobą Alguersuariego i Hamiltona. Buemi poprawił się następnie na 1:21,001 i zrzucił Hamiltona na czwarte miejsce. W 47 minucie Massa przełamał z kolei barierę jednej minuty i 20 sekund, a w chwilę później padła także bariera jednej minuty i 19 sekund, kiedy Webber wykręcił 1:18,675. Szybciej od Webbera pojechali następnie Button, Massa i na koniec Hamilton, wykręcając 1:17,600. Odpowiedzią Massy był czas 1:17,171 i kierowca Ferrari odzyskał pierwsze miejsce.
W międzyczasie Kubica znalazł się na czwartej pozycji z czasem 1:18,478, ale szybko spadł na ósme miejsce, podczas gdy kolejni kierowcy poprawiali swoje czasy – większość jeździła już na supermiękkich oponach, przygotowując się do kwalifikacji. W 54 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Alonso (1:16,805) i Vettel, przełamując barierę jednej minuty i 17 sekund. Vettel poprawił się następnie na 1:16,087 i wskoczył na pierwsze miejsce, a przed Alonso znalazł się także Webber. Kubica wykręcił 1:16,985 i powrócił na czwarte miejsce, ale tylko na chwilę, bowiem wszystko nadal zmieniało się jak w kalejdoskopie. W 59 minucie Alonso odzyskał pierwsze miejsce, wykręcając 1:15,934. Webber także przełamał barierę jednej minuty i 16 sekund, plasując się na drugiej pozycji.
W końcówce sesji Vettel wykręcił 1:15,103 i okazał się najszybszym kierowcą tej sesji, pokonując Alonso o 0,284 sekundy (1:15,387). Ponadto czasy poniżej jednej minuty i 16 sekund uzyskali drudzy kierowcy z zespołów Red Bull i Ferrari – Webber oraz Massa.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|