|
|
|
|
|
|
Belgian Grand Prix 2010 | 29 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:46,106 | - | - | 10 |
2. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:46,223 | 0,117 | 0,117 | 17 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:46,396 | 0,290 | 0,173 | 12 |
4. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:46,397 | 0,291 | 0,001 | 17 |
5. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:46,492 | 0,386 | 0,095 | 17 |
6. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:46,627 | 0,521 | 0,135 | 11 |
7. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:46,962 | 0,856 | 0,335 | 10 |
8. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:47,064 | 0,958 | 0,102 | 15 |
9. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:47,160 | 1,054 | 0,096 | 16 |
10. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:47,296 | 1,190 | 0,136 | 17 |
11. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:47,388 | 1,282 | 0,092 | 15 |
12. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:47,406 | 1,300 | 0,018 | 15 |
13. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:47,512 | 1,406 | 0,106 | 14 |
14. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:47,695 | 1,589 | 0,183 | 16 |
15. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:47,837 | 1,731 | 0,142 | 9 |
16. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:47,905 | 1,799 | 0,068 | 20 |
17. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:47,981 | 1,875 | 0,076 | 18 |
18. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:48,692 | 2,586 | 0,711 | 8 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:50,600 | 4,494 | 1,908 | 14 |
20. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:51,133 | 5,027 | 0,533 | 9 |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:51,384 | 5,278 | 0,251 | 14 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:51,517 | 5,411 | 0,133 | 13 |
23. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:51,669 | 5,563 | 0,152 | 10 |
24. | 20 | Sakon Yamamoto | HRT F110 | | 1:52,001 | 5,895 | 0,332 | 13 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:53,533 |
|
|
Ostatnia sesja treningowa przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Belgii została także rozegrana w zmiennych warunkach, ale tor Spa-Francorchamps był suchy przez większość czasu, a deszcz zaczął padać dopiero kilkanaście minut przed końcem sesji. Przed pogorszeniem warunków najlepszy czas uzyskał Mark Webber, pokazując tym samym, że Red Bull nie jest w tak złej formie na tym torze, jak sądziły niektóre osoby. Robert Kubica zajął tym razem piąte miejsce.
Sesja rozpoczęła się przy prawie całkiem suchej nawierzchni i kierowcy mogli od razu korzystać ze slicków. Po okrążeniach instalacyjnych i sprawdzeniu bolidów na tor jako pierwszy powrócił Lucas di Grassi, a w ślad za nim garaże zaczęli opuszczać kolejni kierowcy. Po pierwszych okrążeniach najszybszy był Lewis Hamilton z czasem 1:48,096. W następnej kolejności na pierwszej pozycji pojawiali się Sebastian Vettel, Adrian Sutil i Nico Hulkenberg – ten ostatni uzyskując czas 1:47,160.
W 24 minucie Robert Kubica wykręcił 1:46,492, poprawiając wynik Hulkenberga o 0,668 sekundy. Polak nie cieszył się jednak zbyt długo z pierwszego miejsca, bowiem Hamilton na koniec swojego przejazdu wykręcił 1:46,315. Za Kubicą na miejscach 3 i 4 znajdowali się przez krótki czas kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Fernando Alonso, ale wkrótce przeskoczył ich Mark Webber. Australijczyk poprawił się następnie na 1:46,440 i 1:46,106, zrzucając Hamiltona z pierwszej pozycji.
Na mniej niż dwadzieścia minut przed końcem sesji problemy z samochodem dotknęły Vettela. Niemiec zatrzymał się we wjeździe do boksów i musiał skorzystać z pomocy porządkowych, zanim jego bolid mogli przejąć mechanicy Red Bulla. Przed tym zdarzeniem Vettel wykręcił 1:46,396 i wskoczył na trzecie miejsce. Awaria bolidu przytrafiła się jednak w dość szczęśliwym momencie dla Vettela, bowiem w chwilę później zaczął padać deszcz i pozostali kierowcy także zjechali do boksów.
Deszcz nie padał długo, ale spowodował, że cały tor stał się mokry. W końcówce sesji kilku kierowców zdecydowało się na sprawdzenie panujących warunków, jadąc głównie na przejściowych oponach. Schumacher założył nawet pełne opony deszczowe, ale po krótkim rekonesansie wrócił do alei serwisowej. Tor pozostał mokry już do końca sesji i żaden kierowca nie zdołał poprawić swojego czasu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Mokro
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|