F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 201012 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:22,839--27
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:22,9150,0760,07632
3.7Felipe MassaFerrari F101:23,0610,2220,14620
4.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:23,1540,3150,09322
5.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:23,2100,3710,05638
6.6Mark WebberRed Bull RB61:23,4150,5760,20523
7.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:23,7080,8690,29331
8.11Robert KubicaRenault R301:23,7090,8700,00132
9.10Nico HulkenbergWilliams FW321:23,8521,0130,14330
10.4Nico RosbergMercedes GP W011:23,8571,0180,00529
11.14Adrian SutilForce India VJM031:24,1811,3420,32435
12.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:24,3801,5410,19936
13.12Witalij PietrowRenault R301:24,4071,5680,02721
14.3Michael SchumacherMercedes GP W011:24,4481,6090,04129
15.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:24,5171,6780,06935
16.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:24,5471,7080,03032
17.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:24,7851,9460,23831
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:25,1062,2670,32124
19.18Jarno TrulliLotus T1271:26,2043,3651,09838
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:26,3063,4670,10241
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:26,6313,7920,32531
22.24Timo GlockVirgin VR-011:26,6763,8370,04525
23.20Sakon YamamotoHRT F1101:29,4986,6592,8225
24.21Bruno SennaHRT F110---3
107% najlepszego czasu: 1:28,638

Sebastian Vettel (Red Bull) trochę niespodziewanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Monza, pokonując Fernando Alonso (Ferrari) o zaledwie 0,076 sekundy. Trzeci czas uzyskał kolega zespołowy Hiszpana – Felipe Massa, a pierwszą piątkę zamknęli kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, korzystający z różnej konfiguracji aerodynamicznej. Robert Kubica (Renault) był tym razem ósmy.

Pogoda po południu nadal dopisywała. Z wyglądu bolidów w garażach można było wywnioskować, że z kanału F korzystają zespoły McLaren, Renault, Ferrari, Red Bull i Williams. Już na początku sesji kolejne problemy dotknęły Bruno Sennę, który zatrzymał się w wyjeździe z boksów. Co ciekawe, bolid HRT został najpierw zapchany przez porządkowych za bariery, ale w końcu trafił z powrotem do garażu zespołu.

Po pierwszych siedmiu minutach sesji najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:24,822. Polak poprawił się następnie na 1:24,269, a tuż za nim w tabeli znaleźli się kierowcy Williamsa – Nico Hulkenberg i Rubens Barrichello. Czwarty był Adrian Sutil, a pierwszą piątkę zamykał Fernando Alonso. W 12 minucie Michael Schumacher wypadł na chwilę z toru w Parabolice, ale udało mu się wyjechać ze żwirowiska i powrócił do alei serwisowej.

W 14 minucie Jenson Button wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,296. Ponadto przed Kubicą znalazł się Alonso (0,629 straty do Buttona). Tymczasem okazało się, że McLaren wymontowuje kanał F z bolidu Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk po 20 minutach był nadal w garażu bez ustanowionego czasu okrążenia, ale wkrótce wyjechał na tor, wykręcając na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym 1:25,638. Na drugim kółku Hamilton poprawił się na 1:23,869 i wskoczył na drugie miejsce, ale jego strata do Buttona, który nadal jeździł z kanałem F, wyniosła ponad pół sekundy.

Kubica po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji zajmował piąte miejsce z czasem 1:24,133 (+0,9s). Tymczasem Hamilton po dokonaniu korekty przedniego skrzydła i powróceniu na tor zmniejszył swoją stratę do Buttona do zaledwie 0,023 sekundy. W końcu udało mu się też przeskoczyć zespołowego kolegę po uzyskaniu czasu 1:23,154. Wyglądało więc na to, że MP4-25 jest równie szybki bez i z kanałem F.

W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Kubica, Rosberg, Massa, Hulkenberg, Sutil, Barrichello, Webber, Buemi, Schumacher, Pietrow, Kobayashi, Liuzzi, de la Rosa, Alguersuari, Kovalainen, Trulli, di Grassi, Yamamoto, Glock i Senna, który do tej pory nie miał ustanowionego czasu, podczas gdy zespół HRT próbował usunąć przyczynę problemów z układem paliwowym.

Kierowcy z czołówki zaczęli wkrótce jeździć na bardziej miękkich oponach – jako jedni z pierwszych założyli je między innymi Hamilton i Button. Nie przynosiło to jednak wyraźnej poprawy czasów okrążeń, przynajmniej na obecnym etapie sesji. Hamilton podczas przejazdu na oponach z zielonym paskiem uszkodził nawet w pewnym momencie końcówkę swojego przedniego skrzydła – najprawdopodobniej na jednym z krawężników – i musiał powrócić do boksów.

W 63 minucie Massa wykręcił na miękkich oponach 1:23,283 i awansował na trzecie miejsce. Strata Brazylijczyka do Hamiltona wyniosła niewiele ponad 0,1 sekundy. Na kolejnym kółku Massa przeskoczył już obydwu kierowców McLarena po uzyskaniu czasu 1:23,061. W 65 minucie Alguersuari zatrzymał się na poboczu za drugą szykaną – dla Hiszpana był to najwyraźniej koniec jazdy na dziś. Kilka minut później podobny los mógł również spotkać Massę, który wypadł z toru w Parabolice, ale jakimś cudem uniknął uderzenia w barierę z opon i powrócił od razu do boksów.

Dwadzieścia minut przed końcem sesji na czele klasyfikacji znaleźli się Vettel i Alonso, uzyskując odpowiednio czasy 1:22,839 i 1:22,915. Tymczasem problemy techniczne dopadły Webbera i kierowca Red Bulla musiał zatrzymać się między zakrętami Lesmo. Australijczyk zajmował w tym momencie szóste miejsce (0,576 straty do Vettela). Zespół poinformował, że przyczyną zatrzymania się na torze były problemy z ciśnieniem wody w układzie hydraulicznym. Problemy mieli także obydwaj kierowcy HRT, którzy łącznie przejechali w tej sesji zaledwie osiem okrążeń, a Senna nadal nie miał ustanowionego czasu.

W międzyczasie Kubica spadł na sam koniec pierwszej dziesiątki, ale w 80 minucie udało mu się przesunąć na ósme miejsce po uzyskaniu czasu 1:23,709. Była to ostatnia zmiana w kolejności kierowców w czołowej dziesiątce w tej sesji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ExiT, 10.09.2010 15:50[!]
"Z wyglądu bolidów w garażach można było wywnioskować, że z kanału F korzystają zespoły McLaren, Renault, Ferrari, Red Bull, Toro Rosso i Williams."

A toro rosso od kiedy ma kanał?
jacoszek, 10.09.2010 15:53[!]
Od dzisiaj? :)
Endrju Szopen, 10.09.2010 15:56[!]
Tak, Toro Rosso podczas tego weekendu pierwszy raz używa kanału F :)
ExiT, 10.09.2010 16:02[!]
Ok, dzięki za info - dopiero wróciłem ze szkoły i nic nie wiem ^^ Jakieś foty mogę zobaczyć?

EDIT: Dobra, już mam. Fajny , na pewno oryginalny :D
oligator, 10.09.2010 16:08[!]
Pietrow tradycyjnie 0.7 sek za Kubica...
Bambek, 10.09.2010 16:34[!]
Ja nie widziałem żeby Renault miało Kanał F :)
Miszcz, 10.09.2010 16:49[!]
To słabo się przyglądałeś.
Przemysław, 10.09.2010 16:59[!]
@Bambek- zerknij na zdjęcia, przecież z taaakim skrzydłem z tyłu nie śmigali by bez F-duct'u. Porównaj choćby do Mercedesa.
dakor, 10.09.2010 17:07[!]
@Bambek:
We ran the F-duct on both cars in both sessions today - powiedział Alan Permane...
tabibaboo, 10.09.2010 18:26[!]
tradycyjnie tylko Sakon poniżej 107 % :P
Heikki, 10.09.2010 18:35[!]
Ja na moją wiedzę, renault ma za duże tylne skrzydło.... powinni je bardziej płasko położyć coś w stylu mercedesa czy williamsa... może jutro coś zdziałają.

P.S. Szkoda, że Robert nie przygotował specjalnego malowania kasku na monze....
Shadowhawk, 10.09.2010 18:46[!]
Kanał Renault to jednak solidny system mimo iż mają podobne tylne skrzydło jak na Spa to z czołówki tylko Hamilton miał lepszy speed trap. Jutro szykuje nam się wyrównana walka o PP Ferrari, McL i RBR są blisko siebie może jeszcze Bobik coś namiesza.

PS. Speed trap można sobie tutaj za przeproszeniem w cztery litery wsadzić Virgin'y są najszybszej na prostej a tracą prawie 4s :D
kubikathebest, 10.09.2010 18:54[!]
no kubica nieźle pojechał, pewnie dlatego ma słabe prędkości maxymalne bo ustawił sobie samochód na drugi sektor co może być dobry rozwiązaniem i kubica zdobedzie P1 jesli mechanicy nic nie skopią, jakby nie mechanicy to kubica byłby pewnie liderem mistrzostw
flow, 10.09.2010 19:29[!]
daje 100zl ze ten typ to multikonto jana5
bartek199874, 10.09.2010 20:02[!]
szkoda że kubica nie pojechał 0,002 szybciej był by 7. a nie wie ktoś jakie były największe prędkości na prostej
jenny_s, 10.09.2010 20:21[!]
A dlaczego "trochę niespodziewanie"? Przecież to Vettel jest zwykle najszybszy na treningach i w qualu. Co w tym dziwnego?
yaper, 10.09.2010 21:04[!]
flow, rzeczywiście od niedawna kubikathebest prowokuje swoimi komentarzami, ale to tutaj norma, zawsze znajdzie się ktoś nowy, kto ma funa z takich akcji :/

Kubica solidnie. Ciekawi mnie na co go będzie jutro stać? Ferrari, McLaren, Red Bull zgłaszają aspirację do PP, do tego Kubica i mamy 7 pretendentów do walki o najwyższe pozycje startowe - będzie ciekawie. Mimo wszystko najlepiej dzisiaj wypadł Hamilton i to jego upatruje jako faworyta do PP. RBR na czele? Jakoś nie mogę w to uwierzyć, zważywszy na charakterystykę toru.
francorchamps, 10.09.2010 21:13[!]
Denerowało mnie podczas drugieo treningu dociekanie Kochańskiego, odnoście jednego z przejazdów Roberta..
Kubica przejechał 1-sektor ze swoim rekordem, gorszym o 0,1sek od rekordu, a potem w 2-sektorze przejechał już o 3sek wolniej od lidera po czym zjechał do boksów..
Po tym zdarzeniu Kochański już do końca sesji zachodził w głowę, cóż stało się w tym 2-sektorze że było tak słabo, skoro w 1-sektorze było tak dobrze..

Pokuszę się o rozwiązanie tej zagadki:

Otóż moim zdaniem Kubica był na okrążeniu zjazdowym, mając w baku opary paliwa..

Ot! I cała tajemnica Panie Kochański... :)
christoff.w, 10.09.2010 21:29[!]
Maurycy jest the best! ;) Ma taki fajny,bezpolpciowy glos...Jak cos mowi to w jego wykonaniu emocje siegaja zenitu,tylko ze nie wiadomo czy akurta wtedy chce cos krzyknac czy jest zly bo jego tonacja wciaz brzmi tak samo.Zauwazylscie? Ok,to nie miejsce na ten temat,sorry :)


yaper - jak mozesz pisac ze Hamilton wypadl dzis najlepiej skoro dostal baty od Vettela,Alonso i Massy?

Co do Kubicy to moze byc juto dobrze jesli bedzie mial wolny tor bo niby dzisiaj tu cytuje: "Robert jechał za kolumną bolidów na swoich najszybszych okrążeniach." Hmm..??? To nie mogl wyjechac jak byl luz? No ale ok,niech jutro cos pokaze.
francorchamps, 10.09.2010 22:24[!]
Pietrow chyba ciągle jest myslami na Hugaroringu bo na SPA jak i tutaj odstaje zdecydowanie od Partnera..
Zważywszy na fakt iż w GP2 ścigał się na Monzy spodziewałem się że będzie max 0,5s za Robertem a tu
1 FP 1,1sek a w 2FP 0,7...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca