|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2010 | 12 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:22,839 | - | - | 27 |
2. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:22,915 | 0,076 | 0,076 | 32 |
3. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:23,061 | 0,222 | 0,146 | 20 |
4. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:23,154 | 0,315 | 0,093 | 22 |
5. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:23,210 | 0,371 | 0,056 | 38 |
6. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:23,415 | 0,576 | 0,205 | 23 |
7. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:23,708 | 0,869 | 0,293 | 31 |
8. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:23,709 | 0,870 | 0,001 | 32 |
9. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:23,852 | 1,013 | 0,143 | 30 |
10. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:23,857 | 1,018 | 0,005 | 29 |
11. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:24,181 | 1,342 | 0,324 | 35 |
12. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:24,380 | 1,541 | 0,199 | 36 |
13. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:24,407 | 1,568 | 0,027 | 21 |
14. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:24,448 | 1,609 | 0,041 | 29 |
15. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:24,517 | 1,678 | 0,069 | 35 |
16. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:24,547 | 1,708 | 0,030 | 32 |
17. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:24,785 | 1,946 | 0,238 | 31 |
18. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:25,106 | 2,267 | 0,321 | 24 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:26,204 | 3,365 | 1,098 | 38 |
20. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:26,306 | 3,467 | 0,102 | 41 |
21. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:26,631 | 3,792 | 0,325 | 31 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:26,676 | 3,837 | 0,045 | 25 |
23. | 20 | Sakon Yamamoto | HRT F110 | | 1:29,498 | 6,659 | 2,822 | 5 |
24. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,638 |
|
|
Sebastian Vettel (Red Bull) trochę niespodziewanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Monza, pokonując Fernando Alonso (Ferrari) o zaledwie 0,076 sekundy. Trzeci czas uzyskał kolega zespołowy Hiszpana – Felipe Massa, a pierwszą piątkę zamknęli kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button, korzystający z różnej konfiguracji aerodynamicznej. Robert Kubica (Renault) był tym razem ósmy.
Pogoda po południu nadal dopisywała. Z wyglądu bolidów w garażach można było wywnioskować, że z kanału F korzystają zespoły McLaren, Renault, Ferrari, Red Bull i Williams. Już na początku sesji kolejne problemy dotknęły Bruno Sennę, który zatrzymał się w wyjeździe z boksów. Co ciekawe, bolid HRT został najpierw zapchany przez porządkowych za bariery, ale w końcu trafił z powrotem do garażu zespołu.
Po pierwszych siedmiu minutach sesji najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:24,822. Polak poprawił się następnie na 1:24,269, a tuż za nim w tabeli znaleźli się kierowcy Williamsa – Nico Hulkenberg i Rubens Barrichello. Czwarty był Adrian Sutil, a pierwszą piątkę zamykał Fernando Alonso. W 12 minucie Michael Schumacher wypadł na chwilę z toru w Parabolice, ale udało mu się wyjechać ze żwirowiska i powrócił do alei serwisowej.
W 14 minucie Jenson Button wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,296. Ponadto przed Kubicą znalazł się Alonso (0,629 straty do Buttona). Tymczasem okazało się, że McLaren wymontowuje kanał F z bolidu Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk po 20 minutach był nadal w garażu bez ustanowionego czasu okrążenia, ale wkrótce wyjechał na tor, wykręcając na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym 1:25,638. Na drugim kółku Hamilton poprawił się na 1:23,869 i wskoczył na drugie miejsce, ale jego strata do Buttona, który nadal jeździł z kanałem F, wyniosła ponad pół sekundy.
Kubica po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji zajmował piąte miejsce z czasem 1:24,133 (+0,9s). Tymczasem Hamilton po dokonaniu korekty przedniego skrzydła i powróceniu na tor zmniejszył swoją stratę do Buttona do zaledwie 0,023 sekundy. W końcu udało mu się też przeskoczyć zespołowego kolegę po uzyskaniu czasu 1:23,154. Wyglądało więc na to, że MP4-25 jest równie szybki bez i z kanałem F.
W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Kubica, Rosberg, Massa, Hulkenberg, Sutil, Barrichello, Webber, Buemi, Schumacher, Pietrow, Kobayashi, Liuzzi, de la Rosa, Alguersuari, Kovalainen, Trulli, di Grassi, Yamamoto, Glock i Senna, który do tej pory nie miał ustanowionego czasu, podczas gdy zespół HRT próbował usunąć przyczynę problemów z układem paliwowym.
Kierowcy z czołówki zaczęli wkrótce jeździć na bardziej miękkich oponach – jako jedni z pierwszych założyli je między innymi Hamilton i Button. Nie przynosiło to jednak wyraźnej poprawy czasów okrążeń, przynajmniej na obecnym etapie sesji. Hamilton podczas przejazdu na oponach z zielonym paskiem uszkodził nawet w pewnym momencie końcówkę swojego przedniego skrzydła – najprawdopodobniej na jednym z krawężników – i musiał powrócić do boksów.
W 63 minucie Massa wykręcił na miękkich oponach 1:23,283 i awansował na trzecie miejsce. Strata Brazylijczyka do Hamiltona wyniosła niewiele ponad 0,1 sekundy. Na kolejnym kółku Massa przeskoczył już obydwu kierowców McLarena po uzyskaniu czasu 1:23,061. W 65 minucie Alguersuari zatrzymał się na poboczu za drugą szykaną – dla Hiszpana był to najwyraźniej koniec jazdy na dziś. Kilka minut później podobny los mógł również spotkać Massę, który wypadł z toru w Parabolice, ale jakimś cudem uniknął uderzenia w barierę z opon i powrócił od razu do boksów.
Dwadzieścia minut przed końcem sesji na czele klasyfikacji znaleźli się Vettel i Alonso, uzyskując odpowiednio czasy 1:22,839 i 1:22,915. Tymczasem problemy techniczne dopadły Webbera i kierowca Red Bulla musiał zatrzymać się między zakrętami Lesmo. Australijczyk zajmował w tym momencie szóste miejsce (0,576 straty do Vettela). Zespół poinformował, że przyczyną zatrzymania się na torze były problemy z ciśnieniem wody w układzie hydraulicznym. Problemy mieli także obydwaj kierowcy HRT, którzy łącznie przejechali w tej sesji zaledwie osiem okrążeń, a Senna nadal nie miał ustanowionego czasu.
W międzyczasie Kubica spadł na sam koniec pierwszej dziesiątki, ale w 80 minucie udało mu się przesunąć na ósme miejsce po uzyskaniu czasu 1:23,709. Była to ostatnia zmiana w kolejności kierowców w czołowej dziesiątce w tej sesji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|