|
|
|
|
|
|
Grande Premio Petrobras do Brasil 2010 | 7 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:19,191 | - | - | 16 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:19,500 | 0,309 | 0,309 | 17 |
3. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:19,536 | 0,345 | 0,036 | 19 |
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:19,735 | 0,544 | 0,199 | 9 |
5. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:19,791 | 0,600 | 0,056 | 9 |
6. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:19,887 | 0,696 | 0,096 | 22 |
7. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:20,009 | 0,818 | 0,122 | 24 |
8. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:20,056 | 0,865 | 0,047 | 13 |
9. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:20,164 | 0,973 | 0,108 | 24 |
10. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:20,320 | 1,129 | 0,156 | 13 |
11. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:20,337 | 1,146 | 0,017 | 6 |
12. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:20,421 | 1,230 | 0,084 | 18 |
13. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:20,452 | 1,261 | 0,031 | 22 |
14. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:20,535 | 1,344 | 0,083 | 12 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:20,541 | 1,350 | 0,006 | 27 |
16. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:20,546 | 1,355 | 0,005 | 20 |
17. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:20,613 | 1,422 | 0,067 | 20 |
18. | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C29 | | 1:20,985 | 1,794 | 0,372 | 25 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:22,326 | 3,135 | 1,341 | 18 |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:22,449 | 3,258 | 0,123 | 27 |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:22,874 | 3,683 | 0,425 | 20 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:23,194 | 4,003 | 0,320 | 22 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:23,358 | 4,167 | 0,164 | 20 |
24. | 20 | Christian Klien | HRT F110 | | 1:23,650 | 4,459 | 0,292 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,734 |
|
|
Robert Kubica (Renault) czekał z ustanowieniem czasu na mokrym torze Interlagos do początku drugiej połowy sobotniej sesji treningowej, by zakończyć ją z najlepszym czasem 1:19,191 na przejściowych oponach. Polak okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela (Red Bull) i Lewisa Hamiltona (McLaren). Pierwszą piątkę zamknęli kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Fernando Alonso.
Początek sesji
Zgodnie z przewidywaniami pogoda uległa w sobotę dużemu pogorszeniu i już podczas porannej sesji treningowej tor był całkiem mokry. Po okrążeniach instalacyjnych zapanowała na chwilę cisza, którą przerwał Timo Glock, uzyskując w 12 minucie czas 1:25,972 na pełnych oponach deszczowych. Niemiec poprawił się na kolejnym kółku na 1:24,642 i powrócił do boksów, ale na torze zaczęli pojawiać się kolejni kierowcy.
Nick Heidfeld po pierwszym dość wolnym okrążeniu wykręcił 1:23,897 i wskoczył na pierwsze miejsce. W następnej kolejności na czele klasyfikacji pojawiali się Sebastien Buemi, Rubens Barrichello i Nico Hulkenberg, który miał już założone przejściowe opony, choć tor był nadal dość mokry, ale warunki ulegały powoli poprawie. Kierowca Williamsa po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:20,535, mając ponad 1,5 sekundy przewagi nad Witalijem Pietrowem.
Alonso z najlepszym czasem po 25 minutach
Po 25 minutach od rozpoczęcia sesji na szczycie tabeli czasowej zaczęli pojawiać się kierowcy z czołówki. Fernando Alonso wykręcił 1:20,200 i wskoczył na pierwsze miejsce, mając 0,137 sekundy przewagi nad Markiem Webberem. Hulkenberg spadł na trzecie miejsce, a za tuż za nim w tabeli znaleźli się kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button. Po chwili rozdzielił ich Michael Schumacher. W tym momencie wszyscy kierowcy jeździli na przejściowych oponach.
Pierwsze okrążenie pomiarowe Kubicy za połową sesji
W połowie sesji bez czasu był tylko Robert Kubica, który przejechał do tego momentu tylko kilka okrążeń instalacyjnych. Polak wyjechał jednak właśnie na pierwszy szybki przejazd i po pierwszym okrążeniu pomiarowym plasował się tuż za pierwszą dziesiątką, a na kolejnym przesunął się na dziewiąte miejsce. W międzyczasie lokalny bohater Felipe Massa zrzucił Alonso z pierwszego miejsca po uzyskaniu czasu 1:19,735. Hamilton przesunął się na trzecie miejsce, a za nim znaleźli się Vettel i Kubica, który swój przejazd zakończył z czasem 1:20,078.
W 37 minucie przed Kubicą na piątej pozycji znalazł się Buemi (1:20,009), a tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel po uzyskaniu czasu 1:19,500. Kwadrans przed końcem sesji na torze było już niewiele wody i to powodowało, że przejściowe opony ulegały szybko zużyciu. Z kolei na slicki było jeszcze nadal zbyt ślisko i w tej sytuacji nie było zbyt wielu chętnych do jazdy.
Kubica najszybszy na koniec sesji
W ostatnich minutach większość kierowców zdecydowało się jednak na wykonanie jeszcze jednego przejazdu. Hamilton wykręcił 1:19,536 i wskoczył na drugie miejsce. Kubica poprawił się z kolei na 1:19,761 i znalazł się na czwartej pozycji, po czym uzyskał najlepszy czas sesji – 1:19,191, którego nikt nie zdołał już poprawić.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 4,7 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Mokro
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|