F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 201028 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:25,801--13
2.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:26,0760,2750,27516
3.6Mark WebberRed Bull RB61:26,2480,4470,17222
4.3Michael SchumacherMercedes GP W011:26,5110,7100,26316
5.12Witalij PietrowRenault R301:26,7320,9310,22126
6.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:26,8321,0310,10029
7.14Adrian SutilForce India VJM031:26,8341,0330,00222
8.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:26,8351,0340,00117
9.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:26,9041,1030,06925
10.4Nico RosbergMercedes GP W011:26,9561,1550,05222
11.11Robert KubicaRenault R301:27,1081,3070,15228
12.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:27,1081,3070,00025
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:27,4551,6540,34723
14.10Nico HulkenbergWilliams FW321:27,5451,7440,09025
15.8Fernando AlonsoFerrari F101:29,0253,2241,48020
16.5Sebastian VettelRed Bull RB61:29,1343,3330,10919
17.7Felipe MassaFerrari F101:29,5913,7900,45721
18.19Heikki KovalainenLotus T1271:29,8604,0590,26915
19.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:30,5104,7090,65043
20.18Jarno TrulliLotus T1271:30,6954,8940,18517
21.24Timo GlockVirgin VR-011:32,1176,3161,4229
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-01---2
23.20Karun ChandhokHRT F110---1
24.21Bruno SennaHRT F110----
107% najlepszego czasu: 1:31,807

Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej był Lewis Hamilton (McLaren), który zszedł z czasem, jako jedyny w piątek, poniżej 1 minuty i 26 sekund. Brytyjczyk dokonał tego w pierwszej połowie sesji, zanim zaczął padać deszcz. Tuż za nim uplasowali się Jenson Button (McLaren) oraz Mark Webber (Red Bull), będąc jednym z nielicznych kierowców, którzy poprawili swój czas w końcówce treningu. Robert Kubica (Renault) był tym razem jedenasty.

Drugi trening rozpoczął się w nieco odmiennych warunkach niż te, które widzieliśmy podczas pierwszego, a mianowicie nad torem pojawiły się przelotne opady deszczu. Kierowcy rozpoczęli więc bardzo ostrożnie, a zespół Force India spróbował nawet wyjazdu na tor na oponach przejściowych, które zostały założone w bolidzie Adriana Sutila. Było jednak zbyt wcześnie na takie posunięcie i Niemiec szybko wrócił do boksów.

Wszelkie opady ustały bardzo szybko i kierowcy powrócili na tor. Po raz pierwszy podczas tego weekendu wykorzystane zostały miękkie opony, co sprawiło, że już po 30 minutach osiągnięcie Roberta Kubicy z pierwszej sesji zostało poprawione przez Lewisa Hamiltona o prawie 1,2s (1:25,801). W tym samym czasie na końcu prostej start-meta zatrzymał się Karun Chandhok (HRT), którego bolid uległ awarii tuż po wyjeździe z boksów. Hindus w wywiadzie dla BBC powiedział, że w jego bolidzie zepsuła się skrzynia biegów, jednak nie wiadomo jeszcze, jakie podłoże miała ta awaria.

Po nieco ponad pół godzinie, po raz kolejny zaczęło padać. Tym razem rozpadało się na dobre, co spowodowało, że tor stał się momentalnie mokry, a wszyscy kierowcy zjechali znów do alei serwisowej. Trudne chwile przeżywał Jaime Alguersuari (STR), który musiał przejechać pełne okrążenie na miękkich oponach po mokrym torze. Nie zniechęciło to młodego Hiszpana i 10 minut później powrócił na tor, jednak tym razem w jego bolidzie zostały założone opony przejściowe. W jego ślady poszli również inni kierowcy. Czasy, które osiągali byłe jednak o około 13-14 sekund gorsze niż te osiągane na suchej nawierzchni. Godna odnotowania była też aktywność Alguersuariego, który przebywał prawie cały czas na torze i przejechał łącznie 43 okrążenia.

Kilku kierowców, w tym Schumacher i Kubica, zaczęło narzekać po pewnym czasie na ziarnienie opon, ponieważ tor okazał się wkrótce zbyt mokry, by jeździć na oponach przeznaczonych na suchy tor, a zarazem zbyt suchy dla opon przejściowych, przez co te niszczyły się bardzo szybko. Niemniej kilku kierowców – Alguersuari, Buemi, Kubica i Pietrow – wykonało na tych oponach dłuższe przejazdy i wygląda na to, że udało im się przezwyciężyć problemy z ich degradacją.

Na 15 minut przed końcem sesji większość kierowców powróciła na tor, który był już tylko wilgotny. Użyte zostały po raz kolejny opony na suchą nawierzchnię, jednak czasy czołówki z pierwszej połowy sesji były cały czas niezagrożone. W końcówce przygodę zaliczył Sebastian Vettel (RBR), który wylądował na poboczu między zakrętami numer 6 i 7 po tym, jak podczas hamowania wyjechał tylnym kołem poza tor i obróciło jego bolid. Niemiec powrócił na tor i zdołał dojechać do boksów.

Tuż przed zakończeniem treningu pojawił się również problem tłoku na torze oraz problemów z omijaniem wolniejszych bolidów, zwłaszcza jeśli taki pojawił się w ostatnim sektorze. Pedro de la Rosa (Sauber) w ostatnich sekundach sesji aż trzykrotnie utrudnił życie swoim rywalom, będąc od nich sporo wolniejszym.

Kierowcom Ferrari oraz Sebastianowi Vettelowi nie poszło tym razem tak dobrze i uplasowali się oni w dole stawki, wyprzedzając jedynie kierowców nowych teamów oraz jeżdżącego ciężkim bolidem Jaime Alguersuariego. Ta sesja nie była tak udana dla nowych ekip, jak pierwsza, a zwłaszcza dla HRT, ponieważ zawodnicy tego zespołu nie zdołali, podobnie jak Lucas di Grassi (Virgin), wykonać ani jednego okrążenia pomiarowego.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,4m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Przelotne opady deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
biCampeon, 27.03.2010 00:14[!]
"Ale i tak trochę to dziwne – mianowicie na tej fotce też powinno być widać tę połówkę serduszka, a nie widać: http://f1.gpupdat...&catID=1103-4457 – nie ma ani serduszka," - to jest właśnie wersja, jak to określiłeś z serduszkiem.

"http://f1.gpupdat...&catID=1103-4457 Kubica – wersja bez prostokąta i bez serduszka." - tutaj także z serduszkiem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca