F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 20109 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,134--21
2.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,6720,5380,53814
3.3Michael SchumacherMercedes GP W011:21,7160,5820,04412
4.6Mark WebberRed Bull RB61:22,0110,8770,29527
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:22,0260,8920,01522
6.4Nico RosbergMercedes GP W011:22,0700,9360,04419
7.11Robert KubicaRenault R301:22,2021,0680,13222
8.8Fernando AlonsoFerrari F101:22,2581,1240,05619
9.12Witalij PietrowRenault R301:22,3971,2630,13923
10.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:22,4921,3580,09526
11.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,5881,4540,09624
12.7Felipe MassaFerrari F101:22,9751,8410,38722
13.14Paul di RestaForce India VJM031:23,0301,8960,05521
14.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:23,1101,9760,08031
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:23,2842,1500,17419
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:23,3122,1780,02822
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:23,4712,3370,15920
18.19Heikki KovalainenLotus T1271:25,3294,1951,85817
19.18Jarno TrulliLotus T1271:26,2445,1100,91520
20.24Timo GlockVirgin VR-011:26,3405,2060,09623
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:26,6945,5600,35424
22.20Christian KlienHRT F1101:27,2506,1160,55626
23.21Bruno SennaHRT F1101:27,7526,6180,50227
24.22Pedro de la RosaBMW Sauber C29---3
107% najlepszego czasu: 1:26,813

Kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na Circuit de Catalunya, przy czym rozdzieliła ich różnica aż ponad pół sekundy. Trzeci czas w mocno zmodyfikowanym Mercedesie W01 uzyskał Michael Schumacher, tracąc zaledwie 0,044 sekundy do Buttona. To zaledwie czwarty przypadek w tym sezonie, kiedy w obrębie jednej sesji siedmiokrotny mistrz świata pojechał szybciej od zespołowego kolegi Nico Rosberga. Robert Kubica uzyskał siódmy czas, plasując się właśnie tuż za Rosbergiem.

Początek sesji potwierdził, że Christian Klien otrzymał w ostatnim momencie superlicencję, zatem mógł poprowadzić bolid HRT należący zwykle do Karuna Chandhoka. Poranny trening rozpoczął się tradycyjnie od okrążeń instalacyjnych, które wszyscy kierowcy wykonali na przestrzeni pierwszych dziesięciu minut. Vitantonio Liuzzi, Jaime Alguersuari, Mark Webber, Sebastian Vettel i Nico Rosberg przejechali po dwa zapoznawcze kółka.

Rosberg jako pierwszy powrócił na tor, aby najwyraźniej przeprowadzić jakąś próbę aerodynamiczną na prostej startowej – być może sprawdzając wydajność radykalnego górnego wlotu powietrza w Mercedesie W01. Niemiec wyjechał bardzo powoli z ostatniego zakrętu, po czym zaczął się rozpędzać na prostej, by pod koniec okrążenia powrócić do alei serwisowej bez ustanowienia czasu. Jako pierwszy uczynił to Timo Glock w 18 minucie, wykręcając 1:34,777 za kierownicą mocno zmodyfikowanego bolidu Virgin, który jest teraz wyposażony w pokrywą silnika z płetwą rekina. Całość nie była chyba jednak jeszcze do końca dopracowana, bowiem podczas przejazdu Niemca z samochodu odpadł jakiś element aerodynamiczny.

W międzyczasie na torze pojawił się pierwszy kierowca z czołowego zespołu, a był nim Felipe Massa z Ferrari, który na swoim pierwszym przejeździe uzyskał najlepszy czas 1:23,386. Czas okrążenia miał już także ustanowiony Klien, który zaczął od 1:38,x, a po kilku kółkach legitymował się wynikiem 1:30,383. Po trzydziestu minutach sesji czasy miało ustanowione ośmiu kierowców, a na szczycie tabeli czasowej nadal znajdował się Massa. Tymczasem Klien zszedł poniżej pięciu sekund straty do najszybszego kierowcy, wykręcając na koniec swojego przejazdu 1:28,234. W końcu w 35 minucie nastąpiła zmiana na pierwszej pozycji, na którą awansował Kamui Kobayashi, uzyskując czas 1:23,190. W chwilę później mogliśmy się dowiedzieć z przekazu radiowego, że Heikki Kovalainen ma problemy z układem napędowym w swoim Lotusie.

Kobayashi swój przejazd ukończył z czasem 1:22,492, ale długo nie cieszył się z pierwszej pozycji, bowiem Sebastian Vettel wykręcił 1:22,422. Robert Kubica na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykonanym dzisiejszego dnia wykręcił tymczasem 1:24,262, co dało mu ósme miejsce. W czołówce klasyfikacji następowały dalsze zmiany i w połowie sesji w posiadaniu najlepszego czasu znajdował się Mark Webber (1:22,011). Kubica przesunął się po dwóch kolejnych okrążeniach na szóste miejsce, poprawiając się na 1:23,146. Polak swój przejazd zakończył z czasem 1:22,202, ale nadal był szósty. Na czele tabeli czasowej pojawili się tymczasem Jenson Button i Michael Schumacher, obaj uzyskując czasy poniżej jednej minuty i 22 sekund (odpowiednio 1:21,672 i 1:21,716). Po chwili jeszcze szybciej pojechał Lewis Hamilton, ustawiając poprzeczkę na 1:21,134.

Tuż przed upływem godziny bez czasu był tylko Pedro de la Rosa, w którego bolidzie nastąpiła awaria skrzyni biegów i nie na zanosiło się na to, aby jej usunięcie zostało wkrótce ukończone. W końcówce sesji, kiedy w tabeli czasowej nie następowało zbyt wiele zmian, Button podczas wyjazdu na tor najechał na jakąś część leżącą na torze, która podbiła przód jego samochodu w górę. Samochód uległ niewielkim uszkodzeniom i aktualnego mistrza świata czekała krótka przerwa w jeździe. Następnie w tarapatach znalazł się Nico Hulkenberg, z którego bolidu zaczął wydobywać się dym, sugerując awarię silnika. Kierowca Williamsa zatrzymał się na torze i po chwili jego bolid został zepchnięty w bezpieczne miejsce.

Do końca sesji nie nastąpiły już żadne znaczące zmiany w kolejności kierowców. Na czele tabeli czasowej utrzymali się Hamilton i Button, a pierwszą trójkę zamknął Schumacher.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

•  Dynamiczne wykresy z czasami 1 sesji treningowej

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mickey, 07.05.2010 11:43[!]
Schumacher mocno przed Rosbergiem :) widać mniany w bolidzie mu służą, oby tak dalej.
pasior, 07.05.2010 11:45[!]
Początek weekendu wspaniały............zobaczymy co dalej
MaxKapsel, 07.05.2010 11:47[!]
Czyżby Misiek powoli wracał? zobaczymy... na razie było widać jedno - o ile Michaelowi szło lepiej niż ostatnio, o tyle Rosberg miał sporo problemów z utrzymaniem maszyny na torze i kilka razy odwiedził pobocze - zdaje się, że przeróbki zgodnie z przewidywaniami jednemu zrobiły dobrze, drugiemu troszkę gorzej... wracaj Nico do szeregu?
vivon, 07.05.2010 11:51[!]
tak, maxkapsel, dokladnie!
publius, 07.05.2010 11:57[!]
Jeżeli się teraz okaże, że Schumi śmiga a Rosberg obstawia tyły to już będę wiedział o co tu chodzi. Kasa kasa kasa. I beznadzieja Schumachera. Taki mistrz a umie jeździć tylko bolidem zbudowanym pod niego? Najlepsze będzie jak dostanie baty od Rosberga w wyścigu!!! Hehe
sebasKERS, 07.05.2010 12:11[!]
@publius - ale co w tym dziwnego ze szumi zaczyna lepiej jezdzic z bolidem zbudowanym pod niego ? -to normlana sprawa ze buduje sie bolid pod kierowce - gorzej wyglada sprawa z traktowaniem rosberga - mlodego utalentowanego kierowcy.
mikolajpoznan, 07.05.2010 12:13[!]
A ja bym sie wstrzymał do qual a z osądami ;) Chociaz nie ukrywam-w wirtualnej grze mam Michaela jako jednego z kierowców ;P
Zomo, 07.05.2010 12:19[!]
Rosberg, Heitfield czy Raikkonen to przyklady na to ze w F1 nie chodzi tylko o sciganie sie, ale tez o kase i prestiz. Kazdy z nich moglby (tak jak np.Kubica) byc numerem 1 w stajni srodka stawki, miec wszystko ustawiane wg. wlasnych wymagan i scigac sie "na wlasne konto". Ale wybrali inaczej.
BlindWolf, 07.05.2010 12:37[!]
Moim zdaniem Schumacher może być jeszcze szybszy przy obecnym bolidzie .Rosbergowi będzie łatwiej znaleźć się w nowym ,niż SMC w starym i tu raczej popieram decyzję Mercedesa .
Zaskakuje mnie jazda Ferrari -chyba ,że testowali tylko F-kanał .
Ogólnie zimna nawierzchnia toru wypaczyła osiągi jakie uzyskiwali zawodnicy-nagminne odwiedzanie poboczy i jazda po tarkach -strach pomyśleć co będzie jak się nie ociepli .
bed_nar, 07.05.2010 12:58[!]
Publius może Cie to zaskoczy ale akurat Schumacher nie musi nikomu nic udowadniać. Zdobył 7 tytułów i pobił większość rekordów więc raczej nie nakłada sobie presji za wszelką cenę pokonania wszystkich i to od samego początku.

Wszyscy wiedzą, że Schumacher preferuje bolid nadsterowny (mercedes dotychczas był podsterowny) i do tego dochodzi praca opon. F1 przez w sumie 4 lata trochę się zmieniła głównie pod względem opon więc wybacz ale kierowcy mają swoje wymagania co do bolidu, które preferują. Mercedes wprowadza poprawki aby Schumacher znalazł to czego oczekuje.

Ktoś dobrze napisał, że Rosberg szybciej przyzwyczai się do nowego niż Schumacher do starego.
I Schumacher jak zacznie jeździć lepiej tak jak powinien to nie dlatego, że mercedes buduje wszystko pod niego tylko dlatego, że poprawki dają mu to czego potrzebuje, żeby wykorzystać bolid na max.
akkim, 07.05.2010 13:09[!]
"Imprezowicz" z Austrii sprostował Brunona,
nazwisko nie jeździ choćby i ikona.

A co do Michała - to poczekać trzeba
jeden trening, to jak Witas mówi "Jeszcze nie pabieda".
Kamikadze2000, 07.05.2010 13:10[!]
A więc po staremu. Kwalifikacje ponownie będą popisem RBR, w wyścigu natomiast nie dadzą nikomu szans, jak w Malezji. Robert jak zawsze zajmie pozycję wyższą, aniżeli możliwości pojazdu (bolid to meteor!)... Dobrze mówię!? ;))
BlindWolf, 07.05.2010 13:40[!]
Pierwszym treningiem nie ma się co podniecać -jest to przystosowanie bolidów do jazdy pod dany tor ,testowanie nowinek z pełnym lub prawie pustym bakiem w danych warunkach pogodowych .
Już sam fakt ,że Renówki przed Ferkami daje do myślenia .
O właściwych czasach można pogadać jutro po Q3 jak jeden drugiemu nie przeszkodzi :)
Niestety obstawiać należy wcześniej :D
Lobotomy, 07.05.2010 14:44[!]
@Kamikadze2000 meteor poruszający się w chaosie i nieładzie. Pozdrowienia dla G. Gaca :D
Gangster, 07.05.2010 15:14[!]
Wam to już nie można dogodzić. Jak przez pierwsze 4 wyścigi auto było zbudowane pod Rosberga to było ok. A teraz jest pod obu to już nie jest po waszej myśli i musicie szukać dziurę w całym. A jak Nick objeżdżał Kubicę to też mówiliście, że Niemcy budują bolid pod niemieckiego kierowcę.
Tak samo w tym sezonie Kubica i Petrov.
Czemu tutaj nie bijecie piany, że auto jest budowane pod tego pierwszego??? Czyżby w renault mogli być równi i równiejsi a w Mercu nie można tak robić???? Nie miejcie klapek na oczach i troszkę obiektywizmu z wypowiedziami.
tommyline, 07.05.2010 16:05[!]
@Gangster - Akurat w Renault usprawniają samochód dzięki wskazówkom Kubicy - bardziej doświadczonego w zespole kierowcy, a czy te poprawki pasują Pietrowowi - spójrz na tabelę. W drugiej serii już było inaczej, ale nie wiadomo co testowali.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca