|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2010 | 13 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:16,058 | - | - | 15 |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:16,340 | 0,282 | 0,282 | 16 |
3. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:16,495 | 0,437 | 0,155 | 19 |
4. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:16,536 | 0,478 | 0,041 | 15 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:16,582 | 0,524 | 0,046 | 16 |
6. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:16,653 | 0,595 | 0,071 | 18 |
7. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:16,673 | 0,615 | 0,020 | 15 |
8. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:16,699 | 0,641 | 0,026 | 16 |
9. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:16,814 | 0,756 | 0,115 | 15 |
10. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:16,982 | 0,924 | 0,168 | 18 |
11. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:17,121 | 1,063 | 0,139 | 16 |
12. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:17,231 | 1,173 | 0,110 | 16 |
13. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:17,331 | 1,273 | 0,100 | 22 |
14. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:17,548 | 1,490 | 0,217 | 20 |
15. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:17,609 | 1,551 | 0,061 | 16 |
16. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:17,633 | 1,575 | 0,024 | 21 |
17. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:17,789 | 1,731 | 0,156 | 18 |
18. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:17,979 | 1,921 | 0,190 | 4 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:19,013 | 2,955 | 1,034 | 15 |
20. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:19,447 | 3,389 | 0,434 | 16 |
21. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:19,536 | 3,478 | 0,089 | 22 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:19,844 | 3,786 | 0,308 | 20 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:20,325 | 4,267 | 0,481 | 18 |
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,382 |
|
|
Kierowca zespołu McLaren powrócił na pierwsze miejsce podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do Grand Prix Kanady, jednak tym razem był to już Lewis Hamilton, a nie Jenson Button, który był najszybszy w piątek rano. Aktualny mistrz świata zajął tym razem ósme miejsce, a najbliższym rywalem Hamiltona okazał się Mark Webber (Red Bull), tracąc do niego 0,282 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Fernando Alonso (Ferrari), a za nim znaleźli się Michael Schumacher (Mercedes), Sebastian Vettel (Red Bull) i Robert Kubica (Renault).
Sobotnia sesja rozpoczęła się od problemów Karuna Chandhoka, który zatrzymał się zaraz za wyjazdem z alei serwisowej i musiał skorzystać z pomocy porządkowych, aby pomogli mu zapchać bolid z powrotem przed linię wyjazdu, gdzie dopiero dozwolona była możliwość ingerencji mechaników. Pozostali kierowcy bez problemu wykonali okrążenia instalacyjne i na torze zapanowała na pewien czas cisza. Po upływie 15 minut na tor powrócił jako pierwszy Timo Glock, ustanawiając czas 1:24,902. Tor po porannych opadach deszczu był śliski, ale mokro było tylko w kilku miejscach poza optymalną linią jazdy. Do Glocka dołączyli po chwili kolejni kierowcy i na torze zaczął robić się coraz większy ruch.
Po 23 minutach najszybszy był Kamui Kobayashi z czasem 1:20,863, wyprzedzając Jaime Alguersuariego o ponad sekundę. Po chwili szybciej od Alguersuariego pojechał Glock (1:21,728), a tymczasem Kobayashi przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, wykręcając 1:19,422. Na torze byli już także Robert Kubica i Fernando Alonso. Polak po pierwszym wolniejszym okrążeniu uzyskał czas 1:19,169, który dał mu jednak tylko czwarte miejsce, bowiem szybciej pojechali Alguersuari (1:18,310) i Alonso (1:18,971). Kubica poprawił się następnie na 1:18,669 i znalazł się na drugiej pozycji.
W połowie sesji Alonso wykręcił 1:18,275 i był przez chwilę pierwszy, zanim Lewis Hamilton przełamał barierę jednej minuty i 18 sekund (1:17,689). Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:17,131, a za nim w tabeli czasowej pojawił się drugi kierowca McLarena – Jenson Button. Trzeci był w tym momencie Michael Schumacher, a czwarty Alonso – obaj kierowcy mieli już ponad pół sekundy straty do Hamiltona. Sebastian Vettel po jednym z pierwszych okrążeń był dziewiąty, a lider mistrzostw Mark Webber dopiero siedemnasty. Vettel poprawił się wkrótce na 1:16,825, ale jeszcze szybciej pojechali kierowcy McLarena (Hamilton wykręcił 1:16,259, a Button 1:16,671) i Niemiec musiał zadowolić się trzecim miejscem.
Vettel na koniec swojego przejazdu wykręcił 1:16,671 i rozdzielił kierowców McLarena. Nieco szybciej od niego pojechał Alonso (1:16,495), a następnie na drugie miejsce wskoczył kolega Vettela z zespołu Red Bull Racing – Webber. Kubica na 15 minut przed końcem sesji zajmował szóste miejsce z czasem 1:16,891. W międzyczasie Felipe Massa stał się pierwszym kierowcą F1 podczas tego weekendu, który zaliczył bliskie spotkanie z betonową ścianą na torze w Montrealu. Brazylijczyk otarł się lewymi kołami o bandę za zakrętem numer siedem i z felg poszły iskry, ale zawieszenie wydawało się być nieuszkodzone i kierowca Ferrari mógł wrócić do boksów.
Na dziesięć minut prze końcem sesji bez czasu okrążenia byli dwaj kierowcy – Chandhok (problemy już na samym początku) i Nico Rosberg. Ten ostatni na swoim pierwszym okrążeniu w połowie sesji bardzo zwolnił i wrócił do alei serwisowej, gdzie pozostawał do tego momentu. W końcówce sesji kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor na supermiękkich oponach, aby wykonać symulowane przejazdy kwalifikacyjne. Webber wykręcił 1:16,340 i zmniejszył stratę do Hamiltona do mniej niż 0,1 sekundy. Ten jednak po chwili uzyskał czas 1:16,058 i różnica wzrosła do blisko 0,3 sekundy. Kubica na jednym z szybkich okrążeń trafił na wolno jadącego Schumachera i nie omieszkał okazać swojego niezadowolenia, ale na kolejnym kółku wykręcił 1:16,653 i zakończył sesję na szóstej pozycji.
Rosberg zdołał wykonać na koniec krótki przejazd i uplasował się na osiemnastej pozycji. Uzyskanie lepszego czasu uniemożliwił mu niewielki wypadek Lucasa di Grassiego w nawrocie w ostatnich sekundach sesji. Brazylijczyk stracił kontrolę nad bolidem podczas hamowania, uderzył lekko w bandę i po obrocie zatrzymał się na żwirowisku.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|