F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
DHL Turkish Grand Prix 20118 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:26,456--26
2.8Nico RosbergMercedes GP W021:26,5210,0650,06529
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:27,0330,5770,51231
4.7Michael SchumacherMercedes GP W021:27,0630,6070,03021
5.2Mark WebberRed Bull RB71:27,1490,6930,08631
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:27,3400,8840,19137
7.10Witalij PietrowRenault R311:27,5171,0610,17737
8.15Paul di RestaForce India VJM041:27,7251,2690,20837
9.17Sergio PerezSauber C301:27,8441,3880,11932
10.14Adrian SutilForce India VJM041:28,0521,5960,20837
11.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:28,0691,6130,01727
12.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:28,1531,6970,08436
13.9Nick HeidfeldRenault R311:28,4752,0190,32235
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:28,7652,3090,29032
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:28,8282,3720,06319
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:28,9462,4900,11820
17.21Jarno TrulliLotus T1281:29,4092,9530,46339
18.16Kamui KobayashiSauber C301:29,6373,1810,22827
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:30,2813,8250,64437
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:31,0354,5790,75428
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:31,2214,7650,18622
22.22Narain KarthikeyanHRT F1111:31,3204,8640,09929
23.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:31,9895,5330,66930
24.1Sebastian VettelRed Bull RB7----
107% najlepszego czasu: 1:32,508

Jenson Button pokonał o włos Nico Rosberga w walce o najlepszy czas drugiego piątkowego treningu na Istanbul Park. Sebastian Vettel po porannym rozbiciu bolidu tym razem ani razu nie opuścił swojego garażu.

Większość sesji przebiegła pod znakiem walki McLarena z Mercedesem i na początku to stajnia z Woking dyktowała tempo, ale po godzinie jazdy na czoło tabeli wysunął się Rosberg, którego po chwili z pozycji nr 1 zepchnął zespołowy kolega Michael Schumacher. Krótko potem do głosu doszedł 3-krotny triumfator GP Turcji – Felipe Massa ustanawiając czas 1:27,959, tym samym pokonał Schumachera o 0,3 sekundy.

Brazylijczyk cieszył się pierwszym miejscem zaledwie trzy minuty, bowiem na jego rezultat szybko odpowiedział Rosberg. Wszystkich jednak pobił Button zakładając miękkie opony i wykręcając 1:26,456. Nico potem próbował kontrować, co zaowocowało rezultatem gorszym od Brytyjczyka o zaledwie 0,065 sekundy, ale ostatecznie reprezentant McLarena utrzymał pozycję lidera tabeli do końca.

Hamilton oraz Schumacher uplasowali się odpowiednio na trzeciej oraz czwartej lokacie. 7-krotny mistrz świata podczas jednego ze swoich końcowych okrążeń pokonując zakręt jedenasty musiał się ratować przed uderzeniem w barierkę po tym, jak stracił kontrolę nad bolidem najprawdopodobniej wskutek zaskoczenia widokiem Force India obok siebie.

Red Bull w dalszym ciągu nie imponował czasami, ponieważ Mark Webber większość treningu poświęcił na dłuższe przejazdy zapewne z większą ilością paliwa na pokładzie, co dawało mu miejsce w środku stawki, choć ostatecznie udało mu się uzyskać piąty wynik i wskoczyć przed Massę. Vettel z kolei w ogóle nie pojawił się na torze po porannym wypadku, gdy to uszkodził swój bolid. Mechanicy Red Bulla początkowo starali się go jak najszybciej naprawić mając nadzieję na wyjazd Niemca w końcówce sesji, lecz potem jasne stało się, że to zadanie z kategorii niemożliwych. Oznacza to, iż lider mistrzostw do pozostałej części weekendu przystąpi z zerowym licznikiem przejechanym kilometrów po suchej nawierzchni.

Witalij Pietrow z Renault – kolejny kierowca będący przez pewien moment na czele tabeli ostatecznie zajął siódme miejsce, zaś Sergio Perez jeżdżący dla Saubera przedzielił obu zawodników Force India – Paula di Restę oraz Adriana Sutila w walce o pierwszą dziesiątkę, co poskutkowało dziewiątą pozycją.

Druga piątkowa sesja w przeciwieństwie do pierwszej była trudna dla Fernando Alonso. Kierowca Ferrari nie dość że przez problem z hydrauliką musiał spędzić wiele cennego czasu w boksach, to na dodatek potem obrócił bolid pokonując zakręt nr 6. Jego najlepszy czas – 1:28,069 wystarczył na 11. pozycję. Jedynym zawodnikiem, który podczas tego treningu rozbił auto był Pastor Maldonado. Wenezuelczyk wychodząc swoim Williamsem ze słynnego ósmego łuku nieznacznie wyjechał poza tor na zwilżoną nawierzchnię, przez co stracił kontrolę nad pojazdem i uderzył w barierki.

W końcówce stawki zespół Virgin tracił nawet do HRT, choć podczas ostatnich kilkunastu minut zarówno Jerome d'Ambrosio, jak i Timo Glockowi udało się nieznacznie poprawić czas Naraina Karthikeyana.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 6,3 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 06.05.2011 14:43[!]
W Turcji najlepszą opcją jest mieć silniczek Mercedesa ...
Narain tylko 0.099 za B specyfikacją Virginka
Der, 06.05.2011 14:46[!]
Virgin minimalnie przed HRT.Mam dziwne wrażenie,że Lotus zdobędzie punkty w Turcji.
THC-303, 06.05.2011 14:48[!]
Wszystkie silniki Mercedesa w TOP10 w tym cała pierwsza czwórka. Mają powody do radości.

Ferrari z kłopotami, a renault bezproblemowo, może znów będą przed czerwonymi.

Oby HRT wygrało z Virginem, zrobili kawał dobrej pracy. W ogole to wydaje się że stara specyfikacja MVR-02 spisuje się lepiej od nowej.

Maldonado to dziś więcej kilometrów bokiem przejechał niż przodem... Popełnia mnóstwo błędów, może i tegoroczny FW jest słaby, ale tempo tempem, a tak niemiłosiernego zwiedzania poboczy nic nie usprawiedliwia, nawet 'klątwa Hulkenberga' :P

Pod Łęczycą jedynka jest dziurawa jak dohamowanie do T12, Andrzej kocham Cię ;]
phildoon, 06.05.2011 14:48[!]
Ja mam nadzieję, że Renault jeszcze przyspieszy i przynajmniej jednym autem załapią się na trzeci rząd :)
mbg, 06.05.2011 14:50[!]
jazda FW33 to jak jazda na wściekłym byku na rodeo. I Barricz i Maldo popełniają nim masę błędów. Ten drugi to już na maksa.

zapraszam na LT z kwalifikacji do sobotniego wyścigu głównego GP2 -14:55
http://gp2series....g/Live-Timing-Popup/
THC-303, 06.05.2011 14:54[!]
mbg
Zgoda, 33 nie jest może świątynią stabilności, ale jednak Barricz się nie kręci. Miał problemy w Australii - i to aż 3 razy przez weekend. I koniec. A Maldonado "przesadza". W Australii było porównywalnie z Rubinho, w Malezji - żenująca kraksa przy zjeździe do alei, a tu jest po prostu dramat.
Kamikadze2000, 06.05.2011 15:14[!]
Szkoda, że Seba nie mógł sobie pojeździc, no ale mam nadzieje, że w 3. treningu wszystko pójdzie dobrze i na kwalifikacje będzie wszystko gotowe! Mam nadzieje, że ujrzę w tym roku pierwszy dublet!!! :))
chinoMoreno, 06.05.2011 15:16[!]
Nie mogłem oglądać transmisji a zdjęcia widziałem tylko z pierwszej sesji i mam pytanie czy pirelli zmieniło oznaczeni opon na suchą nawierzchnię? - mieli na Turcję coś nowego wymyślić
Kamikadze2000, 06.05.2011 15:21[!]
Co do reszty:
- bardzo smuci słaba forma Williamsa, która jest już najsłabszą w stawce, nie licząc nowych stajni ;(
- cieszy dobra postawa d'Ambrosio oraz forma HRT, który wbrew opiniom radzi sobie całkiem nieźle i brak kwalifikacji raczej im nie grozi! :)

@THC-303 - bolid FW33 jest absolutnym niewypałem, wozem o możliwościach poniżej przeciętnych! I tak łagodnie napisałem, bo powinienem napisec, że to po prostu syf!!! Nie dziwię zmianom kadrowym - niestety są potrzebne! Ten zespół jest najsłabszym od wielu, wielu lat! Mam nadzieje, że Mike "fałszerz" Couglan zbierze to wszystko do kupy. Byle uczciwie hehe.... ;] pzdr! ;)
Lukas, 06.05.2011 15:28[!]
@chinoMoreno - tak, jest nieco inne i jest widoczne :)
jpslotus72, 06.05.2011 15:29[!]
Mercedesy w niezłej formie - ciekawe jak tam z tankowaniem (czy w czasie wyścigu nie będzie znowu "critical")...

(Przepraszam za OT - jutro o 12.00 na Polsacie Play: "Grand Prix Greats: Denny Hulme & Bruce McLaren")
Aeromis, 06.05.2011 15:41[!]
Być może dlatego, że pogoda jutro może spłatać figla niektóre zespoły podeszły całkiem poważnie do 2-gich treningów. Czasy na poziomie (często i lepsze) niż rok temu 3-cia sesja treningowa. Button miałby z tym czasem trzecie miejsce w q3 w zeszłym roku! Troszkę to pachnie rekordem toru w kwalifikacjach przy dobrej aurze (1:25,850).
Maldonado wciela nam się w zeszłorocznego Pietrowa, o ile nikomu nic się nie stanie to taka czarna owca zawsze na swój sposób uatrakcyjni zawody :)
Webber jakby chciał "złapać za koszulkę" wszystkich, bez szarży, bo jednak co jeden bolid na treningach, to nie dwa.
THC-303, 06.05.2011 15:52[!]
Kamikadze2000
Ja nigdzie nie napisałem, że FW33 jest dobry. Zresztą nie mam pretensji do Pastora że za wolno jeździ tylko, że się kreci
konradosf1, 06.05.2011 16:02[!]
bardzo ładnie Force India, mam nadzieję, że pokażą się z dobrej strony i powalcza o punkty z Sauberami, Toro Rosso, a kto wie, może nawet i Lotus się włączy do walki o punkty, jednak na to jest dość nikła nadzieja. Tył stawki - Virginy i HRT już tak nie odstają i jak widać "drobne poprawki" zespołu z Murcji maja się lepiej aniżeli znaczna "reorganizacja" bolidu Glocka i D'Ambrosio. Szkoda Williamsów, ale poczekajmy do wyścigu
Aeromis, 06.05.2011 16:08[!]
Co do Williamsa to pomimo kiepskiej formy zbyt mocno bym (jeszcze) się nie smucił, obaj kierowcy jeździli na prawdę bardzo mało, przeciętnie ponad 10 okrążeń mniej niż pozostali, co odbiło się na wynikach. Wierze w Barrichello i gdyby przejechał więcej "kółek" to spokojnie by Heidfelda wyprzedził, jak nie lepiej.
Co do Lotusa - to chyba jednak na nich za wcześnie na punkty, nie było Vettela, KOB też z problemami, daleko im do środka stawki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca