|
|
|
|
|
|
DHL Turkish Grand Prix 2011 | 8 maja |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:26,037 | - | - | 17 |
2. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:26,038 | 0,001 | 0,001 | 17 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:26,404 | 0,367 | 0,366 | 16 |
4. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:26,420 | 0,383 | 0,016 | 19 |
5. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:26,578 | 0,541 | 0,158 | 17 |
6. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:26,726 | 0,689 | 0,148 | 14 |
7. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:26,755 | 0,718 | 0,029 | 20 |
8. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:26,819 | 0,782 | 0,064 | 12 |
9. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:26,883 | 0,846 | 0,064 | 12 |
10. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:27,080 | 1,043 | 0,197 | 16 |
11. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:27,121 | 1,084 | 0,041 | 20 |
12. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:27,255 | 1,218 | 0,134 | 18 |
13. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:27,318 | 1,281 | 0,063 | 19 |
14. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:27,379 | 1,342 | 0,061 | 17 |
15. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:27,528 | 1,491 | 0,149 | 19 |
16. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:27,644 | 1,607 | 0,116 | 18 |
17. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:27,724 | 1,687 | 0,080 | 15 |
18. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:27,976 | 1,939 | 0,252 | 19 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:28,911 | 2,874 | 0,935 | 15 |
20. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:29,697 | 3,660 | 0,786 | 17 |
21. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:31,097 | 5,060 | 1,400 | 25 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:31,175 | 5,138 | 0,078 | 19 |
23. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:31,375 | 5,338 | 0,200 | 19 |
24. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:32,009 | 5,972 | 0,634 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:32,060 |
|
|
Sebastian Vettel najwyraźniej nie odczuł braku jazdy w piątek z powodu swojego wypadku w pierwszej sesji treningowej na mokrym torze Istanbul Park, ponieważ dziś przed południem podczas ostatniego sprawdzianu przed kwalifikacjami uzyskał najlepszy jak dotąd czas weekendu.
Kierowca Red Bulla wyprzedził swojego rodaka Michaela Schumachera o zaledwie jedną tysięczną sekundy, więc jak widać Mercedes nie zmniejsza wysokiego tempa narzuconego od pierwszego treningu w Turcji, zwłaszcza że czwarty był tym razem drugi reprezentant Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Obu Niemców przedzielił Mark Webber wykręcając trzeci rezultat, gorszy od Vettela o niecałe 0,4 sekundy.
Aktualny mistrz świata nie pozostawił wątpliwości, iż mimo nieprzejechanego ani jednego kilometra na suchym torze Istanbul Park w piątek po południu, od razu potrafi złapać odpowiedni rytm i postawić wysoko poprzeczkę dla reszty stawki. Na czoło tabeli wskoczył po 25 minutach sesji i utrzymał tę lokatę aż do późnych wyjazdów większości kierowców na miękkich oponach oraz prawdopodobnie z dosyć małą ilością paliwa w baku.
Jak zawsze gorąca końcówka trzeciego treningu przyniosła pozycję lidera najpierw Sebastienowi Buemiemu, potem zaś kolejno jeden po drugim wskakiwali na nią Felipe Massa, Fernando Alonso i obaj zawodnicy Mercedesa. Ostatnie słowo należało jednak do Vettela, który mimo napotkania przed sobą Tonio Liuzziego jadącego HRT rzutem na taśmę ustanowił 1:26,037, dzięki czemu pokonał Schumachera o zapewne mniej niż mrugnięcie oka. Dobrym wynikiem błysnął także Mark Webber, co wystarczyło na wyjście przed Rosberga o 0,016 sekundy.
Kierowcy McLarena zajęli odpowiednio piątą oraz szóstą pozycję i tym razem to Jenson Button okazał się szybszy od Lewisa Hamiltona. Tuż za nimi uplasował się Witalij Pietrow z Renault, a reprezentantom Ferrari przypadły lokaty ósma i dziewiąta w kolejności Alonso-Massa. Hiszpan po swoim przejeździe na miękkim ogumieniu zwolnił informując przez radio, że zablokował mu się szósty bieg. Czołową dziesiątkę uzupełnił Buemi, zaś jego partner z Toro Rosso – Jaime Alguersuari okazał się sprawcą jedynego incydentu w tej sesji, gdy to nie opanował bolidu na zakręcie nr 4. Wśród trzech najsłabszych ekip układ sił wydaje się pozostał niezmieniony, z kolei w Williamsie z dobrej strony pokazał się Pastor Maldonado, który nie tylko wykręcił lepszy czas od zespołowego kolegi Rubensa Barrichello, ale i pokonał 12. innych zawodników.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Źródło: autosport.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|