|
|
|
|
|
|
Airtel Grand Prix of India 2012 | 28 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:27,619 | - | - | 22 |
2. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:27,929 | 0,310 | 0,310 | 22 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:28,044 | 0,425 | 0,115 | 24 |
4. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:28,046 | 0,427 | 0,002 | 25 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:28,175 | 0,556 | 0,129 | 22 |
6. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:28,447 | 0,828 | 0,272 | 25 |
7. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:28,542 | 0,923 | 0,095 | 24 |
8. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:28,993 | 1,374 | 0,451 | 23 |
9. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:29,204 | 1,585 | 0,211 | 24 |
10. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:29,291 | 1,672 | 0,087 | 24 |
11. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:29,691 | 2,072 | 0,400 | 26 |
12. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:29,760 | 2,141 | 0,069 | 23 |
13. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:29,802 | 2,183 | 0,042 | 18 |
14. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:29,850 | 2,231 | 0,048 | 19 |
15. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:29,895 | 2,276 | 0,045 | 19 |
16. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:30,041 | 2,422 | 0,146 | 26 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:30,401 | 2,782 | 0,360 | 23 |
18. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:30,630 | 3,011 | 0,229 | 24 |
19. | 20 | Giedo van der Garde | Caterham CT01 | | 1:30,896 | 3,277 | 0,266 | 20 |
20. | 15 | Esteban Gutierrez | Sauber C31 | | 1:31,212 | 3,593 | 0,316 | 29 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:31,903 | 4,284 | 0,691 | 22 |
22. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:32,125 | 4,506 | 0,222 | 24 |
23. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:32,369 | 4,750 | 0,244 | 19 |
24. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:32,859 | 5,240 | 0,490 | 13 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,752 |
|
|
Weekend w Indiach przywitał nas bardzo ciepłą i przyjemną aurą i temperaturą powietrza na poziomie 24 stopni. Jednak specyficzne indyjskie warunki nie były szczęśliwe dla Sergio Pereza, który nie był w stanie wyleczyć się na pierwszy trening, jednak zespół utrzymuje, że Meksykanin wystąpi w kolejnych sesjach.
Zespoły standardowo początek sesji spędziły na okrążeniach instalacyjnych i zapoznawaniem się z torem, który ze względu na niewielkie użytkowanie, po raz kolejny był dość zabrudzony. Po 20 minutach nikt jeszcze nie miał na swoim koncie czasu okrążenia, a Felipe Massa nie wyjechał nawet na kółko instalacyjne.
Pierwsze czasy pojawiły się dopiero po 30 minutach i wykręcili je Gutierrez i Hamilton. Po chwili dołączył do nich Maldonado. Były to mało konkurencyjne rezultaty, które szybko się poprawiały, wraz z oczyszczaniem trasy. Z kółka na kółko szybciej i po 10 minutach na czele zagościł na nieco dłużej Jenson Button z wynikiem 1:29,684.
W połowie sesji bez czasu ciągle pozostawali kierowcy Red Bulla, Vergne, Glock i Kobayashi. Tymczasem nad torem unosiła się mgła, która jak wyjaśnił Narain Karthikeyan, pochodzi z wypalanych przez rolników pól w okolicy pętli. Wynik Buttona na 36 minut przed końcem pobił Schumacher, a zaraz za nim Webber.
Na 30 minut przed końcem treningu swoją formę zaprezentowały Red Bulle i okupowały pierwsze dwa miejsca w tabeli, na czele z Webberem. Podobnie jak w Korei, bardzo częstym widokiem były uślizgi kierowców i nerwowe ruchy kierownicy, by wyjść cało z problemu. Webber był w stanie dalej poprawiać swój wynik i na 20 minut do końca sesji meldował się z czasem 1:28,229.
Z coraz czystszego toru skorzystali Alonso i Hamilton, którzy pobili czas Webbera, a na czele zagościł Hamilton kręcąc 1:28,046. Jednak Vettel nie zamierzał odpuszczać i na kolejnym przejeździe poprawił czas Anglika o 0,01 sekundy. Stawkę jeszcze mocniej zacieśnił Alonso, wskakując przed Hamiltona, o 0,002 sekundy.
Pod sam koniec sesji Red Bull ponownie pokazał swoją moc i odjechał reszcie na ponad 0,4s. Do końca treningu nic się już nie zmieniło, poza wskoczeniem Buttona na drugą lokatę, a kierowcy zjechali do swoich garażów, by przeprowadzić dalsze dyskusje z inżynierami i poprawić bolid przed drugim treningiem.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|