|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2013 | 9 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:21,020 | - | - | 10 |
2. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:21,108 | 0,088 | 0,088 | 20 |
3. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:21,258 | 0,238 | 0,150 | 21 |
4. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:21,308 | 0,288 | 0,050 | 16 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:21,608 | 0,588 | 0,300 | 22 |
6. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:22,068 | 1,048 | 0,460 | 18 |
7. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:22,402 | 1,382 | 0,334 | 22 |
8. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:22,587 | 1,567 | 0,185 | 17 |
9. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:23,047 | 2,027 | 0,460 | 26 |
10. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:23,131 | 2,111 | 0,084 | 16 |
11. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:23,341 | 2,321 | 0,210 | 13 |
12. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:23,352 | 2,332 | 0,011 | 17 |
13. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:23,386 | 2,366 | 0,034 | 19 |
14. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:23,417 | 2,397 | 0,031 | 19 |
15. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:23,957 | 2,937 | 0,540 | 33 |
16. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:25,054 | 4,034 | 1,097 | 21 |
17. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:25,354 | 4,334 | 0,300 | 22 |
18. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:25,753 | 4,733 | 0,399 | 21 |
19. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:25,821 | 4,801 | 0,068 | 19 |
20. | 20 | Alexander Rossi | Caterham CT03 | | 1:27,143 | 6,123 | 1,322 | 20 |
21. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:27,522 | 6,502 | 0,379 | 11 |
22. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:29,306 | 8,286 | 1,784 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,691 |
|
|
Montreal przywitał w tym roku Formułę 1 deszczową aurą. Po ostatnich dniach w naszym kraju można powiedzieć, że nie była to dla nas różnica. Jednak z początkiem pierwszego treningu deszcz już ustał, jednak mimo to kierowcy zdecydowali się na założenie opon deszczowych.
Nadchodzący weekend z pewnością będzie odbywał się pod szyldem opon, gdyż narastają kontrowersje w sprawie testu Mercedesa z Pirelli, a ponadto włoski dostawca opon testuje w czasie tego weekendu zmienioną konstrukcję opon. Z pewnością jeszcze nie raz usłyszymy na temat zmian.
Początkowo kierowcy nie byli zbyt aktywni ze względu na warunki, ale z czasem tor zaczął powoli przesychać, co pozwoliło na założenie opon przejściowych po 20 minutach od rozpoczęcia sesji. Jednakże po 30 minutach czasów nie miało ustanowionych jeszcze 11 kierowców, a te osiągane były mało konkurencyjne.
W połowie treningu na czele tabeli mieliśmy Nico Rosberga z wynikiem 1:24,902. Za nim wyjątkowo plasowali się kierowcy Toro Rosso, jednak z dość dużą stratą – nieco ponad sekundy. Po chwili swoich sił spróbował Lewis Hamilton, ale przejechał okrążenie o 0,152 sekundy wolniej od swojego partnera.
Rosberg ponownie pojawił się na torze i po raz kolejny poprawił swój czas, tym razem wykręcił 1:24,438. Niemiec pozostał na torze i po złapaniu rytmu zszedł do wyniku 1:23,680. Tymczasem pierwszym zawodnikiem na oponach na suchą nawierzchnię był Jean-Eric Vergne, dodatkowo były to opony testowe ze zmienioną konstrukcją.
Czas Rosberga pobił Vettel i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,047. Tor nie przesychał tak szybko, jak można by oczekiwać, więc póki co jedynie Vergne jeździł na slickach. Z czasem zbliżającym się do końca sesji, coraz więcej kierowców decydowało się na rozwojowe opony Pirelli.
Button, który dla odmiany założył pośrednią mieszankę, zdecydowanie pobił czas Vettela, a jego osiągnięcie to 1:21,551. Obecne na torze warunki były więc wymarzone dla Brytyjczyka. Nieco za nim pojawił się Raikkonen, z czasem gorszym o 0,057. 4 minuty przed końcem treningu przygodę zaliczył Pastor Maldonado, urywając przednie skrzydło w szykanie. Wenezuelczyk zatrzymał się na poboczu, co spowodowało wywieszenie żółtej flagi. Mimo to rzutem na taśmę wynik Button pobił di Resta i ustanowił czas 1:21,020.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|