|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2013 | 7 lipca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:31,754 | - | - | 25 |
2. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:31,973 | 0,219 | 0,219 | 25 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:32,789 | 1,035 | 0,816 | 22 |
4. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:32,822 | 1,068 | 0,033 | 16 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:32,956 | 1,202 | 0,134 | 22 |
6. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:33,065 | 1,311 | 0,109 | 18 |
7. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:33,139 | 1,385 | 0,074 | 24 |
8. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:33,213 | 1,459 | 0,074 | 20 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:33,260 | 1,506 | 0,047 | 27 |
10. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:33,456 | 1,702 | 0,196 | 18 |
11. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:33,493 | 1,739 | 0,037 | 18 |
12. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:33,810 | 2,056 | 0,317 | 20 |
13. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:33,901 | 2,147 | 0,091 | 23 |
14. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:33,976 | 2,222 | 0,075 | 26 |
15. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:34,025 | 2,271 | 0,049 | 20 |
16. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:34,200 | 2,446 | 0,175 | 22 |
17. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:34,437 | 2,683 | 0,237 | 24 |
18. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:35,674 | 3,920 | 1,237 | 23 |
19. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:35,987 | 4,233 | 0,313 | 19 |
20. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:36,078 | 4,324 | 0,091 | 23 |
21. | 22 | Rodolfo Gonzalez | Marussia MR02 | | 1:37,459 | 5,705 | 1,381 | 21 |
22. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,177 |
|
|
Weekend na Nurburgringu z pewnością będzie się odbywał w cieniu dyskusji na temat opon. Już wczoraj kierowcy zapowiedzieli możliwy bojkot, jeśli problemy z GP Wielkiej Brytanii powtórzą się. Biorąc pod uwagę nową specyfikację Pirelli, która zostanie użyta w Niemczech, pierwszy trening zapowiadał się bardzo pracowicie.
Tak też było, zawodnicy wyjechali od razu na okrążenia instalacyjne, a Lewis Hamilton wykonał ich aż trzy. Najważniejszą informacją początku treningu był jednak problem w bolidzie Fernando Alonso, który musiał się zatrzymać na torze po kilku zakrętach od wyjazdu z boksu. Kierownictwo Ferrari nie było zadowolone tym widokiem.
Pierwszym zawodnikiem z czasem zbliżonym do reprezentatywnego był Jenson Button, który po kilku okrążeniach legitymował się wynikiem 1:33,545. W ślad za McLarenem poszły inne ekipy i na torze pojawiło się nieco więcej akcji.
Wynik Buttona pobił Mark Webber, wykręcając 1:33.047. Trening trwał już 40 minut, a 12 ciągle nie miało ustanowionego czasu. Z ciekawostek należy wspomnieć, że dzisiaj w garażu Force India z ramienia Pirelli pracuje nasz rodak, który dogląda opon i gromadzi informacje na ich temat.
Mimo ostrożnych wypowiedzi po nakazie używania kierunkowych opon zgodnie z ich przeznaczeniem, Nico Rosberg popisał się niezłym wynikiem i wskoczył na czoło tabeli, jego czas to 1:32,552. Tymczasem Alonso ponownie wyjechał na tor i przez radio zakomunikował, iż problem z początku treningu powtórzył się, po czym bardzo wolnym tempem zjechał do garażu.
Czas Rosberga podkręcił Hamilton, wykręcając 1:32,349 i tym samym obejmując prowadzenie. Po kilku kolejny okrążeniach Anglik poprawił wynik i z czasem 1:32,041 zbliżył się do złamania granicy 1:32. Mercedesy w tym momencie były zdecydowanie szybsze od reszty ekip, Potwierdził to jeszcze raz Hamilton, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:31,754. Nico Rosberg był wolniejszy o 0,3 sekundy.
20 minut przed końcem treningu okazało się, że Alonso już nie wyjedzie na tor. Awaria okazała się zbyt skomplikowana do naprawy i Hiszpan mógł zaliczyć tą sesję do straconych. Do końca sesji Mercedes okazał się niepokonany, a różnica do kolejnych bolidów nasuwa wniosek, że jak na razie to zdecydowani faworyci do zwycięstwa w ten weekend. Jednak czy inni dadzą radę odrobić straty? Dowiecie się tego czytając Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|