|
|
|
|
|
|
Russian Grand Prix 2014 | 12 pa?dziernika |
|
|
|
Sochi Autodrom | |
|
Długość toru: 5,848 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 309,944 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:38,726 | - | - | 15 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,016 | 0,290 | 0,290 | 25 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:39,097 | 0,371 | 0,081 | 20 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:39,755 | 1,029 | 0,658 | 16 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:39,954 | 1,228 | 0,199 | 22 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:40,009 | 1,283 | 0,055 | 27 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:40,011 | 1,285 | 0,002 | 20 |
8. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:40,151 | 1,425 | 0,140 | 15 |
9. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:40,205 | 1,479 | 0,054 | 26 |
10. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:40,338 | 1,612 | 0,133 | 21 |
11. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:40,355 | 1,629 | 0,017 | 19 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:40,669 | 1,943 | 0,314 | 23 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:40,699 | 1,973 | 0,030 | 26 |
14. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:41,146 | 2,420 | 0,447 | 21 |
15. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:41,520 | 2,794 | 0,374 | 20 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:41,915 | 3,189 | 0,395 | 22 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:42,436 | 3,710 | 0,521 | 4 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:43,109 | 4,383 | 0,673 | 11 |
19. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:43,975 | 5,249 | 0,866 | 12 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:44,737 | 6,011 | 0,762 | 9 |
21. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:45,637 |
|
|
Doświadczenie z toru na nowych obiektach zawsze jest nie do przecenienia. Wczorajsze dwie sesje treningowe dały kierowcom Formuły 1 pewien obraz, jak jeździć po trasie w Soczi, jednak dzisiejsza sesja również okazała się bardzo pracowita, gdyż wszyscy chcieli sprawdzić, czy poprawki w ustawieniach wprowadzone od wczoraj zdają egzamin.
Pierwsze czasy padły już po pięciu minutach od rozpoczęcia treningu. Na pierwszych miejscach meldowali się kierowcy Toro Rosso, a na czele był Jean-Eric Vergne z wynikiem 1:42,600. Szybko poprawił go Hamilton, przejeżdżając kółko o 0,6 sekundy szybciej. Jak zwykle na początku sesji czasy szybko się poprawiały i Hamilton zszedł do poziomu 1:40,725. Tymczasem w bolidzie Pastora Maldonado doszło do awarii systemu odzyskiwania energii i jego maszyna stanęła w garażu z dużym znakiem ostrzegawczym na wlocie powietrza.
45 minut przed końcem sesji na torze zatrzymał się w piątym zakręcie Kevin Magnussen, po wcześniejszej awarii zawieszenia lub przebitej oponie, co nie pozwoliło mu na dalszą jazdę. Miejsce do zatrzymania było o tyle niefortunne, iż musiano wywiesić czerwoną flagę. Sesję wznowiono 37 minut przed jej zakończeniem i na torze pojawiło się szybko kilku kierowców.
Sytuacja w tabeli w połowie treningu nieco się uspokoiła i co ciekawe, za Mercedesami plasował się Danił Kwiat, co z pewnością cieszyło lokalną publiczność. Dopiero po kolejnych kilku minutach dobrym wynikiem popisał się Bottas, wskakując przed Hamiltona, jednak z przewagą zaledwie 0,070 sekundy. Pozazdrościł mu Rosberg, który odzyskał pozycję lidera, aczkolwiek były to przejazdy w dalszym ciągu wykonywane na pośrednich oponach. Symulacje przejazdów kwalifikacyjnych były dopiero przed nami.
Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na wyjazd z miękkimi oponami był Kimi Raikkonen. Zaraz za nim podobny ruch wykonał Jenson Button, którego McLaren spisywał się dzisiaj o wiele gorzej niż wczoraj. Fin poprawił się o ponad sekundę i wskoczył na szóstą lokatę, tymczasem Button na czwartą ze stratą nieco ponad 0,5 sekundy do Rosberga, jednak Niemiec dopiero rozpoczynał swój szybki przejazd.
Bardzo dobrym wynikiem popisał się Hamilton, który pokonał okrążenie toru Soczi w czasie 1:38,726, co było wynikiem lepszym o niemal sekundę w porównaniu do wczorajszego drugiego treningu. Jego partner zespołowy pojechał o 0,9 sekundy gorzej, mimo to właśnie Hamilton zaliczył ogromną przygodę dwa okrążenia później, gdy w przedostatnim zakręcie stracił panowanie nad tyłem bolidu i jedynie niebotycznie ogromne asfaltowe pobocze uratowało go od rozbicia bolidu. Całość wyglądała na awarię systemu odzyskiwania energii, gdyż Anglik wpadł w poślizg jeszcze przed skrętem. W samej końcówce Rosbergowi udało się nieco zmniejszyć stratę i sesję zakoczył ze stratą 0,290 sekundy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|