|
|
|
|
|
|
Pirelli Magyar Nagydíj 2015 | 26 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:23,949 | - | - | 36 |
2. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:24,300 | 0,351 | 0,351 | 29 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:24,451 | 0,502 | 0,151 | 16 |
4. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:24,668 | 0,719 | 0,217 | 34 |
5. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:25,134 | 1,185 | 0,466 | 30 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:25,599 | 1,650 | 0,465 | 37 |
7. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:25,660 | 1,711 | 0,061 | 26 |
8. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:25,752 | 1,803 | 0,092 | 31 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:25,881 | 1,932 | 0,129 | 35 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:25,920 | 1,971 | 0,039 | 31 |
11. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:25,935 | 1,986 | 0,015 | 19 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:25,944 | 1,995 | 0,009 | 32 |
13. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:26,090 | 2,141 | 0,146 | 36 |
14. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:26,379 | 2,430 | 0,289 | 36 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:26,442 | 2,493 | 0,063 | 39 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:26,931 | 2,982 | 0,489 | 29 |
17. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:29,113 | 5,164 | 2,182 | 29 |
18. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:29,115 | 5,166 | 0,002 | 28 |
19. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | - | - | - | - |
20. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:29,825 |
|
|
Drugi trening rozpoczął się ponownie w pełnym słońcu, choć do zapowiadanych upałów na poziomie 38 stopni nadal trochę brakowało. Tym razem kierowcy nie garnęli się tak szybko do pracy i pojawiali się na torze stopniowo. Jaki pierwsi garaże opuścili zawodnicy Manora, którzy od razu zaczęli od pomiarowych okrążeń, jednak wyniki powyżej 1:30 nawet jak na nich nie były zbyt dobre.
Kolejne minuty były bardzo spokojne i poza drobnymi incydentami jak zblokowane koła czy Lotus blokujący Nico Rosberga niewiele się działo. Po 30 minutach na czele znajdował się Hamilton z wynikiem 1:1:25,613s, więc jeszcze dość daleko poniżej swojego optymalnego tema. Czołową trójkę na tym etapie uzupełniali Daniel Ricciardo oraz Nico Rosberg.
Kilka chwil później na czoło wskoczył Raikkonen, który o 0,007 sekundy poprawił poranny czas kierowcy Mercedesa. W tym momencie zaczęły się również pierwsze okrążenia na miękkiej mieszane opony – zaczął Ericsson, który dzięki temu zbił się na ósme miejsce. Później Maldonado wspiął się na piąte, a Sainz na drugie, jednak gdy miękka guma znalazła się w Mercedesie to wszystko wróciło do normy – Rosberg objął prowadzenie z czasem 1:24,668s.
20 minut przed piętnastą swoje pomiarowe okrążenie zepsuł Vettel, który kręcił się w dwunastym zakręcie, a do tego czasu na czoło wskoczyli Hamilton, który złamał barierę 1:24, a także Kwiat oraz Ricciardo. Czołową piątkę, ze stratą ponad sekundy do Brytyjczyka, uzupełniał Kimi Raikkonen. W drugiej połowie sesji zespoły jak zwykle skupiły się na pracy i porównaniu pracy obu mieszanek, więc na czele zupełnie nic się nie zmieniło i na 30 minut przed końcem pierwsze miejsce wciąż zajmował Hamilton.
Po piętnastej spokoju nie zaznali natomiast Grosjean, który po swoim błędzie kręcił się w przedostatnim zakręcie, a także Daniel Ricciardo – w bolidzie Australijczyka doszło do widowiskowej usterki silnika, która unieruchomiła Red Bulla w 11 zakręcie i wywołała czerwoną flagę. Sesja została wznowiona na 16 minut przed końcem z czego skorzystali wszyscy pozostali zawodnicy – oczywiście także poza kierowcami ekipy Force India, która ze względów bezpieczeństwa nie brała udziału w treningu.
Ostatnie minuty również nie przyniosły jednak żadnych zmian, gdyż zespoły były pogrążone w pracy nad oponami oraz swoimi bolidami. Przez to na czele znów utrzymał się Hamilton, przed duetem Red Bulla. Czwarty był Rosberg, 0,719 sekundy za swoim kolegą zespołowym. Piąta lokata przypadła Raikkonenowi, przed Sainzem, Vettelem, Alonso, Bottasem i Massą. Warto jednak wspomnieć, że Sebastian Vettel wciąż w bólach szukał limitów Hungaroringu i zaliczył kolejną przygodę kręcąc się w pierwszym zakręcie.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|