|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2015 | 27 wrze?nia |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:49,434 | - | - | 10 |
2. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:49,938 | 0,504 | 0,504 | 7 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:50,077 | 0,643 | 0,139 | 14 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:50,519 | 1,085 | 0,442 | 12 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:50,722 | 1,288 | 0,203 | 6 |
6. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:50,940 | 1,506 | 0,218 | 10 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:51,212 | 1,778 | 0,272 | 15 |
8. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:52,288 | 2,854 | 1,076 | 12 |
9. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:53,820 | 4,386 | 1,532 | 12 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:53,964 | 4,530 | 0,144 | 14 |
11. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:54,013 | 4,579 | 0,049 | 9 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:55,678 | 6,244 | 1,665 | 6 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | - | - | - | 1 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | - | - | - | 4 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | - | - | - | 3 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | - | - | - | 5 |
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | - | - | - | 1 |
18. | 30 | Jolyon Palmer | Lotus E23 Hybrid | | - | - | - | 1 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | - | - | - | 3 |
20. | 53 | Alexander Rossi | Marussia MR03B | | - | - | - | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:57,094 |
|
|
Carlos Sainz Jr uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii, wyprzedzając w tabeli Kwiata i Rosberga.
Sesja rozpoczęła i zakończyła się w deszczowych warunkach, chociaż w trakcie dziewięćdziesięciu minut uległy one nieznacznej poprawie pozwalającej na założenie do bolidów niektórych kierowców przejściowych opon. Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na opuszczenie alei serwisowej okazał się Marcus Ericsson. Niedługo po tym w ślad za Szwedem poszedł Daniił Kwiat.
Pierwsze minuty zajęć upływały na zachowawczych przejazdach pozwalających w bezpieczny sposób ocenić panujące na torze warunki. Wyścigowy inżynier ścigającego się dla Red Bulla Rosjanina, ostrzegał go przed przecinającymi asfaltową nitkę rzeczkami, biegnącymi w zakrętach numer cztery, siedem oraz dwanaście. W miarę upływu czasu swoje okrążenia instalacyjne pokonał także duet Williamsa, zwycięzca GP Singapuru – Sebastian Vettel oraz Max Verstappen i Daniel Ricciardo.
Nico Hulkenberg już na samym początku swego przejazdu zgłosił zespołowi niepokojącą pracę układu kierowniczego. Po dziesięciu minutach zapoznawczego okrążenia nie pokonali jedynie Lewis Hamilton oraz kierowcy Manora. Dziesięć minut później fakt ten stał się nieaktualny po wyjeździe Lewisa Hamiltona, który po przejechaniu niepełnego okrążenia na deszczowych oponach wrócił do garażu Mercedesa.
Kilka chwil później na wykonanie dłuższego przejazdu zdecydował się Rosberg. Niemiec pozostawał na torze, jednak za każdym razem nie kończył pomiarowych okrążeń, korzystając z alei serwisowej. Warto zaznaczyć, że pomimo nie najlepszych warunków, na trybunach Suzuki znajdowało się sporo fanów spragnionych obecności bolidów na torze – mimo tego na półmetku sesji żaden z kierowców nie mógł pochwalić się wykonaniem pomiarowego okrążenia.
Jako pierwszy rezultat uzyskał Verstappen, który około dziesięć minut przed godziną jedenastą czasu lokalnego pokonał pętlę legendarnego japońskiego obiektu w 1min51,741s. Niedługo później na drugie miejsce przesunął się zespołowy partner Holendra – Carlos Sainz. Mimo tego, iż coraz więcej kierowców decydowało się na pozostanie na torze i kończenie okrążeń, deszcz nie dawał za wygraną, a warunki na torze pozostawały bardzo zdradliwe – szczególnie gdy na pół godziny przed końcem sesji w bolidach zaczęły pojawiać się opony przejściowe. Bottas dwukrotnie był bliski utraty panowania nad samochodem: pierwszy raz w sekcji Esses, po raz drugi w trakcie przejazdu 130R.
Kolejne minuty przyniosły poprawę osiąganych przez zawodników wyników, a na prowadzenie w tabeli wyszedł Rosberg z czasem 1:50,077s. Dwadzieścia minut przed końcem sesji, korzystający z przejściowego ogumienia Verstappen awansował na drugie miejsce. Krótko po tym na czoło klasyfikacji przesunął się Kwiat (1:49,938s), w którego bolidzie także znajdowały się oznaczone zielonym kolorem opony. Po dziewięćdziesięciu minutach liderem tabeli był jednak Sainz, który legitymował się osiągnięciem na przejściowej mieszance rezultatu 1:49,434s.
W końcówce zajęć coraz więcej kierowców decydowało się na wymianę opon deszczowych na przejściowe. Plasujący się na piątym miejscu Hamilton sugerował jednak, że opady narastają, czego dowodem mogły być trudności z utrzymaniem się na torze niektórych kierowców.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 92%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|