|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2015 | 27 wrze?nia |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:33,995 | - | - | 19 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:34,292 | 0,297 | 0,297 | 20 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:34,497 | 0,502 | 0,205 | 22 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:34,797 | 0,802 | 0,300 | 27 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:34,934 | 0,939 | 0,137 | 25 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:35,082 | 1,087 | 0,148 | 16 |
7. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:35,160 | 1,165 | 0,078 | 26 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:35,222 | 1,227 | 0,062 | 16 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:35,602 | 1,607 | 0,380 | 20 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:35,963 | 1,968 | 0,361 | 29 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:36,110 | 2,115 | 0,147 | 19 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:36,174 | 2,179 | 0,064 | 15 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:36,199 | 2,204 | 0,025 | 19 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:36,294 | 2,299 | 0,095 | 23 |
15. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:36,307 | 2,312 | 0,013 | 21 |
16. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:36,360 | 2,365 | 0,053 | 18 |
17. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:36,430 | 2,435 | 0,070 | 21 |
18. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:36,919 | 2,924 | 0,489 | 24 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:39,653 | 5,658 | 2,734 | 24 |
20. | 53 | Alexander Rossi | Marussia MR03B | | 1:39,819 | 5,824 | 0,166 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,575 |
|
|
Wczorajsza deszczowa pogoda na Suzuce sprawiła, że zespoły po piątku były kompletnie nieprzygotowane do dalszych zmagań w ten weekend Grand Prix. To spowodowało, iż przed rozpoczęciem trzeciego treningu na końcu pit lane ustawiła się spora grupa kierowców chcących jak najwcześniej rozpocząć swoje programy.
Przygotowania bolidów musiały obejmować zarówno porównanie obu mieszanek, długie przejazdy wyścigowe, jak również szybkie kwalifikacyjne. To wszystko było praktycznie niewykonalne w jedną godzinę, więc nikt nie tracił czasu, a na torze od razu mieliśmy całą stawkę. Ponadto Romain Grosjean oraz Alexander Rossi pojawili się na trasie na pośrednie mieszance, w przeciwieństwie do reszty na twardych oponach.
Czasy w tabeli pojawiły się już po kilku minutach przy nazwiskach wszystkich kierowców poza ekipą Ferrari. Na czele mieliśmy Daniela Ricciardo z wynikiem 1:36,010.Australijczyk szybko złapał mocne tempo, po czym zmienił opony na pośrednie. Tak samo postąpił Raikkonen, jednak Fin notował zdecydowanie mniej konkurencyjne czasy. Jego partner, Vettel założył również pośrednią mieszankę, ale na torze pojawił się dopiero po 20 minutach sesji.
O dziwo ponownie Mercedesy nie prowadziły od samego początku sesji, jednak mogło to być spowodowane wykonywaniem zupełnie innych programów przez każdą z ekip. Pokazał to dobitnie czas Buttona, który wskoczył na czwarte miejsce ze stratą 1,4 sekundy do Ricciardo. Za Red Bulla wskoczyły Williamsy na pośredniej mieszance, jednak do tempa powrócił Mercedes, gdy już wszyscy zdecydowali się zmienić opony. Rosberg wykręcił czas 1:33,995. Hamilton pojechał niemal 0,3 sekundy wolniej, a Daniił Kwiat miał problem z pokonaniem czystego okrążenia.
Jako, że kierowcy mieli do dyspozycji dwa komplety pośredniej mieszanki, symulacje kwalifikacji przeprowadzano również w końcówce sesji. Na taki ruch zdecydował się między innymi Lewis Hamilton, jednak nie poprawił swojego czasu. Problemy z tempem miało tymczasem Ferrari, które traciło około sekundy do Mercedesa. W bolidzie Buttona doszło do awarii, aczkolwiek zespół nie podał dokładnych przyczyn uziemienia bolidu McLarena w garażu.
Mimo sporej aktywności na torze, trzeci trening nie przyniósł zbyt wielu odpowiedzi co do realnych szans na walkę poszczególnych ekip. Wszystko rozstrzygnie się dopiero w kwalifikacjach. Ponadto czarne chmury w dalszym ciągu krążyły wokół toru, więc pogoda przed dalszą częścią weekendu pozostaje niepewna. Kto w tych warunkach spisze się najlepiej? Zapraszamy do śledzenia GP Japonii z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|