F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201529 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:39,790--16
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:40,1630,3730,37329
3.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:40,2180,4280,05526
4.26Daniił KwiatRed Bull RB111:40,3460,5560,12817
5.77Valtteri BottasWilliams FW371:40,4500,6600,10431
6.19Felipe MassaWilliams FW371:40,5600,7700,11027
7.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:40,6520,8620,09229
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:41,2201,4300,56830
9.9Marcus EricssonSauber C341:41,2611,4710,04130
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:41,7992,0090,5388
11.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:41,8772,0870,07815
12.12Felipe NasrSauber C341:41,9882,1980,11130
13.11Sergio PerezForce India VJM081:42,2422,4520,25424
14.55Carlos SainzToro Rosso STR101:42,2912,5010,04931
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:42,3302,5400,03928
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:42,5062,7160,17625
17.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:42,6372,8470,13124
18.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:42,9483,1580,3117
19.28Will StevensMarussia MR03B1:45,7045,9142,75612
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:47,2297,4391,5256
107% najlepszego czasu: 1:46,775

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed GP Malezji, wyprzedzając w tabeli Kimiego Raikkonena oraz Nico Rosberga.

Podobnie jak przed południem, od samego początku sesji dużą aktywność wykazywał Manor. Krótko po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, na torze pojawił się Will Stevens, który chwilę później zakończył pierwsze popołudniowe okrążenie z czasem 1:46,705.

Rezultat Brytyjczyka szybko pobił Kimi Raikkonen. Fin przejechał pętlę toru Sepang w 1min41s. Niedługo później na czele tabeli znalazł się Vettel, który poprawił wynik swego zespołowego partnera o dwie setne sekundy. Około piętnaście minut po starcie sesji z bolidu Pastora Maldonado odpadł element karoserii lewej powierzchni bocznej. Wenezuelczyk powoli skierował swojego Lotusa do pit lane.

Pod nieobecność Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona, na trzecim i czwartym miejscu plasowali się kierowcy Williamsa. Tymczasem Max Verstappen narzekał na pracę ogumienia, zgłaszając spore zużycie tylnych opon i brak przyczepności. Po dwudziestu minutach na torze pojawił się ubiegłoroczny wicemistrz świata, który od razu wskoczył na pierwsze miejsce uzyskując wynik 1:40,438s. W międzyczasie mechanicy Hamiltona wciąż pracowali nad jego bolidem, który uległ awarii w trakcie FP1.

Po problemach z porannego treningu, pierwsze pomiarowe okrążenie Roberto Merhiego okazało się o prawie dwadzieścia sekund gorsze od najlepszego rezultatu należącego do Rosberga. Co więcej, niedługo później kierowca angielskiej ekipy spowodował wstrzymanie sesji wypadając poza tor po utracie kontroli nad samochodem w jedenastym zakręcie. Krótko po wznowieniu zajęć, w tym samym miejscu obrócił swój samochód Vettel – tym razem jednak incydent okazał się zupełnie niegroźny.

Bliżej półmetka sesji, Bottas wskoczył na drugie miejsce notując stratę do Rosberga na poziomie 0,168s. Niedługo później drobny awans zaliczył także Massa, który przesunął się na trzecie miejsce. Na torze pojawił się z kolei Hamilton – Brytyjczyk opuścił swój garaż na twardych oponach, uzyskał szósty czas, ale zaraz po tym został zmuszony do powrotu do alei serwisowej z powodu awarii systemu obsługującego transfer danych telemetrycznych. W międzyczasie Raikkonen uzyskał najlepszy czas sesji wykręcając 1:40,163s. Nienajlepiej sesja układała się dla McLarena. Button zgłaszał swym inżynierom ogromną podsterowność utrudniającą przejeżdżanie szybkich zakrętów. Brytyjczyk zajmował szesnaste miejsce tracąc 2,4s do najlepszego rezultatu. Jedną pozycję wyżej plasował się drugi z kierowców stajni z Woking – powracający do startów po wypadku z Barcelony Fernando Alonso.

Krótko przed końcem okrąglej godziny jazd, Lotus potwierdził, że na torze nie pojawi się już Romain Grosejan – w tym czasie większość kierowców koncentrowała się już w pełni na dłuższych przejazdach, zbierając dane ukierunkowane na niedzielną rywalizację. Wyjątkiem był jedynie Hamilton, który na pośredniej mieszance nadrabiał stracony czas realizując swój indywidualny program. Na około dwadzieścia minut przed zakończeniem zajęć Brytyjczyk został nowym liderem klasyfikacji z czasem 1:39,790s, notując przy tym imponujący rezultat w trzecim sektorze. Warto przy tym zaznaczyć, iż pomimo faktu przewodzenia tabeli, Mercedes wciąż miał problemy z telemetrią.

Wraz z upływającymi minutami malały szanse na udane popołudnie dla Daniela Ricciardo. Po sześciu przejechanych okrążeniach Australijczyk zgłosił Red Bullowi podejrzanie zachowanie swego bolidu i zjechał do alei serwisowej, gdzie RB11 zajęli sie mechanicy. Tymczasem Bottas narzekał na przyczepność toru: Jest bardzo, bardzo kiepska. Tył samochodu nie reaguje tak, jak trzeba – mówił Fin, który na twardej mieszance notował czasy w granicach 1min50-49s. Tymczasem Perez przyznawał, że na pośredniej mieszance nie jest w stanie zejść poniżej bariery 1min48s. Na dziesięć minut przed końcem na torze ponownie pojawił się Pastor Maldonado. Z kolei Alonso – po wyjeździe poza tor w ostatnim zakręcie, od razu skierował się do alei serwisowej. Do samego końca sesji bardzo solidne tempo prezentował na swym długim przejeździe Raikkonen, który korzystając z pośredniej mieszanki notował czasy na poziomie 1:44s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 59°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 4,0 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 27.03.2015 09:05[!]
Bardzo kiepskie tempo prezentuje FI. Typuję na odpadnięcie w Q1 Manora, McLarena i Pereza.
Marxiusz, 27.03.2015 09:14[!]
Niezłe jajo, Kimi 2 razy drugi z taką samą stratą do pierwszego - 0.373 :)
LeVi_, 27.03.2015 09:23[!]
Kimi poczuł krew - będzie chciał się odgryźć za Australię
Damos, 27.03.2015 10:30[!]
Cytat Marxiusz :
Niezłe jajo, Kimi 2 razy drugi z taką samą stratą do pierwszego - 0.373 :)

@Marxiusz: a Vettel praktycznie z taką samą stratą do Kimasa, jak w pierwszym treningu: 0.488 (0.489)
Stevens powiększa przewagę nad Merhim
SirKamil, 27.03.2015 10:58[!]
Czerwona flaga po poślizgu Marussi, przerwała okrążenie Vettela, które skończyłoby się prawdopodobnie wysoką-średnią 39tką.
Tatabasi, 27.03.2015 12:21[!]
Manor tylko 6 sekund za Mercedesem? Myślałem, że będzie duuużo gorzej.
Marquss, 27.03.2015 12:36[!]
ale Alonso ma pecha. ale to było ryzyko z Honda uda sie albo nie uda, jak widac nie udalo sie. wazne jest jak caly sezon przepracuja zeby na nastepny sezon przygotowac konkurencyjny bolid.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca