F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201529 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:39,690--13
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:39,8730,1830,18310
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:40,2450,5550,3729
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:40,2660,5760,02113
5.19Felipe MassaWilliams FW371:40,3910,7010,12514
6.77Valtteri BottasWilliams FW371:40,4060,7160,01515
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:40,5900,9000,18419
8.55Carlos SainzToro Rosso STR101:40,6010,9110,01119
9.33Max VerstappenToro Rosso STR101:40,9891,2990,38818
10.9Marcus EricssonSauber C341:41,2001,5100,21119
11.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:41,2061,5160,00616
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:41,5921,9020,38618
13.26Daniił KwiatRed Bull RB111:41,7752,0850,18314
14.27Nico HulkenbergForce India VJM081:41,8042,1140,02915
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:41,9912,3010,18713
16.11Sergio PerezForce India VJM081:42,0992,4090,10814
17.12Felipe NasrSauber C341:42,1172,4270,01818
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:42,3192,6290,20213
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:46,6476,9574,3289
20.28Will StevensMarussia MR03B1:47,0597,3690,4126
107% najlepszego czasu: 1:46,668

Pogoda w Malezji również dzisiaj nie oszczędzała nikogo w F1. Trzeci trening rozpoczął się przy morderczych warunkach, torze rozgrzanym do 60 stopni, a powietrzu do 34. Dodatkowo na niebie pojawiły się chmury, które w tym rejonie świata najczęściej zwiastują ogromne opady.

Między innymi z powodu możliwych opadów zespoły zdecydowały się do szybkiego rozpoczęcia dzisiejszego programu testowego. Dziennikarze tymczasem dotarli do złych wieści z garażu Jensona Buttona. W bolidzie Anglika odkryto wczoraj, iż silnik używany dotychczas jest bliski poważnej awarii. Zdecydowano się na zmianę jednostki, przy czym poprzednia nie nadaje się już do dalszego użytku.

Pierwszy czas w dzisiejszym treningu wykręcił Will Stevens. Wynik 1:47 nie był jednak zbyt dobrym rezultatem i już po kilku minutach na czele mieliśmy Kwiata z czasem 1:41,980. Zepsołowy Partner Rosjanina, Ricciardo tracił do niego 0,065 sekundy. Kimi Raikkonen otrzymał w tym czasie komunikat od inżyniera, iż przebiciu uległa lewa tylna opona, co zmusiło go do zjazdu do garażu. Za Red Bullami plasowała się dwójka Toro Rosso oraz Lotusa, jednak czasu nie uzyskało jeszcze ośmiu kierowców, pomimo upływu niemal 20 minut sesji.

Zmianę lidera, jak można było się spodziewać przyniósł wyjazd z boksów Mercedesa. Na pierwsze miejsce wskoczył Rosberg, a za niego ze stratą niemal sekundy Bottas. Przedzielił ich Ricciardo, tracąc 0,2 sekundy do Niemca, z tym że jadąc na pośrednich oponach. W wysokiej formie ponownie było Ferrari. Okrążenie pomiarowe Vettela było zaledwie o 0,280 sekundy gorsze od poprawionego wyniku Rosberga. Na dobrym kółku był również Hamilton, jednak zablokowane przednie lewe koło uniemożliwiło uzyskanie konkurencyjnego czasu. Anglik poprawił się na następnych kółkach do 0,5 sekundy straty, gdyż temperatury uniemożliwiały pokonanie dwóch szybkich kółek. Bolidy niemal dosłownie gotowały się.

Po dość długiej ciszy na torze, kierowcy zdecydowali się wyjechać na pośrednich oponach dopiero na 10 minut przed końcem treningu. Pierwszy z tej grupy linię mety przekroczył Rosberg, wykręcając 1:39,680. Hamilton stracił do swojego partnera 0,184 sekundy. Dalej plasował się Raikkonen z nieco ponad pół sekundy gorszym czasem, a tuz za nim Vettel. Williams, który aspiruje do drugiego najlepszego zespołu, ponownie stracił do Ferrari i to aż 0,2 sekundy. Ekipa z Grove musi zdecydowanie przyśpieszyć rozwój swojej maszyny.

McLaren zgodnie z zapowiedziami dokonuje progresu w ten weekend. Poza utratą silnika przez Buttona weekend przebiega nad wyraz spokojnie, a Alonso w trzecim treningu tracił 2,3 sekundy do Mercedesa. Dalej daje to ekipie z Woking odległe pozycje, jednak trudno odmówić im dość znacznego progresu w ostatnich dwóch tygodniach. Na końcu tabeli uplasowali się zawodnicy Manora i prawdziwą walką w kwalifikacjach będzie dla nich pokonanie granicy 107%. Prognoza zapowiada w czasówce opady deszczu, dlatego zapraszamy do uważnego śledzenia dalszej części weekendu GP z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 60°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pro100, 28.03.2015 08:12[!]
I tu chyba widać dokładnie układ sił.
Ferki 0.5 s straty, Williamsy 0.7 s, Red Bulle i Toro Rosso 1s, reszta przepaść.
RaceMaster, 28.03.2015 08:24[!]
Podobno Manorowi zwiekszona ta bariere do 110% wiec nie musza juz toczyc "prawdziwej walki o 107%" ;)
piwo, 28.03.2015 09:07[!]
ale forceindia podupadlo. porownujac czasy z zeszlego roku notuja conajmniej 1s gorsze czasy. co oni popsuli ze tak slabo jezdza. maja mocniejszy silnik a prezentuja sie tak tragicznie. kierowcy tez ci sami. ich aerodynamika poszla ostro w dol. niech lepiej wroca do zeszlorocznych rozwiazan bo jest po prostu zle i wykonali krok w tyl a nie krok w przod.
rvs, 28.03.2015 09:49[!]
Raikkonen cały weekend równo za jedym z Mercedesów:) (1 trening: 0,373, 2 trening: 0,373, 3 trening: 0,372) - równy jest:)
Kamikadze2000, 28.03.2015 09:56[!]
@rvs - najwidoczniej odwiedził szwajcarskiego mistrza zegarowego... :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca