F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201519 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:37,827--13
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:38,0290,2020,20212
3.77Valtteri BottasWilliams FW371:38,3900,5630,36123
4.55Carlos SainzToro Rosso STR101:38,4470,6200,05714
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:38,4550,6280,00817
6.33Max VerstappenToro Rosso STR101:38,5040,6770,04922
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:38,5980,7710,09418
8.12Felipe NasrSauber C341:38,6280,8010,03017
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:38,6610,8340,03317
10.19Felipe MassaWilliams FW371:38,7900,9630,12921
11.11Sergio PerezForce India VJM081:38,7930,9660,00315
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:38,8421,0150,04923
13.27Nico HulkenbergForce India VJM081:39,1871,3600,34520
14.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:39,2831,4560,09631
15.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:39,2931,4660,01023
16.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:39,5321,7050,23922
17.9Marcus EricssonSauber C341:39,5341,7070,00221
18.28Will StevensMarussia MR03B1:42,9735,1463,43912
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:44,2656,4381,29215
20.22Jenson ButtonMcLaren MP4-30---2
107% najlepszego czasu: 1:44,675

Kimi Raikkonen odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Bahrajnu, wyprzedzając w tabeli wyników Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa.

Jako pierwszy na torze pojawił sie Nico Hulkenberg za kierownicą bolidu Force India. Po trzech minutach okrążenia instalacyjnego nie mieli na swoim koncie jedynie Daniel Ricciardo oraz kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Nico Rosberg.

Bardzo szybko, bo już po czterech minutach, swój udział w sesji zakończył Jenson Button. W trakcie przejazdu pierwszego zakrętu w McLarenie Brytyjczyka zgasł silnik. Nagła utrata mocy spowodowała, że mistrz świata z 2009 roku obrócił swój samochód, po czym nie pozostało mu już nic innego, jak tylko wyjąć kierownicę i pieszo wrócić do alei serwisowej.

Porządkowi szybko zepchnęli bolid MP4-30 w bezpieczne miejsce, a żółta flaga zniknęła około godziny 14:06 czasu lokalnego. Niedługo po tym Rosberg ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, ustanawiając czas 1:40,077s. W początkowych minutach treningu Lewis Hamilton prezentował nieco gorsze tempo od zespołowego partnera, częściej od niego popełniając błędy i marnując przy tym kolejne szanse na osiągnięcie zadowalającego rezultatu. Różnica pomiędzy rezultatami zawodników Srebrnych Strzał wynosiła około jednej sekundy. Po dwudziestu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Valtteriego Bottasa (1:39,206s). Drugie miejsce zajmował Ericsson.

Niedługo później problemy dotknęły Sebastiana Vettela. Krótko po tym jak Niemiec uzyskał najlepszy czas, zgłosił utratę mocy swej jednostki napędowej. W czasie gdy czterokrotny mistrz świata kierował sie powoli ku alei serwisowej, drugi z kierowców Ferrari – Kimi Raikkonen, wskoczył na pierwsze miejsce tabeli, osiągając 1:38,917s. Przed zakończeniem pierwszych trzydziestu minuty, gdy każdy z zawodników miał do dyspozycji po dodatkowym komplecie podstawowej mieszanki ogumienia, na czwarte miejsce przesunął się jeszcze Danił Kwiat z Red Bull Racing.

Na pięć minut akcja na torze Sakhir absolutnie zamarła – ciszę przerwał dopiero wyjazd Lewisa Hamiltona, który opuścił aleję serwisową wykonując próbny start. Już na pierwszym pomiarowym okrążeniu Brytyjczyk poprawił swój rezultat, osiągając czas o około sześć dziesiętnych części sekundy od Raikkonena. Nieco później postępu dokonał także Rosberg – Niemiec przesunął się na czwarte miejsce. W tym samym czasie mechanicy Ferrari i McLarena uwijali się nad bolidami Vettela i Buttona.

Na półmetku sesji najlepszy czas okrążenia przebijali Perez, Hulkenberg, Alonso oraz Verstappen – wszyscy korzystali z pośredniej mieszanki ogumienia. Podczas gdy na krótko przed zakończeniem pierwszej godziny jazd Pastor Maldonado popełnił błąd opuszczając tor w ostatnim zakręcie, drugi z reprezentantów Lotusa – zastępujący w trakcie FP1 Romaina Grosjeana – Jolyon Palmer, odnotował czas dający mu awans na siódme miejsce. Niedługo później do garażu Mercedesa powrócili Hamilton i Rosberg, którzy zakończyli tym samym pierwsze dłuższe przejazdy weekendu.

Ostatnich trzydzieści minut zainaugurował awans Daniela Ricciardo na pierwsze miejsce klasyfikacji z czasem 1:38,455s. Awansu dokonał także drugi z kierowców stajni z Milton Keynes: Kwiat przesunął się na drugą pozycję. Sytuacja ta nie utrzymała się jednak zbyt długo. Po kilku minutach rezultat Australijczyka przebił Bottas, ustanawiając 1:38,390s. W tym samym czasie zespołowy partner Fina z Williamsa – Felipe Massa, plasował się na szóstym miejscu ze stratą równych 0,4s.

W ostatnich dwudziestu minutach kierowcy Mercedesa nie zdołali poprawić swych czasów na tyle, by awansować do czołowej dziesiątki i zakończyli sesję na piętnastym i szesnastym miejscu. Z kolei na wysokim, czwartym miejscu, wciąż plasował się Fernando Alonso. Do jazdy powrócił za to Sebastian Vettel. Chociaż Niemiec usłyszał od swojego inżyniera, że praca silnika wciąż nie wygląda tak, jak powinna, został jednocześnie poproszony o pozostanie na torze w celu zebrania danych. Co więcej, były protegowany Red Bulla awansował nawet na chwilę na pierwsze miejsce, by ostatecznie ze stratą dwóch dziesiętnych części sekundy zakończyć zajęcia za Kimim Raikkonenem (1:37,827s).


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 17.04.2015 14:34[!]
O bardzo ładnie :). Ciekawe jak będzie na drugim treningu.
Simi, 17.04.2015 14:41[!]
No Alonso 👏
Wygląda to ładnie ;)
Kamikadze2000, 17.04.2015 15:03[!]
Fajnie byłoby zobaczyć na tych pozycjach Merc w qualu... ;)
ChrisDeFirenze, 17.04.2015 15:47[!]
Spoko, ale czasy gorsze niż zeszłoroczne P1 (http://f1wm.pl/ph...mp;nr=3&dzial=2)
marrcus, 17.04.2015 16:57[!]
ferrari ma lepsze
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca