|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2015 | 19 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:37,827 | - | - | 13 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:38,029 | 0,202 | 0,202 | 12 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:38,390 | 0,563 | 0,361 | 23 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:38,447 | 0,620 | 0,057 | 14 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:38,455 | 0,628 | 0,008 | 17 |
6. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:38,504 | 0,677 | 0,049 | 22 |
7. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:38,598 | 0,771 | 0,094 | 18 |
8. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:38,628 | 0,801 | 0,030 | 17 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:38,661 | 0,834 | 0,033 | 17 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:38,790 | 0,963 | 0,129 | 21 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:38,793 | 0,966 | 0,003 | 15 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:38,842 | 1,015 | 0,049 | 23 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:39,187 | 1,360 | 0,345 | 20 |
14. | 30 | Jolyon Palmer | Lotus E23 Hybrid | | 1:39,283 | 1,456 | 0,096 | 31 |
15. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:39,293 | 1,466 | 0,010 | 23 |
16. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:39,532 | 1,705 | 0,239 | 22 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:39,534 | 1,707 | 0,002 | 21 |
18. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:42,973 | 5,146 | 3,439 | 12 |
19. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:44,265 | 6,438 | 1,292 | 15 |
20. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,675 |
|
|
Kimi Raikkonen odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Bahrajnu, wyprzedzając w tabeli wyników Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa.
Jako pierwszy na torze pojawił sie Nico Hulkenberg za kierownicą bolidu Force India. Po trzech minutach okrążenia instalacyjnego nie mieli na swoim koncie jedynie Daniel Ricciardo oraz kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Nico Rosberg.
Bardzo szybko, bo już po czterech minutach, swój udział w sesji zakończył Jenson Button. W trakcie przejazdu pierwszego zakrętu w McLarenie Brytyjczyka zgasł silnik. Nagła utrata mocy spowodowała, że mistrz świata z 2009 roku obrócił swój samochód, po czym nie pozostało mu już nic innego, jak tylko wyjąć kierownicę i pieszo wrócić do alei serwisowej.
Porządkowi szybko zepchnęli bolid MP4-30 w bezpieczne miejsce, a żółta flaga zniknęła około godziny 14:06 czasu lokalnego. Niedługo po tym Rosberg ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, ustanawiając czas 1:40,077s. W początkowych minutach treningu Lewis Hamilton prezentował nieco gorsze tempo od zespołowego partnera, częściej od niego popełniając błędy i marnując przy tym kolejne szanse na osiągnięcie zadowalającego rezultatu. Różnica pomiędzy rezultatami zawodników Srebrnych Strzał wynosiła około jednej sekundy. Po dwudziestu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Valtteriego Bottasa (1:39,206s). Drugie miejsce zajmował Ericsson.
Niedługo później problemy dotknęły Sebastiana Vettela. Krótko po tym jak Niemiec uzyskał najlepszy czas, zgłosił utratę mocy swej jednostki napędowej. W czasie gdy czterokrotny mistrz świata kierował sie powoli ku alei serwisowej, drugi z kierowców Ferrari – Kimi Raikkonen, wskoczył na pierwsze miejsce tabeli, osiągając 1:38,917s. Przed zakończeniem pierwszych trzydziestu minuty, gdy każdy z zawodników miał do dyspozycji po dodatkowym komplecie podstawowej mieszanki ogumienia, na czwarte miejsce przesunął się jeszcze Danił Kwiat z Red Bull Racing.
Na pięć minut akcja na torze Sakhir absolutnie zamarła – ciszę przerwał dopiero wyjazd Lewisa Hamiltona, który opuścił aleję serwisową wykonując próbny start. Już na pierwszym pomiarowym okrążeniu Brytyjczyk poprawił swój rezultat, osiągając czas o około sześć dziesiętnych części sekundy od Raikkonena. Nieco później postępu dokonał także Rosberg – Niemiec przesunął się na czwarte miejsce. W tym samym czasie mechanicy Ferrari i McLarena uwijali się nad bolidami Vettela i Buttona.
Na półmetku sesji najlepszy czas okrążenia przebijali Perez, Hulkenberg, Alonso oraz Verstappen – wszyscy korzystali z pośredniej mieszanki ogumienia. Podczas gdy na krótko przed zakończeniem pierwszej godziny jazd Pastor Maldonado popełnił błąd opuszczając tor w ostatnim zakręcie, drugi z reprezentantów Lotusa – zastępujący w trakcie FP1 Romaina Grosjeana – Jolyon Palmer, odnotował czas dający mu awans na siódme miejsce. Niedługo później do garażu Mercedesa powrócili Hamilton i Rosberg, którzy zakończyli tym samym pierwsze dłuższe przejazdy weekendu.
Ostatnich trzydzieści minut zainaugurował awans Daniela Ricciardo na pierwsze miejsce klasyfikacji z czasem 1:38,455s. Awansu dokonał także drugi z kierowców stajni z Milton Keynes: Kwiat przesunął się na drugą pozycję. Sytuacja ta nie utrzymała się jednak zbyt długo. Po kilku minutach rezultat Australijczyka przebił Bottas, ustanawiając 1:38,390s. W tym samym czasie zespołowy partner Fina z Williamsa – Felipe Massa, plasował się na szóstym miejscu ze stratą równych 0,4s.
W ostatnich dwudziestu minutach kierowcy Mercedesa nie zdołali poprawić swych czasów na tyle, by awansować do czołowej dziesiątki i zakończyli sesję na piętnastym i szesnastym miejscu. Z kolei na wysokim, czwartym miejscu, wciąż plasował się Fernando Alonso. Do jazdy powrócił za to Sebastian Vettel. Chociaż Niemiec usłyszał od swojego inżyniera, że praca silnika wciąż nie wygląda tak, jak powinna, został jednocześnie poproszony o pozostanie na torze w celu zebrania danych. Co więcej, były protegowany Red Bulla awansował nawet na chwilę na pierwsze miejsce, by ostatecznie ze stratą dwóch dziesiętnych części sekundy zakończyć zajęcia za Kimim Raikkonenem (1:37,827s).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 24%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|