F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201524 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:18,750--49
2.33Max VerstappenToro Rosso STR101:18,8990,1490,14942
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:19,0850,3350,18627
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:19,1340,3840,04931
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:19,2450,4950,11140
6.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:19,4540,7040,20935
7.26Daniił KwiatRed Bull RB111:19,5200,7700,06633
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:19,6790,9290,15931
9.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:19,7621,0120,08347
10.19Felipe MassaWilliams FW371:19,7661,0160,00432
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:19,7911,0410,02528
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:20,2021,4520,41115
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:20,2741,5240,07234
14.11Sergio PerezForce India VJM081:20,6191,8690,34535
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:20,7842,0340,16534
16.12Felipe NasrSauber C341:20,8572,1070,07324
17.77Valtteri BottasWilliams FW371:20,9172,1670,06036
18.9Marcus EricssonSauber C341:21,2192,4690,30225
19.28Will StevensMarussia MR03B1:23,2344,4842,01528
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:23,4044,6540,17031
107% najlepszego czasu: 1:24,263

Pomimo mocno deszczowej nocy w Monako, śródziemnomorska pogoda bardzo szybko osuszyła trasę na ulicach Księstwa i pierwszy trening rozpoczął się niemalże przy całkowicie suchej nawierzchni. Okrążenia instalacyjne wprawdzie zostały częściowo wykonane na oponach przejściowych, ale pierwsze przejazdy odbyto już z żółtą mieszanką. Tak też rozpoczęliśmy weekend w stolicy hazardu, corocznego szalonego święta sportów motorowych.

Podczas Grand Prix Monako kierowcy podkreślają konieczność stopniowego dochodzenia do maksymalnej prędkości. Nie inaczej było dzisiaj i już na pierwszym komplecie opon zawodnicy kręcili sporą liczbę kółek. Pierwszy Hamilton, z czasem 1:21,622 przejechał ich 14. Drugi meldował się Raikkonen ze stratą nieco ponad pół sekundy. Fin podczas wczorajszych spotkań z dziennikarzami podkreślał po raz kolejny konieczność zaliczenia bezproblemowego weekendu.

Pechowo sesję rozpoczął Button, który nie załapał się na ani jedno okrążenie z dodatkowym kompletem opon. Awarii w McLarenie najprawdopodobniej uległy baterie. Tymczasem na drugim przejeździe Nico Rosberg poprawił swój wynik i przeskoczył najpierw na drugą lokatę, a później na pierwszą, jednak z przewagą zaledwie 0,002 sekundy. Na odpowiedź Anglika nie trzeba było długo czekać, gdyż pojechał szybciej o pół sekundy. Duo mistrzowskiej ekipy zeszło jako pierwsze w granice 1 minuty 19 sekund. Ciągle jednak kierowcy nabierali temat, a pogoda wciąż była bardzo chłodna. W tym momencie na torze widzieliśmy jedynie kierowców Mercedesa oraz Willa Stevensa.

Kolejne 20 minut przyniosło wzmożoną aktywność zawodników. Czasy spadały, choć różnica do Mercedesa dalej była duża. Na torze pojawił się również Button, jednak dopiero na 40 minut przed zakończeniem jazd. Bardzo dużą wytrzymałością popisywała się dzisiaj miękka mieszanka. Nico Rosberg swój kolejny najlepszy czas wykręcił na 12 okrążeniu danego kompletu i jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:19, wskakując tym samym na pierwsze miejsce.

Częstym widokiem pierwszej sesji treningowej było przestrzelenie pierwszego zakrętu, ale nie mogło to dziwić w tak chłodnych warunkach. Temperatura powietrza oscylowała zaledwie w okolicach 14 stopni, a asfaltu około 19 stopni. Z tego samego powodu potężną przygodę zaliczył Sebastian Vettel, który musiał ratować się swoimi umiejętnościami, by nie uderzyć w barierę, a było naprawdę blisko.

Podczas kolejnych okrążeń za Hamiltona wskoczył Vettel i Raikkonen. Kierowcy Ferrari na razie jako jedyny trzymali się w granicy jednej sekundy straty do mistrzów świata, niestety reszta stawki odstawała póki co dość znacznie. Niezłym czasem, jak na możliwości McLarena popisał się Alonso. Hiszpan wskoczył na siódmą lokatę, ze stratą 1,7 sekundy. Inżynier polecił mu zaś pozostanie na torze, ze względu na dobrą kondycję opon. Tym samym udało mu się poprawić swój czas i zredukować stratę do jednej sekundy.

Problematyczny poranek zaliczał również Sauber, który dopiero w końcówce sesji przejechał większą liczbę okrążeń. Z drugiej strony lekką sensacją treningu był Max Verstappen, który wskoczył na trzecią lokatę, ze stratą 0,615 sekundy do Hamiltona. Młody debiutant w samej końcówce jeszcze poprawił swój wynik i zameldował się ostatecznie na drugim miejscu w tabeli.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cobra, 21.05.2015 11:34[!]
Jezu, już nawet Bieber ma lepsze fryzury. %_%
dex, 21.05.2015 11:40[!]
Te poprawki Ferrari chyba jak na razie nie działają tak jak powinny.
Catolico_Bueno, 21.05.2015 12:58[!]
Jak ten człowiek wygląda? Darzę Hamiltona ogromnym szacunkiem, jako kierowcę. Jest jednym z najlepszych. Ale to jakim ma ostatnio styl, jest dla mnie po prostu śmieszne. Teraz to już mi ręce opadły. I ten złote łańcuchy.
RY2N, 21.05.2015 12:59[!]
@dex
trudno jeszcze powiedzieć czy działają czy nie; Monako jest torem gdzie b. mocno liczy się przyczepnośc mechaniczna + dynamiczny silnik; Przewaga Ferrari leży w tym roku w aerodynamice (szybkie łuki) oraz w mocy jednostki spalinowej (końcówki długich prostych). Przewaga Mercedesa to z kolei właśnie wolne zakręty (przyczepność mechaniczna) i częste hamowania i przyspieszania (ich bolid lepiej hamuje i przyspiesza bo ma lepszą część elektryczną). Zaskakuje RB/TR ale widocznie nadrabiają właśnie przyczepnością mechaniczną (widać że w tym roku utracili swój największy atut - przyczepność aerodynamiczną); Do ostatecznej oceny poprawek trzeba poczekać na Kanadę - to jest tor pasujący charakterystyką Ferrari.
dex, 21.05.2015 13:00[!]
@Catolico_Bueno
Ponoć łańcuchami dociąża bolid :D
kemot, 21.05.2015 13:49[!]
Co to za wisiorek na szyi Hamiltona? On chroni przed iluminatami?
dex, 21.05.2015 14:55[!]
@kemot
Nie ma żartów. Bo iluminaci są wszędzie. Wszędzie trzeba uważać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca