F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201524 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:16,143--26
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:16,3610,2180,21831
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:16,7040,5610,34330
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:17,1200,9770,41626
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:17,2561,1130,13638
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:17,4001,2570,1449
7.26Daniił KwiatRed Bull RB111:17,4711,3280,07127
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:17,7661,6230,29527
9.33Max VerstappenToro Rosso STR101:17,7871,6440,02122
10.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:17,8051,6620,01827
11.11Sergio PerezForce India VJM081:17,8311,6880,02629
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:17,9561,8130,12527
13.27Nico HulkenbergForce India VJM081:18,1021,9590,14631
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:18,1972,0540,09525
15.77Valtteri BottasWilliams FW371:18,2122,0690,01528
16.19Felipe MassaWilliams FW371:18,2422,0990,03031
17.12Felipe NasrSauber C341:18,7662,6230,52437
18.9Marcus EricssonSauber C341:19,2693,1260,50337
19.28Will StevensMarussia MR03B1:21,0934,9501,82430
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:22,2246,0811,13129
107% najlepszego czasu: 1:21,473


Sebastian Vettel osiągnął zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem w Monte Carlo, pobijając przy tym rezultaty duetu Mercedesa.

Po dniu przerwy od jazd, kierowcy Formuły 1 powrócili na tor w Monako przygotowując się do sobotnich kwalifikacji oraz niedzielnego wyścigu. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Daniel Ricciardo. Z garażu szybko wyjechali także kierowcy juniorskiej ekipy Red Bulla – Toro Rosso. Podczas gdy Australijczyk szybko powrócił do swych mechaników, Sainz rozpoczął walkę z czasem ustanawiając pierwszy sobotni rezultat – 1:23,987s. Niedługo później wynik ten został minimalnie poprawiony przez zespołowego kolegę Hiszpana, który wykręcił 1:23,846s.

Po pięciu minutach pierwsze miejsce zajmował już jednak Lewis Hamilton, obok którego nazwiska widniał w tabeli wynik 1:19,074. Brytyjczyk, podobnie jak drugi z kierowców Mercedesa – Nico Rosberg, od samego początku korzystał z supermiękkiej mieszanki. Kolejne dwie pozycje zajmowali Grosjean oraz Hulkenberg. Inny kierowca zespołu środka stawki – Marcus Ericsson narzekał na przyczepność: W ogóle jej nie czuję – donosił swojemu inżynierowi. Na kolejnych szybkich kółkach Hamilton ustawicznie podnosił poprzeczkę aż do poziomu 1:16,705. W tym samym czasie Rosberg osiągał czasy o około pół sekundę gorsze, zgłaszając przy tym nadsterowność w wolnych i średnio-szybkich zakrętach: Sądzę, że trzeba zredukować hamowanie silnikiem – przyznawał pokornie ubiegłoroczny wicemistrz świata.

Po pojawieniu się na torze bolidów Ferrari, Vettel awansował na piątą lokatę, tuż za Ricciardo. Siódme miejsce, po przejeździe na supermiękkiej mieszance zajmował Jenson Button. Drugi z kierowców McLarena – Fernando Alonso, okupował w tym czasie piętnastą lokatę. Po czwartkowych opadach deszczu, jakie zakłóciły przebieg drugiego treningu, kibice zgromadzeni wokół toru nie mogli narzekać na brak akcji. Po zakończeniu trwających po dziesięć okrążeń stintów, reprezentanci Mercedesa powrócili do alei serwisowej i po chwili powrócili do pracy już na miękkich oponach.

Na półmetku sesji Kimi Raikkonen uderzył w bariery na wyjeździe z zakrętu Sainte Devote, uszkadzając lewe tylne zawieszenie swego bolidu. Sesja została wstrzymana na dwie minuty, po czym kierowcy powrócili do swojej pracy. Podczas gdy Fin wracał do pit-lane, Mercedesy kontynuowały przerwany przejazd, co zrozumiałe dużo spokojniejszym tempem niż na początku sesji. W przeciwieństwie do stajni z Brackley, wiele zespołów postanowiło inaczej zaplanować program na sobotnią sesję, poświęcając pracy nad opcjonalną mieszanką jej ostatnich dwadzieścia minut.

Przyniosło to kolejne znaczące zmiany w tabeli: najpierw Verstappen wskoczył na czwartą pozycję, siódme miejsce zajmował Sainz. Z kolei Vettel przesunął się na wysokie, drugie miejsce, tracąc jedynie dwie dziesiętne części sekundy do czasu Hamiltona. Niepomyślnie sesja układała się dla Buttona, który tańcząc pomiędzy barierami zgłaszał problemy z trakcją swojego McLarena. Około dwadzieścia minut przed końcem treningu, Verstappen przeszarżował z tempem ocierając się o ścianę okalającą jeden z ostatnich zakrętów obiektu. Holender mógł kontynuować jazdę, jednak po chwili zgłosił uszkodzenie tylnego skrzydła i powrócił do swych mechaników w celu jego inspekcji.

U progu ostatnich piętnastu minut Ricciardo odnotował awans na piąte miejsce korzystając z supermiękkich opon. Tymczasem Ericsson nadal wyrażał głębokie niezadowolenie z pracy swojego samochodu. W odpowiedzi przekazana została mu informacja o tym, że wszystkie dane zbierane przez zespół wyglądają w porządku. Ricciardo kontynuował swój przejazd i około godziny 11:50 poprawił swój czas wskakując na trzecie miejsce. Postępów dokonał także drugi z kierowców Red Bulla, Danił Kwiiat – Rosjanin znalazł się na szóstym miejscu, tracąc 0,3s do zespołowego kolegi.

W ostatnich minutach Rosberg powrócił na tor na oznaczonej czerwonym kolorem mieszance, szybko osiągając na niej awans na drugą lokatę ze stratą 0,065s do Hamiltona. Prawdziwym zaskoczeniem było jednak tempo Vettela, który trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:16,143 – o pół sekundy lepszym od osiągnięcia dwukrotnego mistrza świata, który zaniepokojony mówił inżynierowi, że z jego samochodem jest coś nie tak, słysząc w odpowiedzi, że problemem mogło być ciśnienie w oponach. W samej końcówce Sainz awansował jeszcze na piąte miejsce, Rosberg na drugie, a Button przesunął się na ósmą lokatę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Tor: suchy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 23.05.2015 12:15[!]
Choć to jeszcze treningi to jednak McLaren mnie rozczarował. W obliczu chyba podobnej i równie beznadziejnej na ten tor charakterystyki Williamsa i Saubera ubyło konkurentów, silnik w Monako nie jest aż tak ważny, gdzie McLaren ma zdobyć swoje pierwsze punkty jak nie w Monako. p8 i p14 nie zachwyca, oni nadal są za STR i wygląda to tragicznie (Verstappen nie pojeździł wystarczająco aby poprawić rezultat i wskoczyć przed BUT, ale prawdopodobnie dałby radę). Z racji właśnie silnika wydaje mi się, że STR jest bardzo dobrym wyznacznikiem formy McLarena, który może być czasem wyżej, czasem niżej, ale dopóki jest za STR, dopóty kolejny i chyba najważniejszy krok nie został zrobiony.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca