|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2016 | 3 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:32,294 | - | - | 24 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:32,799 | 0,505 | 0,505 | 24 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:34,128 | 1,834 | 1,329 | 16 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:34,461 | 2,167 | 0,333 | 27 |
5. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB12 | | 1:34,541 | 2,247 | 0,080 | 30 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:34,601 | 2,307 | 0,060 | 28 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:34,793 | 2,499 | 0,192 | 21 |
8. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR11 | | 1:34,860 | 2,566 | 0,067 | 19 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:35,000 | 2,706 | 0,140 | 18 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:35,006 | 2,712 | 0,006 | 19 |
11. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:35,073 | 2,779 | 0,067 | 14 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:35,174 | 2,880 | 0,101 | 21 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:35,309 | 3,015 | 0,135 | 19 |
14. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:35,440 | 3,146 | 0,131 | 28 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:35,490 | 3,196 | 0,050 | 27 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:35,728 | 3,434 | 0,238 | 30 |
17. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:36,371 | 4,077 | 0,643 | 26 |
18. | 47 | Stoffel Vandoorne | McLaren MP4-31 | | 1:36,392 | 4,098 | 0,021 | 25 |
19. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:36,719 | 4,425 | 0,327 | 24 |
20. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:36,939 | 4,645 | 0,220 | 28 |
21. | 34 | Alfonso Celis Jr | Force India VJM09 | | 1:37,287 | 4,993 | 0,348 | 23 |
22. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:37,714 | 5,420 | 0,427 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,755 |
|
|
Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Dwie niższe lokaty zajęli Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen.
Punktualnie o godzinie czternastej czasu lokalnego, pracę zainaugurowała ekipa Haasa z Romainem Grosjeanem. W ślad za Francuzem poszli wkrótce kolejni zawodnicy, pośród których znajdowali się Pascal Wehrlein, Max Verstappen, Alfonso Celis oraz Kevin Magnussen.
Niedługo później garaż McLarena opuścił debiutujący w Grand Prix Formuły 1 Stoffel Vandoorne, zastępujący kontuzjowanego Alonso. Już na początku zajęć McLaren Belga był wyposażony w sporych rozmiarów aparaturę badającą przepływ powietrza po bokach bolidu. Warto zaznaczyć, że od tego weekendu obaj kierowcy Renault korzystają już z nowej wersji przedniego skrzydła. W pierwszych minutach treningu, garażu nie opuszczały dwa Mercedesy W07 Hybrid.
Około piętnaście minut po zapalenia się zielonego światła u wyjazdu z pitlane, Wehrlein ustanowił pierwsze pomiarowe okrążenie: 1:39,743s, szybko poprawiając je do poziomu 1min38s. Kilka minut później na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy Red Bulla: Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat, którzy wkrótce uznali wyższość Nico Rosberga, osiągającego wynik 1:33,592s. Po nieco wolniejszym okrążeniu na drugie miejsce wskoczył zespołowy partner Niemca ze stajni z Brackley – Lewis Hamilton.
W trakcie kolejny minut kierowcy wykazywali się dużą aktywnością na torze, wykorzystując komplet ogumienia przekazany do pracy na niecałą pierwszą połowę zajęć przed Pirelli. W międzyczasie Alonso śledził akcję na torze z poziomu garażu McLarena. Przez drobną chwilę wydawało się, że problemów z działaniem bolidu może doświadczać Gutierez – Meksykanin poruszał się po torze w bardzo wolnym tempie, ale wkrótce powrócił do optymalnej szybkości. Zarówno były zawodnik Saubera i Ferrari, jak i jego partner – Grosjean (walczący z bolidem w sekcji zakrętów 10/11) zajmowali miejsca w TOP10.
Kłopotów na wyjściu z drugiego zakrętu nie był w stanie uniknąć pracujący podczas pierwszego treningu dla ekipy Force India Celis, który musiał ratować się wyjazdem na żwirowane pobocze. Po 40 minutach tylko kierowcy Ferrari, Saubera i Manora nie zaliczyli jeszcze okrążeń na miękkiej mieszance, decydując się na rozpoczęcie programu od przejazdów na pośrednim ogumieniu.
Po krótkiej chwili przerwy w akcji na torze, do pracy powrócił Magnussen, awansujący na czwarte miejsce, tuż za Jensona Buttona. Niewielką poprawę odnotował Vandoorne, przesuwając się na 14. lokatę. Celis prezentował kiepskie tempo, okupując pozycje w dole tabeli i doświadczając kolejnych problemów z prowadzeniem bolidu podczas przejazdu pierwszego sektora.
U progu ostatnich 30 minut zajęć Kwiat awansował na czwarte miejsce, redukując stratę do Ricciardo poniżej 0,1s. W dole tabeli trwała z kolei walka pomiędzy Wehrelinem, Celisem, Haryanto oraz Ericssonem. Koniec końców najlepszy czas spośród wspomnianej czwórki uzyskał protegowany Mercedesa, który przesunął się na piętnastą lokatę. Na 25 minut przez wywieszeniem flagi w szachownicę, korzystający z miękkiej mieszanki ogumienia Grosjean i Gutierrez przesunęli się odpowiednio na szóste i siódme miejsce.
Kilka chwil po tym przejazdy na szybszej mieszance rozpoczęli Rosberg i Hamilton. Urzędujący wicemistrz świata poprawił swoje osiągnięcie schodząc do 1:32,294s, podczas gdy Brytyjczyk pozostał na drugim miejscu legitymując się osiągnięciem 1:32,799s.
W trakcie ostatniego kwadransa jazd, Grosjean został zmuszony do powrotu do garażu Haasa po tym, jak z jego bolidu oderwała się osłona wlewu paliwa. W tym samym czasie Raikkonen zaliczył progres i zameldował się na trzecim miejscu z wynikiem 1:34,128s, tracąc nieco ponad dwie sekundy do rekordu Rosberga. Co ciekawe w punkcie pomiaru prędkości najwyższe wartości notował Bottas (331,8km/h), dalej Rosberg (328,0km/h) i Wehrlein (328,0km/h). Chociaż na końcowym etapie na torze znajdowało się wielu kierowców, w tabeli nie dochodziło już do poważniejszych zmian.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,2m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|