F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20163 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:32,294--24
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:32,7990,5050,50524
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:34,1281,8341,32916
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:34,4612,1670,33327
5.26Daniił KwiatRed Bull RB121:34,5412,2470,08030
6.27Nico HulkenbergForce India VJM091:34,6012,3070,06028
7.55Carlos SainzToro Rosso STR111:34,7932,4990,19221
8.33Max VerstappenToro Rosso STR111:34,8602,5660,06719
9.8Romain GrosjeanHaas VF-161:35,0002,7060,14018
10.19Felipe MassaWilliams FW381:35,0062,7120,00619
11.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:35,0732,7790,06714
12.77Valtteri BottasWilliams FW381:35,1742,8800,10121
13.21Esteban GutierrezHaas VF-161:35,3093,0150,13519
14.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:35,4403,1460,13128
15.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:35,4903,1960,05027
16.9Marcus EricssonSauber C351:35,7283,4340,23830
17.94Pascal WehrleinManor MRT051:36,3714,0770,64326
18.47Stoffel VandoorneMcLaren MP4-311:36,3924,0980,02125
19.12Felipe NasrSauber C351:36,7194,4250,32724
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:36,9394,6450,22028
21.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:37,2874,9930,34823
22.88Rio HaryantoManor MRT051:37,7145,4200,42727
107% najlepszego czasu: 1:38,755


Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Dwie niższe lokaty zajęli Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen.

Punktualnie o godzinie czternastej czasu lokalnego, pracę zainaugurowała ekipa Haasa z Romainem Grosjeanem. W ślad za Francuzem poszli wkrótce kolejni zawodnicy, pośród których znajdowali się Pascal Wehrlein, Max Verstappen, Alfonso Celis oraz Kevin Magnussen.

Niedługo później garaż McLarena opuścił debiutujący w Grand Prix Formuły 1 Stoffel Vandoorne, zastępujący kontuzjowanego Alonso. Już na początku zajęć McLaren Belga był wyposażony w sporych rozmiarów aparaturę badającą przepływ powietrza po bokach bolidu. Warto zaznaczyć, że od tego weekendu obaj kierowcy Renault korzystają już z nowej wersji przedniego skrzydła. W pierwszych minutach treningu, garażu nie opuszczały dwa Mercedesy W07 Hybrid.

Około piętnaście minut po zapalenia się zielonego światła u wyjazdu z pitlane, Wehrlein ustanowił pierwsze pomiarowe okrążenie: 1:39,743s, szybko poprawiając je do poziomu 1min38s. Kilka minut później na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy Red Bulla: Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat, którzy wkrótce uznali wyższość Nico Rosberga, osiągającego wynik 1:33,592s. Po nieco wolniejszym okrążeniu na drugie miejsce wskoczył zespołowy partner Niemca ze stajni z Brackley – Lewis Hamilton.

W trakcie kolejny minut kierowcy wykazywali się dużą aktywnością na torze, wykorzystując komplet ogumienia przekazany do pracy na niecałą pierwszą połowę zajęć przed Pirelli. W międzyczasie Alonso śledził akcję na torze z poziomu garażu McLarena. Przez drobną chwilę wydawało się, że problemów z działaniem bolidu może doświadczać Gutierez – Meksykanin poruszał się po torze w bardzo wolnym tempie, ale wkrótce powrócił do optymalnej szybkości. Zarówno były zawodnik Saubera i Ferrari, jak i jego partner – Grosjean (walczący z bolidem w sekcji zakrętów 10/11) zajmowali miejsca w TOP10.

Kłopotów na wyjściu z drugiego zakrętu nie był w stanie uniknąć pracujący podczas pierwszego treningu dla ekipy Force India Celis, który musiał ratować się wyjazdem na żwirowane pobocze. Po 40 minutach tylko kierowcy Ferrari, Saubera i Manora nie zaliczyli jeszcze okrążeń na miękkiej mieszance, decydując się na rozpoczęcie programu od przejazdów na pośrednim ogumieniu.

Po krótkiej chwili przerwy w akcji na torze, do pracy powrócił Magnussen, awansujący na czwarte miejsce, tuż za Jensona Buttona. Niewielką poprawę odnotował Vandoorne, przesuwając się na 14. lokatę. Celis prezentował kiepskie tempo, okupując pozycje w dole tabeli i doświadczając kolejnych problemów z prowadzeniem bolidu podczas przejazdu pierwszego sektora.

U progu ostatnich 30 minut zajęć Kwiat awansował na czwarte miejsce, redukując stratę do Ricciardo poniżej 0,1s. W dole tabeli trwała z kolei walka pomiędzy Wehrelinem, Celisem, Haryanto oraz Ericssonem. Koniec końców najlepszy czas spośród wspomnianej czwórki uzyskał protegowany Mercedesa, który przesunął się na piętnastą lokatę. Na 25 minut przez wywieszeniem flagi w szachownicę, korzystający z miękkiej mieszanki ogumienia Grosjean i Gutierrez przesunęli się odpowiednio na szóste i siódme miejsce.

Kilka chwil po tym przejazdy na szybszej mieszance rozpoczęli Rosberg i Hamilton. Urzędujący wicemistrz świata poprawił swoje osiągnięcie schodząc do 1:32,294s, podczas gdy Brytyjczyk pozostał na drugim miejscu legitymując się osiągnięciem 1:32,799s.

W trakcie ostatniego kwadransa jazd, Grosjean został zmuszony do powrotu do garażu Haasa po tym, jak z jego bolidu oderwała się osłona wlewu paliwa. W tym samym czasie Raikkonen zaliczył progres i zameldował się na trzecim miejscu z wynikiem 1:34,128s, tracąc nieco ponad dwie sekundy do rekordu Rosberga. Co ciekawe w punkcie pomiaru prędkości najwyższe wartości notował Bottas (331,8km/h), dalej Rosberg (328,0km/h) i Wehrlein (328,0km/h). Chociaż na końcowym etapie na torze znajdowało się wielu kierowców, w tabeli nie dochodziło już do poważniejszych zmian.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 5,2m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mikonegatio, 01.04.2016 14:49[!]
Haas bardzo mocny.... :D
peritas, 01.04.2016 15:31[!]
Mercedes musi dawać Williamsom czy ForceIndia jakieś słabsze silniki,2,3 straty Hulka czy prawie 3 sec Williamsów? Dla porównania różnica między RedBullem a Renault to 1sec-to jest przewaga aero bolidu;tak samo między Ferrari a Haasem ok 1sec,tyle wynosi przewaga aero bolidu

Nawet RedBull ich objechał oraz ToroRosso na starym Ferrari
piwo, 01.04.2016 15:43[!]
czy ktos zauwazyl ze czas jaki wykrecil nico na pierwszym treningu jest szybszy niz jakikolwiek czas jaki zostal wykrecony w zeszlym roku? czas pole position z zeszlego roku to 1:33,185    i to byl najlepszy czas z calego weekendu.
maiesky, 01.04.2016 16:27[!]
@piwo- 1:32,570, tyle wynosi PP z zeszłego roku. To co podałeś, dotyczy 2014.
No ale nadal szybciej, to fakt.
piwo, 01.04.2016 17:36[!]
w treningu dwa juz 1m31s. jak tak dalej pojdzie to beda szukac przepisow by zwolnic bolidy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca