F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20179 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:05,975--38
2.33Max VerstappenRed Bull RB131:06,1650,1900,19023
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:06,3450,3700,18035
4.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:06,4240,4490,07928
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:06,6200,6450,19632
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:06,8480,8730,22824
7.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:07,2831,3080,43531
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:07,4371,4620,15431
9.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:07,5101,5350,07328
10.31Esteban OconForce India VJM101:07,5111,5360,00139
11.19Felipe MassaWilliams FW401:07,5501,5750,03929
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:07,5941,6190,04430
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:07,6331,6580,03932
14.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:07,6491,6740,01631
15.18Lance StrollWilliams FW401:08,0412,0660,39235
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:08,0742,0990,03320
17.46Siergiej SirotkinRenault R.S.171:08,5862,6110,51227
18.34Alfonso Celis JrForce India VJM101:09,2803,3050,69415
19.94Pascal WehrleinSauber C361:09,3233,3480,04329
20.9Marcus EricssonSauber C361:10,8534,8781,53012
107% najlepszego czasu: 1:10,593



Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Austrii. Na kolejnych pozycjach tabeli uplasowali się Verstappen i Bottas.

jako pierwszy na tor wyjechał Siergiej Sirotkin, którego poprzednie występy w treningach F1 były naznaczone częstymi problemami technicznymi. W ślad za Rosjaninem szybko poszło wielu innych, etatowych kierowców Grand Prix, w tym dwaj główni pretendenci do mistrzowskiej korony: Sebastian Vettel oraz Lewis Hamilton. Po ośmiu minutach jedynymi zawodnikami, którzy nie wykonali przejazdów instalacyjnych byli Valtteri Bottas i Fernando Alonso.

Po mniej więcej dziesięciu minutach Max Verstappen ukończył pomiarowe kółko osiągając rezultat 1:09,481s. Na kolejnym okrążeniu reprezentant Red Bulla poprawił swój wynik na 1:08,429s. Tuż po tym na torze zapadła głucha cisza, którą przerwał dopiero wyjazd z garażu Lance'a Strolla, przypominającego sobie obiekt, na którym miał okazję rywalizować w seriach juniorskich, między innymi w europejskiej F3. W porannych zajęciach na Red Bull Ringu brał także udział Alfonso Celis, kontynuujący realizację programu rozwojowego z ekipą Force India. Meksykanin korzystał z bolidu należącego do Sergio Pereza.

Dopiero 25 minut po rozpoczęciu sesji Bottas opuścił aleję serwisową, pozostając na torze na okrążenie pomiarowe, które przyniosło rezultat 1:07,591s. W Mercedesie Fina znajdowało się ogumienie wykonane z ultramiękkiej mieszanki.

Około godziny 10:30 Vettel obrócił swój bolid na wyjeździe z pierwszego zakrętu. "Żadnych uszkodzeń. Zahaczyłem o tarkę na wyjeździe i straciłem kontrolę nad tyłem – bez powodów do obaw" – uspokoił Niemiec swój zespół. Dosłownie pięć minut później Max Verstappen zgłosił swojej ekipie kontakt z barierą przy ósmym zakręcie. W bolidzie młodego Holendra nie doszło do poważnych uszkodzeń, a on sam powoli powrócił do mechaników w pit lane.

Tymczasem na czele Hamilton wykręcił czas 1:06,526s na ultramiękkich oponach. W tym samym czasie na czele tabeli znajdował się Vettel, z przewagą 0,3s. nad Brytyjczykiem i 0,19s nad Bottasem. Czterokrotny mistrz świata uzyskał jednak swój osobisty rekord na supermiękkiej mieszance. Na półmetku sesji drugi z kierowców Ferrari – Kimi Raikkonen, wskoczył do czołowej dziesiątki, również po pokonaniu kółka na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero.

Podczas gdy większość kierowców przebywała w alei serwisowej, Raikkonen pokonał jeszcze kilka kółek, po czym zjechał do swoich mechaników pozostawiając za sobą pusty tor.

Pięć minut przed godziną jedenastą do realizacji programów powrócili Palmer i Stroll. Krótko po tym kierowcy Mercedesa rozpoczęli serię szybkich okrążeń: najpierw na czele klasyfikacji znalazł się Hamilton, a następnie Bottas. Fin wykręcił czas 1:06,345s na supermiękkich oponach. Na czwartej pozycji znalazł się Ricciardo, ze stratą 0,7s, z kolei w bolidzie Grosjeana doszło do przebicia lewej przedniej opony. Ze względu na ograniczoną liczbę dostępnych zestawów ogumienia na FP1, Francuz został zmuszony do przedwczesnego zakończenia udziału w porannej sesji.

Hamilton pozostawał na miękkich oponach, ustanowił krótko po tym nowy rekord zajęć: 1:05,975s. Do czołowej piątki wszedł na krótko Stoffel Vandoorne – Belg stracił jednak po chwili jedną lokatę na rzecz Raikkonena. Na dziesięć minut przed zakończeniem sesji Hamilton wyruszył na kolejny przejazd, nadal oceniając zachowanie supermiękkich opon. Kilka chwil po tym Massa wypadł z toru w dziewiątym zakręcie. "Chyba muszę zjechać do garażu" – powiedział doświadczony Brazylijczyk, który ostro najechał na krawężniki. Niemal w tym samym czasie do czołowej trójki awansował Verstappen, dzięki wynikowi 1:06,406s. Na kolejnym kółku junior Red Bulla odnotował kolejny progres, przesuwając się na P2.

Końcowe minuty sesji nie przynosiły większych przetasowań w tabeli. Kevin Magnussen wybronił się tylko z groźnego momentu po chwilowej utracie panowania nad tyłem bolidu w ostatnim zakręcie.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pro100, 07.07.2017 11:34[!]
1,5 sekundy lepiej niż w pierwszym treningu rok temu (i to na tak krótkim torze)
Masio, 07.07.2017 11:36[!]
Jeżeli w FP1 najlepszy czas to poniżej minuty i 6 sekund, to w Q3 powinno być około minuty i 4 sekund, o ile jeżeli nie będzie żadnego deszczu w ten weekend.
pawel92setter, 07.07.2017 11:38[!]
Max jest ostatnio bardzo mocny. Od pierwszych treningów, aż do wycofania się z wyścigu.
krecik705, 07.07.2017 11:45[!]
McLareny całkiem wysoko ;-)
piwo, 07.07.2017 12:05[!]
i jak tu rozumiec czas sirotkina? 1s wolniejszy od palmera? kubica ile byl szybszy od sirotkina? 0,4s na podobnym dystansie? ktos wie na jakich oponach jechal szybkie okrazenie sirotkin a na jakich palmer?
krecik705, 07.07.2017 12:12[!]
Faktycznie czasy Palmera i Sirotkina nie wyglądają zachęcająco. Porównanie ich do Hulka wskazuje różnice miedzy kierowcami, ale też inaczej wygląda ostatnie doniesienie o teście Kubicy.
Sasilton, 07.07.2017 12:13[!]
@piwo
Już nie przesadzajmy. Sirotkin w tym bolidzie zrobił mniej okrążeń, niż Palmer w pierwszym dniu zimowych testów.
Malineusz, 07.07.2017 12:14[!]
@piwo Ale co Ty tu chcesz porównywac ? Kubica jezdzil bolidem z 2012 i byly to testy, a nie trening przed wyścigiem. Sytuacja wygląda tak, ze Sirotkin jest nawet słabszy od Palmera i obu tych zawodników Robert robi jak chce. Jeżeli chodzi o trening to nie ma co wyciągac pochopnych wniosków, ale moze te poprawki McLarena przyniosą lekką poprawe.
Aeromis, 07.07.2017 12:28[!]
Choć to tylko P1 to jednak oba McLarena dość wysoko. Nie wiem czy to jednak dobry trop, brak było Pereza i Hulkenberga (ich zastępcy są na dole tabeli), a za Alonso kilku kierowców jest z minimalnymi odstępami. Ciekaw jestem progresu pomiędzy P1 a P2, może to coś powie więcej o nowej specyfikacji silnika.
rocque, 07.07.2017 13:32[!]
Piątkowi kierowcy przecież nie będą naciskać. On ma zrealizować program i nie rozwalić bolidu, a nie walczyć o czasy. Taka zabawa w porównywanie nie ma najmniejszego sensu, to jest tylko trening.
lolek99, 07.07.2017 13:43[!]
Wróciły piękne czasy, gdzie pod treningami przed GP mamy parenaście komentarzy, bo zdarzało się, że były 2-3, super :)
Na + McLaren i czasy :o
KamBrillant, 07.07.2017 13:56[!]
Jasne to tylko P1 ale Forma McLarena jak najbardziej na plus
mcracer1993, 07.07.2017 14:08[!]
No może w końcu McLaren zacznie regularnie punktować... ale najpierw niech dojadą do mety w 1 kawałku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca