F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201923 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,029 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,225 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,688 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:32,738--21
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:32,8070,0690,06920
3.16Charles LeclercFerrari SF901:33,1110,3730,30421
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:33,6180,8800,50720
5.5Sebastian VettelFerrari SF901:33,7901,0520,17222
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:34,0911,3530,30120
7.4Lando NorrisMcLaren MCL341:34,1101,3720,01923
8.55Carlos SainzMcLaren MCL341:34,2611,5230,15126
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:34,5401,8020,27918
10.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:34,8042,0660,26425
11.11Sergio PerezRacing Point RP191:34,8092,0710,00521
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:34,8102,0720,00125
13.18Lance StrollRacing Point RP191:35,0632,3250,25322
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:35,3262,5880,26324
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:35,4102,6720,08419
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:35,5222,7840,11222
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:36,1023,3640,58022
18.40Nicholas LatifiWilliams FW421:37,1474,4091,04525
19.88Robert KubicaWilliams FW421:37,1724,4340,02527
20.8Romain GrosjeanHaas VF-191:37,6204,8820,4489
107% najlepszego czasu: 1:39,230

Embed from Getty Images

Po chwilowej wizycie za oceanem Formuła 1 powraca do Europy na tor Paul Ricard we Francji. Kontrowersyjny obiekt, gdzie nitka wyścigowa jest wyznaczona na wielkim morzu asfaltu być może w tym roku przyniesie więcej emocji. By jednak to mogło się wydarzyć, piątek musi zostać przeznaczony na przygotowania.

Pierwsze minuty tradycyjnie nie należały do zbyt aktywnych. Jeśli zawodnicy pojawiali się na torze, to ich samochody wymalowane były farbą fluorescencyjną, by testować poprawki aerodynamiczne. Pomimo dość wolnego tempa pierwszych przejazdów w piątym zakręcie obrócił się Daniił Kwiat. Rosjanin jednak nie uszkodził samochodu i kontynuował jazdę.

Pierwsze komunikaty kierowców dawały nadzieję na ciekawe rozwiązania dotyczące wyboru opon w kwalifikacjach. Leclerc donosił o natychmiastowym zużyciu miękkiej mieszanki, a najlepsze czasy kręciły McLareny na pośredniej. Pierwszym, który opanował miękkie ogumienie był Bottas, pokonując czas Norrisa o niemal sekundę.

Od Fina lepszy czas uzyskał Max Verstappen, jednak na pośredniej mieszance – 1:34,595. Holender narzekał jednak przez radio, że jego samochód mocno się ślizga po torze. Bottas jednak nie zamierzał łatwo ustępować i na kolejnej mierzonej rundzie wyprzedził Red Bulla o 0,1 sekundy. Gdy na torze zapadła chwila ciszy związana z koniecznością oddania pierwszych kompletów opon, wyniki nie były do końca miarodajne, gdyż Ferrari traciło ponad sekundę do Mercedesa.

Warunki na torze szybko się poprawiały, co potwierdzał kolejny przejazd Gasly'ego. Francuz wskoczył na czoło tabeli na pośrednich oponach. Chwilę później na miękkiej mieszance na pierwszym miejscu zameldował się Norris z wynikiem 1:34,110. Hamilton tymczasem na swoim szybkim kółko był lepszy od Norrisa o zaledwie 0,004 sekundy. Chwilę później Mercedesy nieco podkręciły tempo i odjechały na 0,3 sekundy od reszty stawki, choć swoich szybkich przejazdów nie wykonało jeszcze Ferrari.

Miękkie opony zdecydowanie zaczynały działać jak powinny, gdyż czołowi kierowcy byli w stanie pojechać kolejne mocne okrążenia, nie zmieniając kompletu na nowy. Dało to Hamiltonowi czas 1:32,738. Kierowcy stajni z Maranello pojechali zaskakująco słabo. Leclrec stracił do Hamiltona 0,3 sekundy, a Vettel całą sekundę. Pomiędzy nimi meldował się Verstappen. Do końca sesji układ w czołówce nie uległ zmianie, co oznacza, że Ferrari ma przed sobą sporo pracy. Czasy jednak z pewnością pójdą w dół, ze względu na coraz lepsze warunki nawierzchni.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca