F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
81 lat temu D. Ongais
78 lat temu E. Zapico
Zmarli:
19 lat temu A. de Tomaso
6 lat temu E. Keizan

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Antonio Giovinazzi
Kierowca testowy zespołu Ferrari<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Włochy
Data urodzenia:14 grudnia 1993 (28 lat temu)
Miejsce urodzenia:Martina Franca
Oficjalna strona www:
antoniogiovinazzi.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:183 cm
Waga:63 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2012 Formula Pilota China
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Haas (2017)
Sauber (2017-2018)
Ferrari (2017-2018, 2022)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 26 marca 2017
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 12 grudnia 2021
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2021
Przechodzi przez bardzo skomplikowane mistrzostwa. W pierwszej połowie dominuje nad Raikkonenem w kwalifikacjach i zdobywa punkt za dziesiąte miejsce na ulicach Monako. Mimo to po letniej przerwie zaczyna tracić dystans do partnera, który powiększa swój dorobek do dziesięciu oczek i przestaje być dla niego osiągalny w wyścigach. Po trzech latach współpracy Alfa Romeo traci nadzieję na postępy Antonio i w Brazylii dowiaduje się, że nie otrzyma propozycji nowej umowy. W Arabii zgarnia jeszcze dwa punkty za dziewiąte miejsce, natomiast w końcowej klasyfikacji jest osiemnasty. Pozbawiony szans na pozostanie w F1, decyduje się na kontrakt z Dragonem w Formule E.
2020
Mocne tempo z końcówki 2019 roku przenosi na nowy sezon. Minimalnie wygrywa zespołowy pojedynek z Raikkonenem w kwalifikacjach, natomiast w tabeli obaj mają po cztery punkty. To jednak Fin jest regularniejszym kierowcą, częściej dojeżdżając z przodu na metę. Antonio wciąż popełnia sporo błędów, rozbijając bolid w kwalifikacjach oraz wyścigach, jak na Red Bull Ringu, Spa czy Mugello. Na pewnym etapie wydaje się, że jego los jest przesądzony i straci posadę w Alfie Romeo na 2021 rok. Finalnie dość niespodziewanie otrzymuje nowy kontrakt, a sezon kończy na siedemnastej pozycji.
2019
Pierwszy pełny sezon w Formule 1 okazuje się trudniejszy niż mógł się spodziewać. Dwuletnia przerwa od regularnych startów w wyścigach daje o sobie znać w pierwszej połowie zmagań. Zostaje całkowicie zdominowany przez Kimiego Raikkonena, który regularnie dojeżdża w pierwszej dziesiątce, podczas gdy Giovinazzi robi to tylko raz w Austrii, gdzie zgarnął jeden punkt. Pojawiają się spekulacje o utracie posady w Alfie Romeo, jednakże ratuje się mocnym tempem kwalifikacyjnym i zwyżką formy po letniej przerwie. Punktuje we Włoszech, Singapurze oraz Brazylii, gdzie zostaje sklasyfikowany na najwyższym w sezonie piątym miejscu. Kończy rok na siedemnastej pozycji z czternastoma punktami. Ponadto otrzymuje od zespołu nową umowę.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 202118223002001Alfa Romeo
 202017174003003Alfa Romeo
 2019172114004001Alfa Romeo
 2018-00000000Sauber
 20172220000001Sauber, Haas
  Razem:62
(75)
210
(0.0%)
0
(0.0%)
9
(14.5%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
6
(9.7%)
3 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2021
Sakhir99Alfa Romeo C411212
Imola99Alfa Romeo C411714
Algarve99Alfa Romeo C411212
Catalunya99Alfa Romeo C411415
Monte Carlo99Alfa Romeo C411010
Baku99Alfa Romeo C412011
Paul Ricard99Alfa Romeo C411315
Red Bull Ring 99Alfa Romeo C411515
Red Bull Ring 99Alfa Romeo C411514
Silverstone99Alfa Romeo C411513
Hungaroring99Alfa Romeo C411413
Spa-Francorchamps99Alfa Romeo C411413
Zandvoort99Alfa Romeo C41714
Monza99Alfa Romeo C41713
Soczi99Alfa Romeo C411716
Istanbul99Alfa Romeo C411611
Austin99Alfa Romeo C411211
Mexico City99Alfa Romeo C411111
Interlagos99Alfa Romeo C411314
Losail99Alfa Romeo C411815
Dżudda99Alfa Romeo C41109
Yas Marina99Alfa Romeo C4114NSskrzynia biegów
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca