|
|
|
|
|
|
Gran Premio De La Ciudad De México 2022 | 30 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:20,707 | - | - | 25 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:20,753 | 0,046 | 0,046 | 20 |
3. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:20,827 | 0,120 | 0,074 | 22 |
4. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:20,827 | 0,120 | 0,000 | 22 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:20,849 | 0,142 | 0,022 | 17 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:20,899 | 0,192 | 0,050 | 26 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:21,083 | 0,376 | 0,184 | 23 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:21,120 | 0,413 | 0,037 | 21 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:21,310 | 0,603 | 0,190 | 25 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:21,525 | 0,818 | 0,215 | 24 |
11. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:21,762 | 1,055 | 0,237 | 16 |
12. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:21,820 | 1,113 | 0,058 | 20 |
13. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:21,865 | 1,158 | 0,045 | 24 |
14. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:21,952 | 1,245 | 0,087 | 22 |
15. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:22,912 | 2,205 | 0,960 | 20 |
16. | 40 | Liam Lawson | AlphaTauri AT03 | | 1:23,861 | 3,154 | 0,949 | 19 |
17. | 45 | Logan Sargeant | Williams FW44 | | 1:24,246 | 3,539 | 0,385 | 22 |
18. | 19 | Nyck de Vries | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:24,582 | 3,875 | 0,336 | 20 |
19. | 82 | Jack Doohan | Alpine A522 | | 1:24,615 | 3,908 | 0,033 | 13 |
20. | 51 | Pietro Fittipaldi | Haas VF-22 | | 1:26,766 | 6,059 | 2,151 | 9 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,356 |
|
|
Carlos Sainz z Ferrari uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu Formuły 1 na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.
Pierwsza sesja miała bardzo duże znaczenie dla zespołów i kierowców – późnopopołudniowe zajęcia zarezerwowano bowiem na realizację programu rozwojowego opon Pirelli, przygotowywanych z myślą o przyszłorocznych mistrzostwach świata.
Jednym z pierwszych bolidów, który wyjechał na tor, był Red Bull faworyta lokalnej publiczności – Sergio Pereza. Po dziesięciu minutach na czele plasował się jednak zespołowy kolega Meksykanina – Max Verstappen. Przy nazwisku dwukrotnego mistrza świata znajdował się wynik 1:22,779s.
W FP1 brało udział pięciu kierowców z zerowym bądź niskim doświadczeniem startów w wyścigach F1. Byli to Nyck de Vries (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Pietro Fittipaldi (Haas), Liam Lawson (AlphaTauri) a także Logan Sargeant (Williams).
Jazdy przebiegały w spokojnym rytmie, dopiero po 25 minutach na pierwsze miejsce wysunął się Charles Leclerc, w którego bolidzie zainstalowane było miękkie ogumienie. Monakijczyk pokonał okrążenie w czasie 1:21,546s – drugi Verstappen tracił do lidera 0,7s a Perez ponad sekundę.
Nie najlepiej weekend w Meksyku rozpoczął się dla Daniela Ricciardo, który tracił do Leclerca nieco ponad trzy sekundy. Reprezentant McLarena miał problemy z hamulcami, które istotnie komplikowały realizację jego planów treningowych.
Nieco za półmetkiem sesji, Verstappen obrócił swój bolid w krętym, środkowym sektorze. „To niesamowite. Nie mogłem nic zrobić! Przyczepność jest minimalna” – komentował na gorąco 25-latek.
Niedługo później swój bolid zatrzymał u końca alei serwisowej Guanyu Zhou. „Nie mogę wrzucić wyższego biegu. Zgasiłem silnik, bo w przeciwnym wypadku złapałby zbyt wysoką temperaturę” – wyjaśnił Chińczyk swojemu inżynierowi.
Kilka chwil po tym na torze przez krótki czas powiewały czerwone flagi, po tym jak w Haasie Fittipaldiego doszło do awarii jednostki napędowej. Za bolidem Brazylijczyka pojawił się biały dym a zespół nakazał kierowcy natychmiastowe zatrzymanie się na poboczu.
Wnuk dwukrotnego czempiona F1 kończył swój występ z dorobkiem zaledwie dziewięciu okrążeń. Tymczasem mechanicy rozpoczynali już przygotowania do wyeliminowania usterki przed powrotem za kierownicę Kevina Magnussena, który – jak potwierdził Guenther Steiner – otrzyma najprawdopodobniej karę cofnięcia na starcie.
W klasyfikacji najlepszy rezultat należał do Carlosa Sainza: 1:20,707s. W czołowej piątce plasowali się także Leclerc, Perez oraz Verstappen (z takimi samymi wynikami) a także Hamilton.
W dole tabeli na najniższych pozycjach tasowali się juniorzy – najszybszy z tej grupy okazał się Lawson, który stracił niecałą sekundę do Nicholasa Latifiego. Cztery minuty przed końcem zajęć nad torem znowu zaczęły powiewać czerwone flagi, po tym jak w sekcji stadionowej Nowozelandczyk zatrzymał konstrukcję AT03 z płonącym lewym przednim hamulcem. Sesja nie została już wznowiona.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|