F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi trening przed GP Japonii dla Lewisa Hamiltona

Kierowcy Mercedesa ponownie zajęli dwie najwyższe pozycje w klasyfikacji.
Nataniel Piórkowski, 3 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 5448<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, chaotycznej sesji treningowej przed GP Japonii, która stała pod znakiem kraks i niepewnych warunków pogodowych.

W przeciwieństwie do poranka to Max Chilton jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po sześciu minutach Romain Grosjean dysponował już czasem okrążenia na poziomie 1:38,440s. Chwilę później Kamui Kobayashi uderzył w bariery po utracie kontroli nad tyłem swojego Caterhama w trzecim zakręcie.

Gdy obsługa toru zakończyła prace nad usuwaniem z toru rozbitego bolidu, dosłownie trzy minuty później, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej, na poboczu zatrzymał się Jean-Eric Vergne. Dwadzieścia minut po starcie sesji, po zblokowaniu kół w ostatnim zakręcie w bariery uderzył ówczesny lider tabeli – Daniel Ricciardo. „Przepraszam, po prostu straciłem kontrolę nad tyłem” – powiedział Australijczyk po swojej kraksie. Z uwagi na mnogość incydentów, sesja została wstrzymana, a jej wznowienie nastąpiło dopiero o 14:36 czasu lokalnego.

Na torze bardzo szybko pojawili się kierowcy Mercedesa, a Lewis Hamilton już po swoim pierwszym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:35,432s. Za Brytyjczykiem równie szybko znalazł się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Krótko po tym na torze po raz kolejny pojawiły się żółte flagi: tym razem spowodowane uderzeniem w bariery samochodu Estebana Gutierreza w zakręcie Spoon. Chwilę przed incydentem dwójkę kierowców Mercedesa zdołał przedzielić Kimi Raikkonen, mający już w swoim Ferrari szybszą, pośrednią mieszankę ogumienia.

Po uprzątnięciu rozbitego Saubera, na tor powrócił Jean-Eric Vergne. Od połowy sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury, a siła wiatru dostrzegalnie wzrastała na sile. Zgodnie z zapewnieniami FIA uważnie monitoruje sytuację pogodową związaną z tajfunem, jaki może realnie zagrozić dalszej części wyścigowego weekendu na Suzuce. Po tym jak Hamilton i Rosberg zaczęli korzystać z pośredniej mieszanki znacznie poprawili swoje osiągnięcia, z tym że pierwsze miejsce ciągle należało do mistrza świata z 2008 roku. Niemiec miał co prawda doskonałą okazję do awansu na pozycję lidera, jednak zmarnował ją błędem popełnionym w szykanie Casio. Na trzecim miejscu plasował się doskonale dysponowany jak do tej pory Valtteri Bottas z Williamsa.

Na krótko przed końcem pierwszej godziny zajęć, gdy większość kierowców skupiała się już na dłuższych przejazdach, mechanicy Force India czynili ostatnie przygotowania przed pierwszym popołudniowym wyjazdem na tor Sergio Pereza. Z kolei mechanicy Ferrari dokonywali wymiany tylnego skrzydła w bolidzie Kimiego Raikkonena. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Perez zgłosił pierwsze, drobne opady w jedenastym zakręcie.

W ostatnich dziesięciu minutach opady przybierały na sile jednak nie na tyle, by kierowcy zdecydowali się na założenie do swych samochodów przejściowego ogumienia. Pogarszające się warunki w połączeniu z realizowanymi programami przyczyniły się do utrzymania stabilności w klasyfikacji generalnej. Praktycznym zakończeniem treningu było wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak na prostej prowadzącej do zakrętu 130R, Jean-Eric Vergne po raz kolejny zatrzymał swój bolid z powodu awarii.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:35,078--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:35,3180,2400,24027
3.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:36,2791,2010,96124
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:36,4091,3310,13028
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:36,4361,3580,02724
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:36,5291,4510,09319
7.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:36,6371,5590,10826
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:36,7141,6360,07731
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:36,9431,8650,22927
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:37,1862,1080,2433
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:37,2192,1410,03319
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:37,5042,4260,28516
13.8Romain GrosjeanLotus E221:37,5632,4850,05931
14.19Felipe MassaWilliams FW36 1:37,7002,6220,13718
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:37,7862,7080,0868
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:37,7982,7200,01227
17.99Adrian SutilSauber C33 1:38,0102,9320,21225
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:38,3653,2870,3559
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:39,0693,9910,70422
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:39,3064,2280,23720
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:39,3334,2550,02724
22.10Kamui KobayashiCaterham CT051:42,7607,6823,4273
107% najlepszego czasu: 1:41,733

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho/mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
03.05.2024  Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami
03.05.2024  Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 03.10.2014 14:01[!]
Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)
mich909090, 03.10.2014 14:39[!]
Ciekawe, że Merc najwięcej zyskuje w 1 sektorze wiec W05 jest chyba perfekcyjnym bolidem.Ale i tak niedziela może być nie przewidywalna ze względu na warunki.
LH44fan, 03.10.2014 20:50[!]
Cytat :
Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)

Ale w ostatnich latach to Adrian Newey dzielił i rządził na Suzuce, aż 4 razy BRYTYJCZYK na tym torze zwyciężył. :)
marrcus, 03.10.2014 23:46[!]
a tera Toto Wolf
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca