|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2017 | 3 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:21,537 | - | - | 28 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:21,972 | 0,435 | 0,435 | 31 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:22,652 | 1,115 | 0,680 | 24 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:22,689 | 1,152 | 0,037 | 28 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:22,742 | 1,205 | 0,053 | 28 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:22,749 | 1,212 | 0,007 | 23 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:23,317 | 1,780 | 0,568 | 36 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:23,400 | 1,863 | 0,083 | 34 |
9. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:23,465 | 1,928 | 0,065 | 24 |
10. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:23,561 | 2,024 | 0,096 | 37 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR12 | | 1:23,680 | 2,143 | 0,119 | 22 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:23,973 | 2,436 | 0,293 | 22 |
13. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:23,991 | 2,454 | 0,018 | 30 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR12 | | 1:24,012 | 2,475 | 0,021 | 27 |
15. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:24,012 | 2,475 | 0,000 | 17 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:24,079 | 2,542 | 0,067 | 22 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:24,542 | 3,005 | 0,463 | 17 |
18. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.17 | | 1:25,166 | 3,629 | 0,624 | 21 |
19. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:25,223 | 3,686 | 0,057 | 26 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:25,687 | 4,150 | 0,464 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,245 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton z Mercedesa osiągnął najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu na Monzy.
Na pierwszych przejazdach na miękkiej mieszance Brytyjczyk osiągał nieco gorsze czasy od zespołowego partnera z Mercedesa – Valtteriego Bottasa, ale później, na supermiękkim ogumieniu, zdołał przesunąć się przed Fina dzięki kilku szybkim przejazdom. Kierowca ze Stevenage zakończył sesję z przewagą blisko 0,5s nad zwycięzca tegorocznych wyścigów w Rosji i Austrii. Reprezentanci Srebrnych Strzał byli jedynymi, którzy zeszli poniżej bariery 1m22s.
Faworyt lokalnych kibiców – Sebastian Vettel, został sklasyfikowany na trzecim miejscu, ze stratą 1,1s do Hamiltona. Na kolejnej pozycji swój udział w FP1 zakończył drugi z zawodników Scuderii – Kimi Raikkonen. Na piątym i szóstym miejscu znaleźli się Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen, broniący barw Red Bulla – różnica pomiędzy nimi zamknęła się w jedynie siedmiu tysięcznych sekundy.
Status czwartego zespołu stawki zdaje potwierdzać się team Force India – Sergio Perez i Esteban Ocon zajęli dwa miejsca za kierowcami Red Bulla, osiągając lepsze czasy od zaskakująco dobrze radzącego sobie na Monzy Stoffela Vandoorne'a z McLarena i Felipe Massy w napędzanym silnikiem Mercedesa bolidzie Williamsa. Zespołowy partner Vandoorne'a – Fernando Alonso zajął dopiero piętnaste miejsce. W bolidzie Hiszpana zgodnie z zapowiedzią znalazł się silnik Hondy w specyfikacji 3.7, który powróci do użytku dopiero podczas GP Singapuru – stąd też na Hiszpana zostanie nałożona kara cofnięcia na starcie wyścigu.
Chociaż pierwotne plany mówiły o tym, że w porannym treningu weźmie udział z Haasem Antonio Giovinazzi, ze względu na niestabilne warunki pogodowe i możliwe opady deszczu, zespół postanowił oddelegować do pracy swego etatowego zawodnika – Kevina Magnussena, który wykręcił dwunasty czas. Zespołowy partner Duńczyka – Romain Grosjean był szesnasty. Francuz poświęcił sesję na testowanie najnowszych rozwiązań układu hamulcowego, przygotowanych przez Carbone Industrie.
Carlos Sainz, który obrócił swój bolid w Parabolice uplasował się tuż za czołową dziesiątką. Za Magnussenem znaleźli się z kolei Lance Stroll (Williams) i Daniił Kwiat (Toro Rosso). Poranne zajęcia nie poszły po myśli Renault Sport – Nico Hulkenberg i Jolyon Palmer uzyskali dopiero siedemnasty i osiemnasty czas. Obu kierowców dzieliło w klasyfikacji aż pół sekundy.
Tabelę zamknęli tradycyjnie Marcus Ericsson i Pascal Wehrlein z Saubera, na niekorzyść których działa konieczność korzystania z silnika Ferrari w specyfikacji 2016.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|