F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201726 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:24,220--22
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:24,8030,5830,58325
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:24,8860,6660,08319
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:25,2461,0260,36019
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:25,3721,1520,12616
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:25,4641,2440,09210
7.19Felipe MassaWilliams FW401:26,1421,9220,67828
8.8Romain GrosjeanHaas VF-171:26,1681,9480,02620
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:26,1831,9630,01515
10.11Sergio PerezForce India VJM101:26,2762,0560,09328
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:26,4502,2300,17424
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:26,5142,2940,06425
13.18Lance StrollWilliams FW401:26,7342,5140,22029
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:27,1162,8960,38218
15.9Marcus EricssonSauber C361:27,3483,1280,23230
16.31Esteban OconForce India VJM101:27,6563,4360,30822
17.20Kevin MagnussenHaas VF-171:27,6673,4470,01119
18.94Pascal WehrleinSauber C361:28,5394,3190,87222
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:28,5854,3650,0466
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:28,6954,4750,11014
107% najlepszego czasu: 1:30,115



Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed otwierającymi sezon 2017 kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Australii.

Pierwsza sesja wyścigowego weekendu sezonu wystartowała zgodnie z planem o godzinie dwunastej czasu lokalnego. Bezpośrednio po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej na torze pojawił się Kevin Magnussen za sterami Haasa VF-17.

Tradycyjnie w przypadku inauguracyjnego Grand Prix, pierwsze chwile zajęć nie zaowocowały ustanawianiem przez kierowców czasów okrążeń. Dopiero po dwudziestu minutach od startu sesji pomiarowe kółko ukończył Lance Stroll z Williamsa, ustanawiając czas 1:33,380s na "supersoftach".

Na torze przez pewien okres do pracy na torze nie przystępował Esteban Ocon. W garażu Force India mechanicy pracowali przy przednich partiach bolidu VJM10. Bez przeszkód okrążenia instalacyjne pokonali reprezentanci Red Bulla: Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen. Zgodnie z przewidywaniami stajnia z Milton Keynes przywiozła do Australii spory pakiet poprawek do bolidu RB13, który w trakcie testów zwracał uwagę prostotą projektu. W jego skład wchodzą nowe przednie skrzydło, podłoga oraz zmodyfikowane deflektory i wloty umiejscowione w powierzchniach bocznych.

Pierwszych poważniejszych problemów technicznych doświadczał team McLarena. Co prawda po trzydziestu minutach Fernando Alonso miał na koncie siedem okrążeń i dwunasty rezultat w tabeli – 1:28,082s, jednakże Stoffel Vandoorne pokonał zaledwie dwa kółka instalacyjne, a jego MCL32 znajdował się na podnośnikach w garażu zespołu w alei serwisowej.

Tymczasem na czele tabeli Lewis Hamilton obniżył poprzeczkę ustanawiając wynik 1:25,142s. Na szybkim kółku znajdował się Ricciardo – kierowca z Perth trafił jednak na wolniejsze bolidy i przekroczył metę ze stratą około 0,5s do lidera. Na jednej z kolejnych prób Australijczyk pobił czas trzykrotnego mistrza świata, ale nie był w stanie przesunąć się przed Valtteriego Bottasa, który w międzyczasie trafił na pierwsze miejsce z rezultatem 1:25,142s na supermiękkim ogumieniu Pirelli.

W punkcie pomiaru prędkości najlepszym wynikiem legitymował się Lance Stroll (Williams FW40 – 318,2km/h), za którym plasowali się Hamilton (Mercedes W08 – 317,6km/h) oraz Perez (Force India VJM10 – 316,6km/h). Po czterdziestu minutach kierowcy zjechali do pit lane by przekazać Pirelli pierwsze wykorzystane komplety ogumienia. Chwilę wcześniej Verstappen zgłaszał zespołowi ciągłą utratę synchronizacji pracy skrzyni biegów. Nieco w cieniu znajdowało się Ferrari – Kimi Raikkonen był czwarty (ze stratą blisko sekundy do Bottasa), a Vettel dopiero szesnasty.

Po kilku minutach przerwy w aktywności na torze Verstappen poprawił swój czas schodząc do poziomu 1m26s i awansując na szóstą lokatę. Do pracy przystąpił także Vandoorne – Belg uzyskał czas o blisko sześć sekund gorszy od wyniku Bottasa, a potwierdzeniem niemrawej dyspozycji jednostki napędowej mógł być jej podejrzanie niespokojny odgłos pracy.

Z realizacją programu nie spieszyli się kierowcy Ferrari – Scuderia oczekiwała na poprawę warunków panujących na torze, w tym lepsze "nagumowanie" asfaltu. Zdecydowanie więcej pracy mieli reprezentanci Red Bulla testujący nowe rozwiązania techniczne. Tuż przed trzynastą czasu lokalnego Ricciardo zszedł poniżej 1m25s, wykręcając czas 1:24,886s na supermiękkich oponach.

Chwilę po tym w Mercedesach pojawiło się ultramiękkie ogumienie, a Lewis Hamilton powrócił na pierwszą pozycję klasyfikacji sesji z bardzo konkurencyjnym wynikiem 1:24,220s. Na szybkim kółku znajdował się również Bottas. Fin wyjechał jednak szerzej poza tor w szybkiej sekwencji zakrętów 11/12. W garażu od długiego czasu przebywał Jolyon Palmer, w którego bolidzie mechanicy Renault wykryli problemy powiązane z działaniem przekładni. Drugi z zawodników francuskiego teamu – Nico Hulkenberg stracił czas na torze przez konieczność dokonania zmian w ustawieniach konstrukcji R.S.17. Po wyjeździe z pit lane Niemiec ustanowił dziewiąty rezultat, za Massą oraz Grosjeanem.

Na około piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Ferrari wysłało na tor oba swoje bolidy. Korzystając z supermiękkich opon Vettel przesunął się na miejsce szóste, a Raikkonen – piąte. Końcówka sesji nie przyniosła pozytywnych rozstrzygnięć po stronie Pascala Wehrleina. Chociaż Niemiec miał na koncie dwadzieścia okrążeń, stracił kilka minut pracy ze względu na drobne problemy z kanałem chłodzenia prawego tylnego hamulca. Tymczasem po aktywnym starcie zajęć Ricciardo mógł pozwolić sobie na chwilę relaksu i rozmowę z dyrektorem inżynerii RBR – Guillaumem Rocquelinem.

Sesja dobiegła końca bez poważniejszych incydentów. Znajdujący się na czele Hamilton i Bottas ustanowili swoje czasy na ultramiękkiej mieszance. Trzeci Ricciardo korzystał z supermiękkiego ogumienia.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,0 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 24.03.2017 03:57[!]
Czyzby nudny sezon nr 4 ? Mercedes wydaje sie narazie daleko z przodu.
Gdzie sa czerwoni ? Nie tak mialo byc.
Wiem wiem....spokojnie to tylko treningi.
FM WMR, 24.03.2017 03:58[!]
Oj tak
Andryj Kapusta, 24.03.2017 04:09[!]
Grosjean, Hulkenberg, Perez widać teraz jak dłoni kto tu jest szybki
W dole tabeli są kierowcy którzy mają 1/2-1-2 sezony w f1.
serekms, 24.03.2017 05:55[!]
@krzychol2000
Spokojnie, po treningu pierwszym widać tyle co po testach - czyli nic. Wstrzymał bym się z czarnowidzeniem i wróżeniem z fusów.
- Po pierwsze nie wiadomo z jaką ilością paliwa kto jeździł.
- Po drugie dobór opon. Jak Merc jeździł na Super Softach, to SF na Softach, a jak Merc na Ultra Softach to SF na Super Softach (podobnie Red Bull)
Podsumowując - Przestań narzekać, bo nic nie jest przesądzone.
piwo, 24.03.2017 05:56[!]
"Czyzby nudny sezon nr 4 ? Mercedes wydaje sie narazie daleko z przodu.
Gdzie sa czerwoni ? Nie tak mialo byc.
Wiem wiem....spokojnie to tylko treningi."
no niesttey chyba nie. redbul mocny skoro czas ricardo na super miekkiej a hamiltona na ultra miekkiej. wydaje sie ze bedzie wyrownana walka miedzy tymi dwoma temami w niedziele. ferrari czyzby jak zwykle falstart czyli wysmienicie n testach a na pierwszym wyscigu slabo? mzoe przyspiesza ciut w drugiej sesji...
marios76, 24.03.2017 05:57[!]
@Andryj Kapusta - Dopisz Masse :)

Porównałem z ciekawości czasy z zeszłego roku i ciekaw jestem jak się sprawdzą prognozy przyspieszenia bolidów; czy zamiast obiecanych kilku sekund - 3-5 wg szacunków, doczekamy się 2-3 jak kiedyś pisałem i trzeba się będzie cieszyć? Oczywiście nie uprawiam czarnowidztwa, ale jestem świadom jak ciężko przyspieszyć bolid o kilka sekund... Jeżeli będzie bliżej mojej granicy , to będą tory na których czasy bbędą lepsze tylko o około sekundę.
Na duży plus mini czasy sektorów :) (relacja Eleven)
piwo, 24.03.2017 06:51[!]
patrzac na t2 jednak chyba zwracam honor. redbul jednak odstaje od merca bardziej niz myslalem (okolo 1s) . merc juz walnal rekord okrazenia 1m23,5s. a ferrari ze starta okolo pol sekundy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca