F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201917 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,164 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:23,599--26
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:23,6370,0380,03818
3.16Charles LeclercFerrari SF901:23,6730,0740,03618
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:23,7920,1930,11922
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:23,8660,2670,07430
6.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:24,8161,2170,95018
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:24,8321,2330,01630
8.10Pierre GaslyRed Bull RB151:24,9321,3330,10023
9.20Kevin MagnussenHaas VF-191:24,9341,3350,00224
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:25,0151,4160,08111
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:25,1661,5670,15123
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:25,2241,6250,05818
13.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:25,2301,6310,00621
14.55Carlos SainzMcLaren MCL341:25,2851,6860,05519
15.18Lance StrollRacing Point RP191:25,2881,6890,00326
16.11Sergio PerezRacing Point RP191:25,4981,8990,21021
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:25,6342,0350,13616
18.4Lando NorrisMcLaren MCL341:25,9662,3670,33231
19.88Robert KubicaWilliams FW421:27,9144,3151,94825
20.63George RussellWilliams FW421:28,7405,1410,82625
107% najlepszego czasu: 1:29,451

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed Grand Prix Australii. Na kolejnych miejscach inauguracyjną sesję nowego sezonu ukończyli Vettel i Leclerc.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła, aleję serwisową opuścił Kimi Raikkonen. W kolejnych minutach okrążenia kwalifikacyjne pokonała większość kierowców, w tym Sebastian Vettel, Lewis Hamilton oraz Robert Kubica. Kilka chwil później pierwsze okrążenia miał już na koncie komplet kierowców.

Dopiero około godziny 12:20 czasu lokalnego w tabeli pojawił się pierwszy rezultat – Valtteri Bottas pokonał okrążenie toru Albert Park w czasie 1:26,454s. Był to wynik o dwie sekundy gorszy od rekordu uzyskanego rok temu w pierwszym piątkowym treningu. Kolejne kółko w wykonaniu reprezentanta Mercedesa było już dużo lepsze. Fin ustanowił 1:24,679s.

Robert Kubica pokonywał pierwsze okrążenia w topornie prowadzącym się FW42. Bolid zachowywał się niestabilnie w zakrętach. Podczas próby przejazdu pierwszego wirażu Polak zaliczył niegroźną wycieczkę na trawiaste pobocze. W tym momencie najwyższe miejsca w klasyfikacji okupowali już kierowcy z wielkiej trójki. Za Bottasem plasował się Verstappen, a dalej Hamilton, Vettel oraz Leclerc. Na dalszej pozycji sklasyfikowany był tylko nowy zawodnik Red Bulla – Pierre Gasly.

Po 30 minutach Hamilton awansował na drugą pozycję ze stratą dwóch dziesiętnych części sekundy do Bottasa. Red Bull nie próżnował. Verstappen zredukował stratę do lidera do 0,1s, ustanawiając przy tym rekordy w dwóch sektorach. Urzędujący mistrz świata odpowiedział na to poprawą rezultatu, zbliżając się do zespołowego partnera na 0.059s. Blisko czołówki był Daniił Kwiat – Rosjanin znajdował się na szóstym miejscu, dwie pozycje przed Lance'em Strollem.

Zgodnie z obietnicą Racing Point przygotowało na ten weekend znacznie odmieniony bolid RP19. W pakiecie poprawek znajdowały się nowe powierzchnie boczne, deflektory i lusterka. Zespół od początku testował ich wydajność aerodynamiczną, korzystając z farby flow-viz.

Niezbyt optymistycznie przygotowania do GP Australii rozpoczęły się dla Nico Hulkenberga. Na półmetku sesji Niemiec miał przy swoim nazwisku tylko jedno instalacyjne okrążenie. W garażu mechanicy próbowali usunąć w jego bolidzie usterkę elektroniki. Drugi z kierowców stajni z Enstone – Daniel Ricciardo, przebywał na dwunastym miejscu. Ferrari nie angażowało się w walkę o najlepsze czasy: Leclerc zajmował siódmą pozycję a Vettel dziewiątą.

Ekipy nie marnowały ani chwili. Większość bardzo wcześnie rozpoczęła przejazdy na miękkich oponach. Podczas gdy Norris wskakiwał na ósme miejsce tracąc do pierwszej pozycji nieco ponad jedną sekundę, inny tegoroczny debiutant – George Russell był dziewiętnasty. Kubica plasował się o jedno miejsce wyżej, tracąc ponad półtorej sekundy do najbliższego rywala, którym był wówczas Kimi Raikkonen. Fin uzyskał jednak swój czas nie na supermiękkich, a pośrednich Pirelli PZero.

Tuż przed końcem pierwszej godziny zajęć Bottas podkręcił tempo, uzyskując czas 1:23,866s. Russell z kolei zatrzymał swój bolid na wyjeździe z alei serwisowej. Potrzebna była interwencja mechaników Williamsa, którzy zepchnęli biało-niebieskiego FW42 z powrotem do garażu.

Tuż po godzinie trzynastej Hamilton został nowym liderem sesji, notując rezultat o 0,2s lepszy od poprzedniego rekordu Bottasa. Na drugie miejsce wskoczył Verstappen, który po drodze popisał się najlepszym osiągnięciem w pierwszym sektorze. Wkrótce jednak spadł na P4 – za Vettela oraz Leclerca. Ich strata do Hamiltona wynosiła odpowiednio 0,038s oraz 0,074s.

Po raz pierwszy w tym roku sesja została przerwana czerwonymi flagami po incydencie z udziałem Albona, który urwał przednie skrzydło swego Toro Rosso STR14 po uderzeniu w bariery przy drugim zakręcie. Startujący z tajską licencją kierowca został poproszony o wolny zjazd do alei serwisowej, gdzie jego bolidem zajęli się mechanicy teamu z Faenzy. Przerwa była krótka, potrwała zaledwie dwie minuty. Zgodnie z przepisami wszyscy zawodnicy musieli jednak przerwać realizację programów i powrócić do pit lane.

Po wznowieniu sesji jednymi z pierwszych, którzy wrócili na tor, byli reprezentanci Williamsa. Postępów dokonali Raikkonen i Kwiat. Długi pobyt w garażu zakończył Hulkenberg. Pierwsze pomiarowe kółko dało zawodnikowi Renault awans na szesnaste miejsce.

Na początku ostatniego kwadransa Bottas przestrzelił dohamowanie do przedostatniego wirażu i obracając swój bolid niemal otarł się o betonową ścianę. Kierowcy Williamsa dokonali nieznacznego progresu. Kubica tracił do lidera 4,3s, Russell nieco ponad 5. Tak jak przewidywano, brytyjski zespół odstawał od środka stawki. Tam walka była naprawdę zacięta. Piątego i szesnastego kierowcę dzieliło tylko sześć dziesiątych sekundy. Niespodzianka? Siódmy czas Kwiata na pośrednich oponach. Czy podobny układ ujrzymy także w drugim treningu? Ten wystartuje o 6:00 czasu polskiego.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca