F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 20104 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:34,921--19
2.4Nico RosbergMercedes GP W011:35,1060,1850,18519
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:35,2070,2860,10125
4.3Michael SchumacherMercedes GP W011:35,2250,3040,01814
5.11Robert KubicaRenault R301:35,4020,4810,17722
6.6Mark WebberRed Bull RB61:35,4790,5580,07722
7.14Adrian SutilForce India VJM031:35,9551,0340,47620
8.8Fernando AlonsoFerrari F101:35,9591,0380,00420
9.5Sebastian VettelRed Bull RB61:36,0431,1220,08419
10.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:36,1001,1790,05720
11.7Felipe MassaFerrari F101:36,4511,5300,35122
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:36,5031,5820,05228
13.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:36,6451,7240,14218
14.12Witalij PietrowRenault R301:36,7121,7910,0679
15.15Paul di RestaForce India VJM031:36,8911,9700,17925
16.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:36,8991,9780,00824
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:37,8022,8810,90327
18.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:38,2783,3570,47618
19.18Jarno TrulliLotus T1271:39,4604,5391,18221
20.24Timo GlockVirgin VR-011:39,7554,8340,29517
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:40,1595,2380,40425
22.19Fairuz FauzyLotus T1271:40,7215,8000,56219
23.21Bruno SennaHRT F1101:41,8326,9111,11127
24.20Karun ChandhokHRT F1101:41,9667,0450,13424
107% najlepszego czasu: 1:41,565

Najszybszym kierowcą pierwszego treningu na malezyjskim torze Sepang był dziś Lewis Hamilton (McLaren) z czasem 1:34,921. Był on jedynym kierowcą tej sesji, który któremu udało się przełamać granicę minuty i trzydziestu pięciu sekund. Pierwszą trójkę uzupełnili Nico Rosberg (Mercedes) oraz Jenson Button (McLaren). Robert Kubica (Renault) był tym razem piąty ze stratą ok. 0,5s. Pogoda podczas tej sesji była stabilna i nie padało, choć nad torem pojawiały się momentami ciężkie chmury.

Sesja rozpoczęła się w dość typowy sposób – od okrążeń instalacyjnych. Wykonali je wszyscy w przeciągu pierwszych 10 minut, po czym zjechali do boksów. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Pedro de la Rosa (Sauber), osiągając czas 1:53,855. Jednakże szybko poprawił go o ponad 11 sekund Fairuz Fauzy (Lotus), który był najaktywniejszym kierowcą na początku sesji. Po pierwszych 30 minutach na torze zaczęło pojawiać się coraz więcej bolidów, a na prowadzeniu znalazł się kierowca testowy Force India – Paul di Resta z rezultatem 1:37,209.

Pech dopadł na 58 minut przed końcem sesji Jamie Alguersuariego (STR), w którego bolidzie po 7 okrążeniach pojawiły się problemy z silnikiem. Hiszpanowi udało się jednak dotoczyć do boksów, gdzie mechanicy mogli zająć się bolidem i umożliwić mu ostatecznie powrót na tor. W tym czasie z boksów wyjechali również przedstawiciele czołowych ekip, którzy nieustannie poprawiali rezultaty. Prym wiedli kierowcy McLarena, którzy zajmowali dwie pierwsze pozycje na półmetku – na czele był Hamilton z czasem 1:35,138, mając 0,1s przewagi nad Butonem. Blisko tego duetu trzymał się cały czas Robert Kubica. Kierowcy Ferrari i RBR skupiali się tym razem na dłuższych przejazdach i nie włączali się do walki o najlepszy czas.

Po tym, jak część kierowców zjechała do boksów wykonawszy pierwsze dłuższe przejazdy, na torze pozostało zaledwie kilka bolidów. Czasy osiągane w tym okresie były sporo gorsze od najlepszych, co może sugerować, że wtedy zaczęły się pierwsze przejazdy z naprawdę dużą ilością paliwa. Przez pierwszą godzinę na tor nie wyjechał natomiast Michael Schumacher (Mercedes), którego bolid zaparkowany był w części garażu przeznaczonej dla Nico Rosberga i tam był regulowany. Jednakże od razu po wyjeździe z boksów, starszy z Niemców na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu uzyskał trzeci rezultat.

Chwile grozy przeżywali pozostający na torze Pedro de la Rosa oraz Felipe Massa (Ferrari), którzy mieli w odstępie kilku minut wizyty na poboczu przy szybkim zakręcie nr 10. Obaj stracili panowanie nad bolidem po najechaniu na zewnętrzny krawężnik. Udało im się powrócić na tor, jednak naprawdę niewiele brakowało im do uderzenia w bandę. Po raz kolejny problemy pojawiły się u Sebastiana Vettela (RBR), który znacznie zwolnił na ok. 20 minut przed końcem sesji i dotoczył się powoli do boksów. Problem okazał się najwyraźniej niezbyt poważny, ponieważ po kilku minutach Niemiec powrócił na tor i osiągał konkurencyjne czasy.

Tłoczno na torze zrobiło się po raz kolejny na 15 minut przed końcem treningu. Czołowi zawodnicy nie walczyli jednak w końcówce o poprawę najlepszego rezultatu, a skupili się na dłuższych przejazdach z większą ilością paliwa. Do góry w tabeli z czasami przesunął się w czołówce jedynie Nico Rosberg, awansując na drugie miejsce. Nowe zespoły mogą być zadowolone z przebiegu tej sesji, ponieważ żaden z ich kierowców nie miał większych problemów z bolidem i byli oni w stanie przejechać sporą liczbę okrążeń. Malezyjski tor nie jest łatwym obiektem, ponieważ zawodnicy wciąż muszą bardzo ostrożnie operować pedałem gazu w długich łukach, by nie stracić przyczepności i nie wypaść z toru. Taki styl jazdy powoduje jednak duże straty.

Największe problemy ze swym bolidem miał dziś Witalij Pietrow (Renault), w którego bolidzie doszło, jak donosi BBC, do wycieku paliwa. Co prawda nie było pożaru, jednak Rosjanin nie pojawił się już na torze po tym, jak zjechał do boksów w celu sprawdzenia bolidu. Sesja przebiegała bez większych zakłóceń, a oprócz wyżej wspomnianych wizyt na poboczu kłopotów nie uniknęli też Mark Weber oraz Jarno Trulli, którym przytrafiły się widowiskowe poślizgi.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2.0m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dxx91, 02.04.2010 06:05[!]
no proszę! HRT już tylko 0,3 gorzej od 107% :)
Mickey, 02.04.2010 07:02[!]
może w końcu Mercedes na podium
im9ulse, 02.04.2010 07:03[!]
wow merc , wow makówki...może nie będzie tak źle

Lotus podbił z czasem, to już jest prawie na plecach Williamsa :) hehe
Szkot, 02.04.2010 07:31[!]
Brawo, Robert wysoko!
A Force India, nawet z rezerwowym kierowcą, bezapelacyjne lepsze od Williamsa... signum temporis.
Maly-boy, 02.04.2010 07:36[!]
przypomnę niektórym ,że to trening i w dodatku pierwszy
Czarosław, 02.04.2010 07:41[!]
Własnie :P
flow, 02.04.2010 07:47[!]
Poda ktos jakis link do transmisji?
Fan1, 02.04.2010 08:11[!]
McLaren będzie wręcz walczył o dublet, z Wielkiej Czwórki zrobiła się Wielka Trójka, bo Mercedes w normalnych warunkach jednak odstaje od Ferrari, Redbulla i McLarena, no a RedBulle coś szwankują, a Ferrari brak tych cudownych 'otworów' na masce, aby na prostych móc wyprzedzić Maci.
kyniu1, 02.04.2010 08:38[!]
polecam oprocz livetimingu tym co w pracy to:
http://atdhe.net/...rand-prix-practice-2

:)
bukuć, 02.04.2010 08:56[!]
Myślę , że Kubica i Liuzzi pokażą to , czym się wyróżniali w malezji (2.,7. miejsce) a może nawet i lepiej.
Szkoda tylko , że di Resta jeździł i nie wiem jak tam u Tonia...Myślę , że dobrze.Kubica się poprawi i będzie ok.
Simi, 02.04.2010 13:46[!]
McLareny i Mercedesy będą najmocniejsze w Malezji. Liczę na jak najwięcej punktów ze strony Ferrari.
Sebastian_89, 03.04.2010 07:12[!]
JEST 3 TRENING W NECIE?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca