|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2010 | 16 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:15,927 | - | - | 32 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:16,000 | 0,073 | 0,073 | 26 |
3. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:16,016 | 0,089 | 0,016 | 28 |
4. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:16,382 | 0,455 | 0,366 | 25 |
5. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:16,517 | 0,590 | 0,135 | 30 |
6. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:16,589 | 0,662 | 0,072 | 21 |
7. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:16,647 | 0,720 | 0,058 | 32 |
8. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:16,692 | 0,765 | 0,045 | 30 |
9. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:16,805 | 0,878 | 0,113 | 23 |
10. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:16,857 | 0,930 | 0,052 | 31 |
11. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:17,149 | 1,222 | 0,292 | 15 |
12. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:17,331 | 1,404 | 0,182 | 26 |
13. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:17,704 | 1,777 | 0,373 | 27 |
14. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:17,718 | 1,791 | 0,014 | 39 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:17,991 | 2,064 | 0,273 | 37 |
16. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:18,397 | 2,470 | 0,406 | 39 |
17. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:18,434 | 2,507 | 0,037 | 38 |
18. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:18,547 | 2,620 | 0,113 | 32 |
19. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:19,527 | 3,600 | 0,980 | 24 |
20. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:19,606 | 3,679 | 0,079 | 32 |
21. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:19,902 | 3,975 | 0,296 | 31 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:20,566 | 4,639 | 0,664 | 18 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:21,688 | 5,761 | 1,122 | 28 |
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:21,853 | 5,926 | 0,165 | 6 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,242 |
|
|
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej i od razu bardzo pracowitej sesji treningowej na torze ulicznym w Monte Carlo. Kierowca Ferrari jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 16 sekund, pokonując o mniej niż 0,1 sekundy Sebastiana Vettela (Red Bull) i Roberta Kubicę (Renault). Pierwszą piątkę zamknęli drudzy kierowcy Red Bulla i Ferrari – Mark Webber oraz Felipe Massa, a tuż za nimi uplasował się pięciokrotny zwycięzca Grand Prix Monako – Michael Schumacher (Mercedes).
Po serii okrążeń instalacyjnych, które wykonali od razu wszyscy kierowcy, jako pierwszy na tor w celu ustanowienia czasu powrócił w 17 minucie Jaime Alguersuari. Kierowca Toro Rosso na pierwszym okrążeniu wykręcił 1:30,020, a po kilku kółkach legitymował się czasem 1:21,225. W międzyczasie do akcji dołączyli kolejni kierowcy i po 31 minutach w posiadaniu najlepszego czasu był Jenson Button (1:18,468), mając 1,722 sekundy przewagi nad Alguersuarim (1:20,190). Przed Hiszpanem znalazł się następnie jego zespołowy kolego Sebastien Buemi (1:19,895), a na czwartej pozycji pojawił się Felipe Massa (1:20,471).
Button na koniec swojego przejazdu wykręcił 1:17,618. Massa poprawił się wkrótce na 1:18,096 i awansował na drugie miejsce. Tuż za nim pojawił się Lewis Hamilton (1:18,816), ale szybciej od Brytyjczyka pojechali po chwili Nico Rosberg, Buemi i Robert Kubica (1:18,567). W 36 minucie Hamilton wykręcił jednak najlepszy czas sesji – 1:17,423 – i wskoczył na pierwsze miejsce. Kubica poprawił się z kolei na 1:17,425 i znalazł się na drugiej pozycji. Hamilton swój przejazd zakończył z czasem 1:16,963, ale nie wystarczyło to do utrzymania pierwszego miejsca, gdyż Massa na koniec swojego pierwszego dłuższego przejazdu wykręcił 1:16,746.
W połowie pierwszej sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Massa, Hamilton, Kubica, Rosberg, Alonso (Hiszpan o mały włos nie uderzył w barierę na ostatnim zakręcie na swoim najszybszym kółku), Buemi, Schumacher, Button, Barrichello i Kobayashi. Najpóźniej z czołówki czasy okrążeń w tej sesji ustanowili kierowcy Red Bulla: Mark Webber wykręcił na pierwszym kółku 1:21,562, a Vettel 1:22,182. W międzyczasie na torze pojawił się ponownie Button, poprawiając się na 1:16,870. W 55 minucie Chandhok wpadł w poślizg w zakręcie Massenet i otarł się o barierę tylnym skrzydłem, zatrzymując się na torze w odwrotnym kierunku do jazdy. Bolid HRT został bardzo szybko usunięty w bezpieczne miejsce i obyło się bez przerywania sesji.
Pół godziny przed końcem sesji Massa wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:16,517. Brazylijczyk pokonał o 0,1 sekundy obydwu kierowców McLarena (Hamilton w międzyczasie poprawił się na 1:16,647). W 63 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się tymczasem Alonso (1:16,325), Kubica (1:16,447) i Vettel (1:16,458). Alonso poprawił się następnie na 1:16,151, a na swoim kolejnym krótkim przejeździe przekroczył barierę jednej minuty i 16 sekund (1:15,927), powiększając swoją przewagę nad Kubicą do ponad pół sekundy. Oprócz Chandhoka, którego sesja zakończyła się poślizgiem w Massenet, mniej niż 10 okrążeń miał przejechanych także Rosberg, w którego bolidzie były najwyraźniej jakieś problemy z przednim zawieszeniem, bowiem nad tą częścią pracowali od dłuższego czasu mechanicy Mercedesa.
Siedem minut przed końcem sesji Webber wykręcił w końcu reprezentatywny czas – 1:16,382, plasując się tuż przed Kubicą na drugiej pozycji. Tymczasem Rosberg zdołał powrócić na tor w ostatnich minutach pierwszej sesji, by wykonać jeden krótki przejazd. W ostatnich sekundach sesji Kobayashi najechał zbyt głęboko na tarki w sekcji Swimming Pool i po podskoczeniu na nich uderzył lewą stroną bolidu w bariery. Japończyk zgubił przednie skrzydło i uszkodził zawieszenie, ale zdołał dojechać do boksów. Chwilę wcześniej swoje czasy zdołali poprawić Vettel (1:16,000) i Kubica (1:16,016), zajmując ostatecznie miejsca 2 i 3 ze stratą mniej niż 0,1 sekundy do Alonso. Po zakończeniu sesji jak zwykle w Monako kierowcy otrzymali możliwość wykonania próbnych startów na głównej prostej.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|