|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2012 | 2 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 2:11,389 | - | - | 20 |
2. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 2:11,941 | 0,552 | 0,552 | 14 |
3. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 2:12,004 | 0,615 | 0,063 | 12 |
4. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 2:12,824 | 1,435 | 0,820 | 14 |
5. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 2:13,191 | 1,802 | 0,367 | 12 |
6. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 2:13,861 | 2,472 | 0,670 | 15 |
7. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 2:14,210 | 2,821 | 0,349 | 14 |
8. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 2:14,660 | 3,271 | 0,450 | 16 |
9. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 2:14,860 | 3,471 | 0,200 | 12 |
10. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 2:15,402 | 4,013 | 0,542 | 13 |
11. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 2:15,812 | 4,423 | 0,410 | 11 |
12. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 2:16,409 | 5,020 | 0,597 | 16 |
13. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 2:16,786 | 5,397 | 0,377 | 10 |
14. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 2:16,788 | 5,399 | 0,002 | 15 |
15. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 2:16,827 | 5,438 | 0,039 | 5 |
16. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 2:16,861 | 5,472 | 0,034 | 8 |
17. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 2:17,519 | 6,130 | 0,658 | 13 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 2:18,199 | 6,810 | 0,680 | 10 |
19. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 2:19,546 | 8,157 | 1,347 | 12 |
20. | 23 | Dani Clos | HRT F112 | | 2:19,689 | 8,300 | 0,143 | 12 |
21. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 2:38,701 | 27,312 | 19,012 | 8 |
22. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 2:40,749 | 29,360 | 2,048 | 4 |
23. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 2:46,580 | 35,191 | 5,831 | 9 |
24. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:20,586 |
|
|
Po wakacyjnej przerwie nadszedł czas na powrót do akcji na legendarnym obiekcie Spa-Francorchamps. Pierwszy trening przywitał wszystkich spragnionych F1 klasyczną aurą w tej krainie geograficznej, czyli deszczem z przebijającym się słońcem.
Tradycyjnie jako pierwsi na okrążenia instalacyjne wyjechali kierowcy Toro Rosso, ale chwilę za nimi podążyli inni. Tor był bardzo mokry i oczywistym wyborem były opony deszczowe. Temperatury również nie rozpieszczały i kształtowały się na poziomie 12 stopni. Pierwszy czas wykręcił Kamui Kobayashi, jednak jego wynik – 2:23,141 – był daleki od jakichkolwiek miarodajnych rezultatów. Kolejne kółko zaliczył o 5 sekund szybsze, co pokazuje jak wiele miejsca było na poprawę.
Po 15 minutach treningu bez okrążenia instalacyjnego pozostawali jedynie Alonso i Hamilton, za to z czasem okrążenia figurował jedynie Kobayashi. Warunki zdecydowanie nie zachęcały do wyjazdu na tor. Kolejne minuty również nic nie zmieniły, poza wyjazdami na jedno kółko Alonso i Hamiltona, aczkolwiek nikt poza nimi nie pojawił się na torze, co na godzinę przed zakończeniem treningu dawało nam jedynie jeden czas kółka.
Na kolejne wyjazdy zawodnicy zdecydowali się dopiero na 40 minut przed końcem treningu. Pojawiły się również nowe czasy okrążeń. Pierwszy po Kobayashim był Ricciardo z wynikiem 2:14,520. Kolejnym na pierwszej lokacie okazał się Vergne z czasem 2:13,179, jednak kierowcy sprawiali wrażenie przyzwyczajania się do toru, a nie walki o jak najlepsze wyniki.
Na 25 minut przed końcem sesji po kilku przetasowaniach na czele widniał Maldonado z czasem 2:11,941. Na torze mieliśmy stosunkowo dużo bolidów, ale nikt nie chciał ryzykować uszkodzenia bolidu, a prognozy zapowiadały lepsze warunki w dalszej części weekendu. Kobayashi jednak miał apetyt na pierwsze miejsce w tabeli i poprawił czas Wenezuelczyka o 0,552s.
Pogoda mimo stabilnych warunków nie przekonała wszystkich do wykręcenia czasu okrążenia i na 5 minut przed końcem sesji siedmiu kierowców pozostawało bez wyniku na swoim koncie. Ostatecznie Kobayashi pozostał na czele tabeli. Wszyscy zawodnicy z pewnością czekają teraz na suche warunki, by przygotować się do reszty weekendu. Zawodnicy mieli jeszcze możliwość wykonania próbnych startów, na którą nie załapał się Massa, w którego bolidzie doszło do uszkodzenia silnika na okrążeniu wyjazdowym
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 13°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|