|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio do Brasil 2013 | 24 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:27,306 | - | - | 11 |
2. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:27,531 | 0,225 | 0,225 | 10 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:27,592 | 0,286 | 0,061 | 18 |
4. | 7 | Heikki Kovalainen | Lotus E21 | | 1:28,129 | 0,823 | 0,537 | 13 |
5. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:28,147 | 0,841 | 0,018 | 9 |
6. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:28,405 | 1,099 | 0,258 | 11 |
7. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:28,540 | 1,234 | 0,135 | 8 |
8. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:28,560 | 1,254 | 0,020 | 19 |
9. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:28,793 | 1,487 | 0,233 | 19 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:28,891 | 1,585 | 0,098 | 12 |
11. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:28,928 | 1,622 | 0,037 | 10 |
12. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:29,049 | 1,743 | 0,121 | 17 |
13. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:29,174 | 1,868 | 0,125 | 11 |
14. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:29,717 | 2,411 | 0,543 | 13 |
15. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:30,093 | 2,787 | 0,376 | 6 |
16. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:30,425 | 3,119 | 0,332 | 15 |
17. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:30,748 | 3,442 | 0,323 | 8 |
18. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:31,061 | 3,755 | 0,313 | 18 |
19. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:31,118 | 3,812 | 0,057 | 16 |
20. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:31,165 | 3,859 | 0,047 | 15 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:31,211 | 3,905 | 0,046 | 19 |
22. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:41,646 | 14,340 | 10,435 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,417 |
|
|
Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed GP Brazylii, rozegranej w deszczowych warunkach. Kolejne dwa miejsca zajęli kierowcy Red Bulla – Vettel i Webber. Z dobrej strony zaprezentował Heikki Kovalainen z Lotusa, który popołudniowe zajęcia na Intergos ukończył z czwartym rezultatem.
Druga sesja treningowa rozpoczęła się na mokrym torze – nie dziwiło więc, że żaden z kierowców nie kwapił się do opuszczenia alei serwisowej. Po pięciu minutach garaż Marussi opuścił Max Chilton, w którego bolidzie znalazły się deszczowe opony. Po opuszczeniu porannych zajęć Brytyjczyk starał się zyskać pewność na wilgotnej nawierzchni.
Jako pierwszy czas okrążenia odnotował jednak Heikki Kovalainen. Fin początkowo legitymował się osiągnięciem na poziomie 1:31,648 sek., które chwilę później zbił do 1:30,537 sek. Kierowca Lotusa przyznał jednak swojemu inżynierowi, że opady stają się coraz mocniejsze i coraz częściej spotyka się ze zdradliwym zjawiskiem aquaplaningu. Mimo tego, w miarę upływu czasu na torze pojawiało się coraz więcej zawodników. Po pół godzinie od startu sesji na czele tabeli znajdował się Mark Webber z czasem 1:29,088 sek. Trzecie miejsce należało do van der Garde, czwarte do Bianchiego.
Chwilę później na pozycję lidera wysunął się Rosberg. Niemiec nie spędził jednak zbyt dużo czasu poza aleją serwisowa, dając do zrozumienia swemu inżynierowi, że po potwierdzeniu porannego tempa nie ma większego sensu ryzykowanie pozostawaniem na torze. Na półmetku sesji swych boksów wciąż nie opuścili tacy kierowcy jak Vettel, Alonso, Massa czy Hamilton.
Na pozycjach znajdujących się w bezpośredniej bliskości z czołową trójką tasowały się nazwiska Grosjeana, Ricciardo oraz Hulkenberga, który uskarżał się na podsterowność podczas przejeżdżania szybkich zakrętów. Z kolei Ferrari napisało na swoim Twitterze, że biorąc pod uwagę panujące na torze warunki bezsensowne jest wyjeżdżanie na niego na deszczowych oponach.
U progu ostatnich trzydziestu minut sesji, Alonso wyjechał z garażu na przejściowych oponach i bardzo szybko awansował na trzecie miejsce. Nieco wcześniej Bianchi zgłaszał jednak swemu zespołowi, że wciąż jest jeszcze za wcześnie na taki ruch. Na około piętnaście minut przed zakończeniem zajęć boks Red Bulla opuścił Sebastian Vettel. Chwilę później na tor wyjechał także Jenson Buton. W międzyczasie Mark Webber dowiedział się, że w jego samochodzie awarii uległ KERS.
Pierwsze pomiarowe okrążenie świeżo upieczonego, czterokrotnego mistrza świata dało mu awans na piątą lokatę. Po drugim Niemiec znajdował się już na drugim miejscu, tracąc do pierwszego Rosberga 0,066 sek. Tymczasem Mark Webber z ogromnymi trudnościami przejechał zakręt Juncao prowadzący ku prostej startowej. Australijczyk szybko zażyczył wykonania korekty przedniego skrzydła. Z kolei krótko po obrocie w piątym zakręcie, Hamilton plasował się już na drugim miejscu. Na krótko liderem tabeli był jeszcze Vettel, jednak ostatecznie dzięki odnotowaniu rekordów w pierwszym i drugim sektorze sesję z jedyną przy nazwisku ukończył Rosberg.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|