F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 20109 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:19,965--24
2.6Mark WebberRed Bull RB61:20,1750,2100,21035
3.3Michael SchumacherMercedes GP W011:20,7570,7920,58228
4.8Fernando AlonsoFerrari F101:20,8190,8540,06230
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,1911,2260,37223
6.11Robert KubicaRenault R301:21,2021,2370,01136
7.4Nico RosbergMercedes GP W011:21,2711,3060,06927
8.7Felipe MassaFerrari F101:21,3021,3370,03125
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,3641,3990,06226
10.14Adrian SutilForce India VJM031:21,5181,5530,15432
11.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:21,6721,7070,15437
12.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:21,9041,9390,23232
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:21,9311,9660,02729
14.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,1842,2190,25337
15.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:22,1922,2270,00833
16.12Witalij PietrowRenault R301:22,4352,4700,24335
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:22,4492,4840,01434
18.10Nico HulkenbergWilliams FW321:23,6753,7101,2267
19.18Jarno TrulliLotus T1271:24,2094,2440,53426
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:24,8944,9290,68522
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:25,0665,1010,17230
22.20Karun ChandhokHRT F1101:25,9726,0070,90623
23.21Bruno SennaHRT F1101:26,1526,1870,18025
24.24Timo GlockVirgin VR-011:26,5966,6310,44421
107% najlepszego czasu: 1:25,563

O ile w pierwszej sesji treningowej przed tegorocznym wyścigiem o Grand Prix Hiszpanii najszybsi byli kierowcy McLarena, o tyle druga sesja padła już łupem Red Bulla. Sebastian Vettel jako pierwszy podczas tego weekendu przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, wykręcając 1:19,965. Niewiele ponad 0,2 sekundy stracił do Niemca jego kolega zespołowy Mark Webber, a pierwszą trójkę zamknął ponownie Michael Schumacher, potwierdzając jak dotychczas, że mocno zmodyfikowany Mercedes W01 bardziej mu odpowiada. Robert Kubica zajął tym razem szóste miejsce, mając przed sobą Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona.

W drugiej sesji kierowcy od razu przystąpili do wykonywania okrążeń pomiarowych, a jako pierwszy czas ustanowił Kamui Kobayashi – 1:23,385. W chwilę później szybciej od Japończyka pojechał jego zespołowy kolega Pedro de la Rosa (1:23,090), dla którego było to pierwsze okrążenie pomiarowe dzisiejszego dnia po problemach ze skrzynią biegów przed południam. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji na czele klasyfikacji pojawił się Robert Kubica z czasem 1:22,694, by po chwili ustąpić koledze zespołowemu Witalijowi Pietrowowi (1:22,531), a następnie odzyskać pierwsze miejsce z czasem 1:21,937.

W 12 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Michael Schumacher – 1:21,322. Wolniej od Niemca o blisko 0,2 sekundy pojechał Jenson Button, wykręcając 1:21,518. Ponadto szybciej od Kubicy pojechał Nico Rosberg, spychając Polaka na czwarte miejsce. Za kierowcą Renault znajdowali się w tym momencie Adrian Sutil i Felipe Massa. W 18 minucie Mark Webber odebrał Schumacherowi pierwsze miejsce, pokonując go zaledwie o 0,050 sekundy. Australijczyk po chwili poprawił się na 1:21,063, zwiększając swoją przewagę do 0,259 sekundy.

W 22 minucie na torze pojawiła się czerwona flaga po wypadku Nico Hulkenberga. Niemiec pojechał za szeroko w najszybszym zakręcie (nr 9) i znalazł się na poboczu, jednak nie chciał zdjąć nogi z gazu i w końcu stracił kontrolę na bolidem, uderzając w barierę z opon po przeciwnej stronie drogi i uszkadzając przednią część FW32. Dla kierowcy Williamsa był to zapewne koniec jazdy na dziś, a tymczasem mechanicy Ferrari wykorzystali przerwę w sesji do sprawdzenia, jaki element kilka minut wcześniej odpadł z bolidu Fernando Alonso. Hiszpan zajmował w tym momencie dopiero 18 miejsce, tracąc ponad trzy sekundy do Webbera.

Usuwanie skutków wypadku trwało około 13 minut i aleja serwisowa została ponownie otwarta o godzinie 14:35 czasu lokalnego. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Hamilton, Schumacher, Button, Alonso, Rosberg, Massa, Vettel, Kubica, Liuzzi, Sutil, Pietrow, Alguersuari, Kobayashi, de la Rosa, Buemi, Barrichello, Hulkenberg, Trulli, di Grassi, Kovalainen, Glock, Chandhok i Senna. W 46 minucie Massa poprawił się na 1:21,302 i awansował na drugie miejsce. Kilka minut później Webber wykręcił na miękkich oponach 1:20,175, powiększając swoją przewagę nad Massą do ponad jednej sekundy. Miękkie opony wypróbował następnie Schumacher, awansując na drugie miejsce z czasem 1:20,757.

W 55 minucie na trzeciej pozycji pojawił się Alonso, mieszcząc się ledwo poniżej jednej sekundy straty do Webbera. Kubica na oponach z zielonym paskiem wykręcił z kolei 1:21,202 i przesunął się z dziesiątej na czwartą pozycję. Tuż za Polakiem pojawił się Rosberg z czasem 1:21,271. Pierwszą dziesiątkę na pół godziny przed końcem sesji zamykali Massa, Hamilton, Button, de la Rosa i Vettel. Ten ostatni w 67 minucie znalazł się jednak na czele tabeli czasowej, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 20 sekund (1:19,965). W ostatnim kwadransie sesji w czołowej piątce znalazł się także Hamilton, tak więc Kubica popołudniową sesję ukończył na szóstej pozycji.

W samej końcówce sesji problemy dopadły Alguersuariego i Hiszpan musiał zatrzymać się na torze po tym, jak z tyłu jego bolidu pojawił się obłok dymu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Dynamiczne wykresy z czasami 2 sesji treningowej

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Lolkoski, 07.05.2010 22:07[!]
Czekałem na te poprawki Lotusa i poprawa jest może nie ogromna, ale jest i jak tak dalej będzie to mogą pod koniec sezonu trochę postraszyć Williamsa i Toro Rosso.
RBR cóż wygląda znów na faworyta czasówki, Merc widać się poprawił.
Kubica jak zwykle dobrze. Liczę na deszcz jutro to może namiesza w qualu
L00Kass, 08.05.2010 03:00[!]
Porównując zeszłoroczne czasy oraz czasy z tegorocznych testów przedsezonowych z dzisiejszymi trzeba przyznać, że ciekawie to wygląda. Podejrzanie natomiast wyglądają pozycje Schumachera i Rosberga, team orders medialne? Zobaczymy w kwalifikacjach.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca