|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2011 | 29 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:14,433 | - | - | 18 |
2. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:14,996 | 0,563 | 0,563 | 17 |
3. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:15,024 | 0,591 | 0,028 | 19 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:15,245 | 0,812 | 0,221 | 19 |
5. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:15,310 | 0,877 | 0,065 | 21 |
6. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:15,386 | 0,953 | 0,076 | 14 |
7. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:15,529 | 1,096 | 0,143 | 19 |
8. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:16,617 | 2,184 | 1,088 | 13 |
9. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:16,736 | 2,303 | 0,119 | 15 |
10. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:16,821 | 2,388 | 0,085 | 19 |
11. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:16,990 | 2,557 | 0,169 | 20 |
12. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:17,196 | 2,763 | 0,206 | 13 |
13. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:17,333 | 2,900 | 0,137 | 17 |
14. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:17,403 | 2,970 | 0,070 | 18 |
15. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:17,779 | 3,346 | 0,376 | 17 |
16. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:17,880 | 3,447 | 0,101 | 17 |
17. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:18,069 | 3,636 | 0,189 | 17 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:18,115 | 3,682 | 0,046 | 20 |
19. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:18,580 | 4,147 | 0,465 | 21 |
20. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:18,808 | 4,375 | 0,228 | 21 |
21. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:19,259 | 4,826 | 0,451 | 19 |
22. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:20,115 | 5,682 | 0,856 | 15 |
23. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:20,278 | 5,845 | 0,163 | 16 |
24. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,643 |
|
|
Najszybszym kierowcą trzeciej sesji treningowej przed GP Monako był Fernando Alonso. Hiszpan uplasował się na pierwszej pozycji z czasem 1:14,433, wyprzedzając kierowcę McLarena – Jensona Buttona o 0,563s oraz swojego kolegę z Ferrari – Felipe Massę o 0,591s. Podczas treningu doszło do dwóch dość poważnych incydentów, w których swe bolidy rozbili Nico Rosberg oraz Vitantonio Liuzzi, przez co pod znakiem zapytania stoją szanse tych kierowców na udział w kwalifikacjach.
Po wolnym piątku, kierowcy ponownie powrócili na tor w słoneczny sobotni poranek. Pracę rozpoczęli od wykonania okrążeń instalacyjnych, jednak nie trwało długo, nim zaczęli powracać na tor, by ponownie odnaleźć rytm, który jest tak istotny na tym torze. W celu wykonania kilku pomiarowych okrążeń, jako pierwszy wyjechał Michael Schumacher, który rozpoczął od rezultatu 1:33,441, by trzy okrążenia później zejść już do 1:19,962.
Kierowca Mercedes GP nie mógł jednak kontynuować swojego przejazdu, ponieważ po 7 minutach od rozpoczęcia sesji wywieszona została czerwona flaga, którą spowodował jego kolega z zespołu – Nico Rosberg. Niemiec stracił panowanie nad bolidem na wyjeździe z tunelu, uderzył w barierę prawym bokiem, niszcząc przednie zawieszenie, przejechał na wprost Nouvelle Chicane mijając o milimetry końcówkę bariery i zatrzymał się na środku prostej, uderzywszy uprzednio po raz kolejny w barierę. Samochód został uszkodzony bardzo poważnie, jednak kierowca wyszedł z wypadku bez szwanku.
Sesja została wznowiona po 14 minutach, a w przekazie radiowym inżynier poinformował Michaela Schumachera, by uważał, ponieważ ciśnienie w niedogrzanych oponach jest dość niskie, co mogło przyczynić się do problemów Nico Rosberga. W praktyce oznacza to, że bolid może w takiej sytuacji bardzo mocno dobijać podłogą do nawierzchni, powodując niestabilność tyłu.
Gdy ponownie zapaliło się zielone światło, na torze natychmiast zaczął się spory ruch. Najdłużej w garażach pozostawali kierowcy Williamsa oraz Lewis Hamilton, który niewiele stracił przez czerwoną flagę, ponieważ w jego samochodzie mechanicy dokonywali korekcji ustawień zawieszenia.
Na półmetku najszybszym kierowcą był Fernando Alonso z czasem 1:15,924. Za Hiszpanem plasowali się Jenson Button i Sebastian Vettel. Na tym etapie sesji wszyscy korzystali jeszcze z twardszej dostępnej w ten weekend mieszanki. Jako pierwszy na supermiękkich oponach wyjechał natomiast Jaime Alguersuari, w którego bolidzie wkrótce doszło jednak do przebicia prawej tylnej opony, co potwierdzili mechanicy zespołu. Poinformowali też, że kierowca Toro Rosso wykonał już na tym etapie cały zaplanowany program i nie zamierzają już wyjeżdżać na tor.
Wkrótce kolejni kierowcy rozpoczynali symulacje kwalifikacji i wyjeżdżali na tor na supermiękkich oponach, by wykonać kilka bardzo szybkich okrążeń. Gdy zdawało się już, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, nad torem na 6 minut przed końcem pojawiła się czerwona flaga. Tym razem sprawcą zamieszania był Vitantonio Liuzzi, który miał uślizg w pierwszym zakręcie i uderzył tyłem w barierę z opon. Uderzenie spowodowało znaczne zniszczenia w tylnej części bolidu – zdawać by się mogło, że nawet zbyt duże, ponieważ cały tył bolidu był w szczątkach.
Bolid szybko jednak uprzątnięto, a sesję wznowiono, gdy na zegarze pozostawały dwie minuty. Na tor powrócili wszyscy oprócz Rosberga, Liuzziego, Karthikeyana i Alguersuariego, by wykonać być może jeszcze jedno mierzone okrążenie oraz skorzystać z możliwości wykonania próbnego startu po zakończeniu sesji.
Po raz kolejny w czołówce tempo dyktowali kierowcy Ferrari, McLarena oraz Red Bull Racing. W środku stawki różnice są jednak niewielkie i w kwalifikacjach wiele może zależeć od szczęścia i tego, czy uda się znaleźć odpowiednią ilość miejsca na torze, by wykonać czyste okrążenie. Po raz kolejny na krawędzi kwalifikacji do wyścigu znaleźli się kierowcy HRT. Wątpliwy jest też udział Liuzziego w tej sesji, ponieważ nie wydaje się, by możliwa była naprawa jego bolidu do tego czasu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|