F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201014 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 6,299 km
Liczba okrążeń: 49
Pełny dystans: 308,405 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Nico RosbergMercedes GP W011:55,409--23
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:55,8540,4450,44522
3.3Michael SchumacherMercedes GP W011:55,9030,4940,04923
4.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:56,0760,6670,17328
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:56,4591,0500,38318
6.10Nico HulkenbergWilliams FW321:56,5011,0920,04226
7.7Felipe MassaFerrari F101:56,5551,1460,05430
8.12Witalij PietrowRenault R301:56,7501,3410,19526
9.8Fernando AlonsoFerrari F101:57,1401,7310,39025
10.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:57,2551,8460,11524
11.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:57,3521,9430,09727
12.14Adrian SutilForce India VJM031:57,3611,9520,00929
13.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:57,4522,0430,09121
14.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:57,8332,4240,38129
15.11Robert KubicaRenault R301:58,1552,7460,32229
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:59,7994,3901,64431
17.6Mark WebberRed Bull RB62:00,4445,0350,64512
18.19Heikki KovalainenLotus T1272:00,8735,4640,42923
19.18Jarno TrulliLotus T1272:00,9905,5810,11714
20.24Timo GlockVirgin VR-012:02,0376,6281,0473
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-012:02,1886,7790,15121
22.21Bruno SennaHRT F1102:06,96811,5594,78017
23.16Sebastien BuemiToro Rosso STR5---1
24.20Karun ChandhokHRT F110----
107% najlepszego czasu: 2:03,488

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas drugiej i zarazem ostatniej sesji treningowej w piątek na torze Sakhir w Bahrajnie. Niemiec pokonał Lewisa Hamiltona (McLaren) i swojego kolegę z zespołu Mercedes GP – Michaela Schumachera o blisko pół sekundy. Robert Kubica (Renault) uzyskał dopiero piętnasty czas, ale prawdopodobnie jeździł tylko z większą ilością paliwa w popołudniowej sesji.

W drugiej sesji kierowcy od razu zabrali się do pracy, a po pierwszym kwadransie w posiadaniu najlepszych czasów byli kierowcy McLarena – Hamilton (1:56,051) i Button. Czasy ulegały jednak szybko poprawie i już kilka minut później barierę jednej minuty i 56 sekund przełamał jako pierwszy Nico Rosberg (Mercedes), wykręcając 1:55,555. W czołówce pojawił się także kolega zespołowy Rosberga – Michael Schumacher. Robert Kubica (Renault) po pierwszych kilku okrążeniach zajmował dwunaste miejsce, mając przed sobą Fernando Alonso (Ferrari).

Bez czasu byli tymczasem ciągle obydwaj kierowcy zespołu HRT – Karun Chandhok i Bruno Senna, a także Timo Glock z Virgin. Senna szykował się już jednak do wyjazdu na tor. Warto wspomnieć, że w pierwszych 30 minutach drugiej sesji niewielkie problemy dopadły Sebastiana Vettela (Red Bull), który po wypadnięciu z toru w ostaniem zakręcie bardzo wolno wrócił do boksów. Tymczasem tylko jedno okrążenie bez uzyskania czasu miał przejechane Sebastien Buemi (Toro Rosso), zatem z bolidem Szwajcara musiał być jakiś poważniejszy problem.

Senna na swoim pierwszym przejeździe obejmującym minimum jedno okrążenie pomiarowe uzyskał czas 2:09,115, mając ponad 13 sekund straty do Rosberga. Była to jednak pierwsza szybsza jazda bolidu HRT od jego ukończenia, zatem tak słaby wynik raczej nikogo nie dziwił. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Rosberg, Hamilton, Schumacher, Button, Pietrow, Hulkenberg, Vettel, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Alonso, Alguersuari, Massa, Kubica, Webber, de la Rosa, di Grassi, Kobayashi, Kovalainen, Trulli i Senna. Bez czasu byli nadal Buemi, Chandhok i Glock. Kilka minut przed upływem godziny Alguersuari wpadł w poślizg i dosłownie kilka centymetrów zabrakło do tego, aby uderzył tylnym skrzydłem w bandę. Mechanicy Toro Rosso mogli jednak odetchnąć z ulgą.

Timo Glock pierwsze okrążenie pomiarowe ukończył dzisiaj w 59 minucie drugiej sesji treningowej, uzyskując czas 2:02,037 (P18, +6,7s). Na tor w międzyczasie wyjechał także ponownie Senna, przejeżdżając kilka kolejnych okrążeń, na których udało mu się zmniejszyć stratę do najszybszego kierowcy do 12,467 sekundy. Tymczasem pojawiły się plotki, że zespół HRT przybył do Bahrajnu tylko po to, aby nie stracić miejsca w stawce, a może po prostu nie być jeszcze zdolny do wystawienia dwóch w pełni sprawnych bolidów w wyścigu. Jak dotychczas drugi kierowca hiszpańskiego zespołu – Chandhok ani razu nie wyjechał na tor i w tym momencie wiadomo już było, że nie uczyni tego w piątek, co może być potwierdzeniem całej teorii.

W międzyczasie Hamilton niepostrzeżenie poprawił czas na 1:55,854, zmniejszając tym samym swoją stratę do Rosberga do 0,445 sekundy, ale nadal był drugi. Do pierwszej piątki awansował tymczasem Vettel, wykręcając 1:56,459. Poza pierwszą dziesiątką wciąż znajdowali się obaj kierowcy Ferrari – Alonso (P11) i Massa (P16), a także Kubica (P14). W końcu na cztery minuty przed końcem sesji Massa wykręcił 1:56,555 i awansował na siódmą pozycję i była to ostatnia znacząca zmiana w kolejności kierowców podczas dzisiejszych treningów, choć w końcówce czas okrążenia o kolejną sekundę zdołał poprawić Senna. W chwilę później z jego samochodu odpadły jakieś części i musiał zatrzymać się na torze. Najbardziej pracowitymi uczestnikiem drugiej sesji okazał się Alguersuari.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 10%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Adi1976, 12.03.2010 18:13[!]
paolo=>szacun ;)
baton, 12.03.2010 19:09[!]
Bruno Senna HRT 2:06,968
Zwycięzca kwalifikacji w gp2 2:07,087

pozdrawiam
speed-crashday, 12.03.2010 19:29[!]
Widzę, że Rosberg chce podnieść swoją statystykę "wygrane treningi". W 2009 miał najlepszych czasów sporo.
krzysiek_aleks, 12.03.2010 19:35[!]
Dallara się spisała, nie powiem:D Ta firma wogóle nie powinna produkować bolidów F1.
Przyjrzałem się temu filmikowi, i widać, że Sennie odpadła nakrętka.
Tylko mam jedno pytanie: czy taka szata graficzna będzie też na Polsacie?
Damian375, 12.03.2010 20:19[!]
Hispania Racing miała dopiero test dzisiaj, więc...
Hans_Kloss, 12.03.2010 20:42[!]
Nowe zespoły poprawiły się w stosunku do pierwszego treningu, więc ok. A HRT to żenada niestety :P
christoff.w, 12.03.2010 21:06[!]
Cytuje: "Robert Kubica (Renault) uzyskał dopiero piętnasty czas, ale prawdopodobnie jeździł tylko z większą ilością paliwa w popołudniowej sesji."...

prawdopodobnie jezdzil??? A co , latal???, :) az ze z wieksza iloscia paliwa to wiadomo no chyba ze cos z gumami mial nie tak? Powinno byc napisane tak:
"..ale prawdopodobnie jezdzil z wieksza iloscia paliwa. Albo: " ale prawdopodobnie mial wieksza ilosc paliwa.

sorrki, ale mam nerwa dzisiaj a jeszcze jutro te kwalifikacje itd... :)
Simi, 12.03.2010 22:13[!]
"HRT to żenada." Ludzie, przecież oni nie testowali!
dex, 12.03.2010 22:25[!]
NO Bruno a miałeś być przed lotusem odszczekaj to teraz :P
zaSchumiony, 12.03.2010 22:39[!]
@krzysiek_aleks
Polsat nie robi transmisji tylko wstawia komentarz do tego co mają od globalnego nadawcy więc szata będzie taka sama.
Hans_Kloss, 12.03.2010 22:43[!]
@Simi- i to między innymi jest żenujące ;p Bo przecież nic ich nie tłumaczy. Chcę w ten sposób wyrazic swoje ubolewanie nad wyborem zepsołów. W Bahrajnie powinniśmy widziec jeszcze dwa takie teamy jak Lotus i Virgin. Ja nie wymagam cudów od nowicjuszy. Ja chcę, aby jeździli na miarę F1. Mam nadzieję, że HRT będzie się rozwijac, bo jeśli nie, to będą właściwie 22 bolidy na starcie.
Simi, 12.03.2010 22:53[!]
Hans Kloss - jest trochę racji w twojej wypowiedzi, ale myślę, że to tylko początek. W europejskiej części będzie lepiej. Tak uważam.
prz20, 12.03.2010 23:33[!]
jak myslicie ile razy w niedziele wyjedzie samochod bezpieczenstwa?:D 5??
Sebastian_89, 13.03.2010 00:15[!]
wiecej... 7:)
teraz z Q1 i Q2 odpada po 7 kierowcow? i potem zostaje 10 na Q3? pytam aby sie upewnic:)
latak, 13.03.2010 07:20[!]
Tak troche OT

na formula1.com troche nieogarneli ze zdjęciami ;d

http://img199.ima...199/6540/failxdx.png
pitstop, 13.03.2010 08:19[!]
czy ktoś mógłby mnie oświecić, gdzie mogę zobaczyć f1 w necie, na żywo lub pełne powtórki? Z góry dziękuję;)
czarodziej_f1, 13.03.2010 09:12[!]
@pitstop: oświecam Cię - http://www.hqtv.com.pl/newtv/
Hans_Kloss, 13.03.2010 11:35[!]
@Simi- jak już wspomniałem mam taką nadzieję, że będą powoli gonic, nie tylko HRT, ale też Lotus i Virgin. W Europie chciałbym, aby te dwa traciły około 2 sekund, a HRT 5 i nie będzie już tragicznie.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca