F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201014 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 6,299 km
Liczba okrążeń: 49
Pełny dystans: 308,405 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Fernando AlonsoFerrari F101:54,099--14
2.4Nico RosbergMercedes GP W011:54,3680,2690,26913
3.6Mark WebberRed Bull RB61:54,5000,4010,13215
4.3Michael SchumacherMercedes GP W011:54,5330,4340,03313
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:54,6460,5470,11316
6.7Felipe MassaFerrari F101:54,7390,6400,09314
7.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:55,0000,9010,26114
8.11Robert KubicaRenault R301:55,3311,2320,33115
9.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:55,4321,3330,10111
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:55,4611,3620,02913
11.14Adrian SutilForce India VJM031:55,5211,4220,06013
12.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:55,8601,7610,3398
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:56,0631,9640,20314
14.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:56,2592,1600,19615
15.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:56,2952,1960,03617
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:56,5042,4050,20916
17.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:56,5302,4310,02614
18.12Witalij PietrowRenault R301:56,8112,7120,28116
19.24Timo GlockVirgin VR-011:59,1735,0742,36210
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:59,7895,6900,61615
21.18Jarno TrulliLotus T1272:01,2597,1601,4705
22.21Bruno SennaHRT F1102:04,0019,9022,74211
23.25Lucas di GrassiVirgin VR-01---2
24.20Karun ChandhokHRT F110----
107% najlepszego czasu: 2:02,086

Fernando Alonso (Ferrari) zakończył ostatnią sesję treningową przed pierwszym wyścigiem sezonu 2010 z najlepszym czasem, pokonując Nico Rosberga (Mercedes) o 0,269 sekundy. Trzeci czas uzyskał Mark Webber, a pierwszą piątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów Mercedes i Red Bull – Michael Schumacher oraz Sebastian Vettel. Robert Kubica (Renault) sklasyfikowany został na ósmej pozycji, mając ponad sekundę straty do Alonso.

Pierwsze piętnaście minut kierowcy poświęcili na wykonanie okrążeń instalacyjnych. Na tor nie wyjechali jednak w tym czasie obaj kierowcy HRT i sytuacja hiszpańskiego zespołu nie wyglądała najlepiej, zwłaszcza w przypadku Karuna Chandhoka, który nie przejechał jeszcze ani jednego okrążenia w bolidzie F110.

Jako pierwsi czasy okrążeń w sobotniej sesji ustanowili kierowcy Red Bulla – Vettel (1:55,178) i Webber (+1,1s). Australijczyk zmniejszył wkrótce swoją stratę do 0,647 sekundy, a na torze zaczęli pojawiać się kolejni kierowcy z czołówki. Okrążenie instalacyjne wykonał też pierwszy z kierowców HRT – Bruno Senna. Tymczasem kierowca innego nowego zespołu (Virgin) – Timo Glock zgubił jedno z przednich kół i musiał powoli wrócić do boksów.

Po 25 minutach na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy Ferrari – Massa (1:54,761) i Alonso (+0,337). Po chwili rozdzielił ich jednak Rosberg, wykręcając 1:54,845. Pierwszą piątkę zamykali Vettel i Schumacher (+0,441s). Bez czasu okrążenia był jeszcze między innymi Kubica, a także obaj kierowcy Force India, ale cała trójka była już na torze. Kubica uzyskał ósmy czas na pierwszym okrążeniu pomiarowym, a Sutil i Liuzzi wskoczyli na miejsca 9 i 12.

W końcówce sesji Alonso poprawił się na 1:54,099 i awansował na pierwsze miejsce, poprawiając wcześniejsze osiągnięcie Massy o 0,662 sekundy. Następnie na czwartej pozycji pojawił się Button z czasem 1:55,000, po czym szybciej od mistrza świata pojechali Webber (P2, 1:54,500) i Schumacher (P3, 1:54,533). Rosberg był bliski ustanowienia na koniec najlepszego czasu sesji, jednak w ostatnim sektorze stracił całą przewagę i ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem (1:54,368).

Kubica trzecią sesję ukończył na ósmej pozycji ze stratą 1,232 do Alonso. Tymczasem Chandhok ponownie w ogóle nie wyjechał na tor i wyglądało na to, że nie pojeździ w ten weekend, jako że drugi bolid HRT najwyraźniej nie jest gotowy do jazdy. Kłopoty wciąż ma także Virgin, jako że Lucas di Grassi nie ustanowił czasu, przejeżdżając tylko dwa okrążenia instalacyjne.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paolo, 13.03.2010 11:20[!]
Czołówka zgodnie z planem choć stawka się dość mocno rozjechała. McLaren jak na razie nie rzuca na kolana swoim patentem. O Renault to chyba trzeba zacząć per Kubica bo w sumie to już nie Renault i wygląda jednak na to że kierowcy jeżdżą w innych ligach. Innymi słowy Łada słabo ale Kubica tak bardzo nie odstaje. Nie ma się co podniecać bo strata jest i to nie mała ale szanse na Q3 są realne więc nie jest źle. Największym rozczarowaniem jest Sauber. Może nawet nie tyle Sauber co Kamui. Niby zna ten tor itd. a Pedro mu 0,5s włożył. Gdyby Kamui był 0,5s z przodu na pograniczu Q2/Q3 to byłoby w normie. No i nie sposób nie wspomnieć o tych co ich jest ponad miliard. Fi bardzo, bardzo solidnie się prezentuje. Wygląda na to, że dość regularne punkty są w ich zasięgu. Mimo kierowców powiedziałbym takich sobie. Bez wątpienia ten zespół przesunął się wyraźnie do przodu. Na pewno już nie są czerwoną latarnią i to nie tylko dlatego, że dołączyli... no właśnie. I tutaj mamy drugi hinduski akcent. Jak na razie najbardziej osobliwy debiut w F1 jaki pamiętam. Hamilton w 2007 stanął w debiucie na podium i to było coś ale wygląda na to, że Karun może go przebić nie wyjeżdżając w ogóle na tor. Chyba trzeba przepisy lekko "stuningować" bo niektóre zespoły gotowe są chyba w ramach cięcia kosztów wystawiać jeden bolid. 10s to dubel co 12 okrążeń jeśli nie będą mieć problemów. A pewnie będą mieć. Tak czy inaczej co najmniej 4 duble w trakcie wyścigu
gnt3c, 13.03.2010 11:21[!]
jak widać HRT ma tylko jedno auto zdatne do jazdy, drugie to atrapa ... może dadzą radę 107% ale będzie ciężko ... najważniejsze że są sekundę szybsi od Lotusa i Virgin wg Senny :)

paolo - na jakiej podstawie tak sądzisz? wg mnie Pietrov jest jakieś 0,5 sekundy wolniejszy w tym momencie od Roberta, w Quali na pewno będzie to kilka miejsc ... najlepsze jest to, że nie ma strategii paliwowej i wyniki rywalizacji pomiędzy teammates będą w tym sezonie sprawiedliwe...
dxx91, 13.03.2010 11:24[!]
a co to za różnica, czy dadzą rade 107% czy nie??
Cinek, 13.03.2010 11:25[!]
taka że senna nie zakwalifikuje się do wyścigu
Tomos, 13.03.2010 11:28[!]
Niech HRT weźmie przykład Loli z 1997 roku, kiedy to nieprzygotowany team zwinął manatki po pierwszym GP i tyle było ich widać. Byli nieprzygotowani i woleli się wycofać niż nadal trwonić kasę i robić z siebie pośmiewisko.
Amalio, 13.03.2010 11:29[!]
No to w końcu obowiązuje ta zasada?
dxx91, 13.03.2010 11:33[!]
"Zgodnie z tą zasada - wprowadzoną w w życie w 1996 roku - jeśli podczas kwalifikacji kierowca nie zdołał uzyskać czasu nie gorszego niż 107% czasu zawodnika z P1, to nie mógł brać udziału w niedzielnej rywalizacji. Przepis przestał obowiązywać wraz z wprowadzeniem zmian w regulaminie F1 w sezonie 2003."

Kibice...
Jędruś, 13.03.2010 11:38[!]
Uspokójcie hormony bo śmiać się z was chce.

Te bolid jest ledwo złożony, nie mówiąc o szukaniu jakiś ustawień.
Dziś Senna na prostej radził sobie już bardzo dobrze więc pewnie bolid potencjał ma.
Ja na ich ocene poczekam jeszcze przynajmniej z miesiąc jak zbiorą wszystko do kupy.
rafaello85, 13.03.2010 11:41[!]
HRT kompromituje się na całej linii... Co oni robią w F1? Po co się tu pchali?:|
Adam1970, 13.03.2010 11:48[!]
NADEJSZŁA wiekopomna chwila!!
Za 10 minut się zaczyna :D :D

P.S.Dajcie spokój nowym zespołom!!
Sebastian_89, 13.03.2010 11:51[!]
Żal...
Idź zbuduj bolid i zobaczymy. Ludzie wyluzujcie. Po 4-5 weekendowych GP jak się nie poprawią to wtedy możecie ich komentować. Jak na nowe bolidy i niedoświadczonych kierowców wyjątek Lotus i Glock w Virgin to i tak nieźle im idzie. Nie liczcie, że w tym roku zdobędą jakiekolwiek pkt. O pkt to najwcześniej w 2011 będą walczyć... Ten pomysł padł już, więc niech wielka 4 zbuduje po 4 bolidy i niech się ścigają? Zgadzam się tylko, że ich "latające" części stanowią niebezpieczeństwo, ale niedługo powinni już nabrać wprawy. Pogadamy w połowie sezonu... A na razie dajcie im spokój...
Speedster, 13.03.2010 11:56[!]
senna 107% czasu póki co w practice 3 wyrobil, a wiec nie ma nerwow... moim zdaniem jak sie ogarną to będzie ok, nie będą tak duzo odstawac
Simi, 13.03.2010 12:26[!]
Ładny czas Alonso. Teraz na Q1 ponownie był najszybszy.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca