F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydij 20101 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:20,976--29
2.6Mark WebberRed Bull RB61:21,1060,1300,13027
3.11Robert KubicaRenault R301:22,0721,0960,96621
4.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:22,4441,4680,37217
5.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:22,6011,6250,15725
6.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:22,7641,7880,16324
7.8Fernando AlonsoFerrari F101:22,7721,7960,00825
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:22,7771,8010,00525
9.3Michael SchumacherMercedes GP W011:22,7921,8160,01526
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:22,9661,9900,17425
11.14Adrian SutilForce India VJM031:23,0032,0270,03719
12.7Felipe MassaFerrari F101:23,0072,0310,00426
13.12Witalij PietrowRenault R301:23,2492,2730,24224
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:23,3272,3510,07823
15.15Paul di RestaForce India VJM031:23,5202,5440,19319
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:23,7802,8040,26022
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:23,8682,8920,08828
18.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:24,0753,0990,20715
19.18Jarno TrulliLotus T1271:25,0324,0560,95722
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:25,2104,2340,17823
21.24Timo GlockVirgin VR-011:25,9905,0140,78021
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:26,6865,7100,69617
23.21Bruno SennaHRT F1101:26,9906,0140,30434
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:28,1577,1811,16724
107% najlepszego czasu: 1:26,644

Kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber okazali się zdecydowanie najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Węgier. Vettel jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 21 sekund, pokonując zespołowego kolegę o 0,13 sekundy. Na trzeciej pozycji uplasował się Robert Kubica (Renault), mając już jednak ponad sekundę straty do Vettela. Pierwszą piątkę zamknęli Jenson Button (McLaren) i Rubens Barrichello (Williams).

Wbrew wcześniejszym prognozom, piątkowe treningi rozpoczęły się przy słonecznej pogodzie. Już na okrążeniu instalacyjnym problemy napotkał Jarno Trulli, z którego Lotusa zaczął wydobywać się dym, gdy Włoch powrócił do alei serwisowej. Jako pierwszy czas okrążenia w porannej sesji ustanowił Felipe Massa – 1:38,521. Brazylijczyk po jednym okrążeniu pomiarowym powrócił od razu do boksów. Podobny krótki przejazd wykonał także Adrian Sutil, ale kierowca Force India uzyskał bardziej reprezentatywny czas – 1:26,143. Następnie na torze pojawił się Sakon Yamamoto. Japończyk w 25 minucie wykręcił 1:32,583, po czym poprawił się na 1:30,049.

W 32 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Mark Webber z czasem 1:24,856. Drugie kółko pomiarowe Australijczyka przyniosło poprawę na 1:23,396, trzecie – 1:22,990, czwarte – 1:22,292, a piąte 1:22,060. Na torze był już także drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel, legitymując się po kilku pierwszych okrążeniach czasem 1:22,133. Webber swój przejazd zakończył z czasem 1:21,710, mając 0,423 sekundy przewagi nad zespołowym kolegą. Za kierowcami Red Bulla pojawili się w tabeli Pedro de la Rosa, Nico Rosberg i Michael Schumacher. W 44 minucie kierowców Mercedesa rozdzielił Robert Kubica, wykręcając 1:23,613 (blisko dwie sekundy straty do Webbera).

W połowie sesji Vettel poprawił czas Webbera o blisko pół sekundy i znalazł się na czele klasyfikacji z czasem 1:21,275. Był to lepszy wynik od zeszłorocznego pole position Fernando Alonso na torze Hungaroring o około 0,3 sekundy. Kubica poprawił się tymczasem na 1:22,629 i wskoczył na trzecie miejsce, ale nie było to jeszcze ostatnie słowo kierowcy Renault, bowiem na kolejnym okrążeniu wykręcił 1:22,228, zmniejszając swoją stratę do Vettela do mniej niż sekundy. Za Polakiem znalazł się Rubens Barrichello, a pierwszą piątkę zamykał Schumacher. Bez czasu na 35 minut przed końcem sesji byli Jenson Button i kierowca testowy Force India – Paul di Resta.

W 57 minucie Webber odzyskał pierwsze miejsce po uzyskaniu czasu 1:21,177. Australijczyk podniósł następnie poprzeczkę na 1:21,106. Tymczasem na torze pojawili się w końcu Button i di Resta. Aktualny mistrz świata na pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:24,451 i znalazł się na 17 pozycji. Kierowca McLarena poprawił się na kolejnym kółku na 1:22,444 i znalazł się za Kubicą na czwartej pozycji. Di Resta po dwóch okrążeniach legitymował się czasem 1:25,914, który dawał mu 20 miejsce. W 65 minucie Witalij Pietrow wpadł w poślizg w ostatnim zakręcie i stanął w poprzek toru na prostej startowej. Rosjanin zdołał jednak po chwili zwrócić bolid w dobrym kierunku i mógł kontynuować jazdę.

W 67 minucie kierowcy Red Bulla kolejny raz zamienili się miejscami na szczycie tabeli czasowej po tym, jak Vettel wykręcił 1:20,976. Kwadrans przed końcem sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce wyglądała następująco: Vettel, Webber, Kubica, Button, Barrichello, Rosberg, Schumacher, Alonso, Hulkenberg i Sutil. W 77 minucie Kubica poprawił się na 1:22,072, ale nadal był trzeci. Do pierwszej dziesiątki wskoczył tymczasem de la Rosa, wykręcając 1:22,764 (P6). Do końca sesji nie nastąpiły już żadne zmiany w czołówce. Najmniej okrążeń przejechali przed południem kierowcy McLarena – Jenson Button (P4) i Lewis Hamilton (P18).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 30.07.2010 12:38[!]
@gnt3c - przestań już z tym nielegalnym wozem! Nic im nikt nie udowodnił i wszystko się zgadza. Nawet jeżeli naginają, kłaniac się przed nimi na kolanach. Tylko najlepsi potrafią stworzyc bolid wybitny. Ja mam wielką nadzieje, że rozniosą resztę. Co do Roberta, nie oczekuje dużo, gdyż po prostu Renówę nie stac na wiele. Taka prawda i nie ma się co oszukiwac. I tak dobrze, że Robert jest przed kierowcami w lepszych wozach. ;///
noofaq, 30.07.2010 12:40[!]
francorchamps: jedyna szans na to regulamin o treści: wszystko jest dozwolone :)
paolo, 30.07.2010 12:41[!]
Brawo RBR. Oby się naszemu i żabom udało jak w Monaco. Szczerze mówiąc to byłbym bardziej niż zdziwiony ale cuda się zdarzają. Naszemu i Renault w tym roku już tylko to pozostało. Cudne cudo. Na realne osiągi nie ma co liczyć...
SvedruS, 30.07.2010 12:48[!]
oby to byla powtorka z monaco czyli walka kubka z red bullami :P
gnt3c, 30.07.2010 12:48[!]
francorchamps - wydaje mi się, że różnica 1 sekundy pomiędzy red bullem a resztą, gdzie następne ileś samochodów dzieli różnica minimalna, jest co najmniej dziwna na tym poziomie.
IceMan11, 30.07.2010 12:58[!]
LOL po prostu RBR grzał ile się dało, a inne zespoły robiły swoje, a Ty się zachowujesz jakbyś z nieba się urwał i tyle szukając przekrętów ze strony RBR.
francorchamps, 30.07.2010 12:58[!]
Liczę że Ferrari pogodzi RBR! I Tyle w tym temacie!
IceMan11, 30.07.2010 13:08[!]
@francorchamps - oby nie!!! :)
fibon, 30.07.2010 13:10[!]
Nawet jeśli bolidy RBR i Ferrari są nielegalne, to obnaża przede wszystkim procedury testowe FIA, bo jak rozumiem skrzydła poddawane są testom na odkształcenia.
k2., 30.07.2010 13:17[!]
@up Kładą ciężarki i sprawdzają czy się wygina czy nie :D.Kosmiczna technologia
Czarosław, 30.07.2010 13:22[!]
@gnt3c

Ogladales wogole trening oO RBR jezdził z pustym bakiem i cisnął ile sie dało a reszta brała sie za porownywanie opon. Więc nie wiem o czym ty mowisz
Dae, 30.07.2010 13:30[!]
@Czarosław, oglądałem treningi i jakoś nie zauważyłem tego wskaźnika poziomu paliwa w bolidach RBR ;[)
gnt3c, 30.07.2010 13:38[!]
Dae - to samo chciałem powiedzieć :D
Edzix, 30.07.2010 13:40[!]
Czemu Lewis tak słabo ? Miał jakieś problemy ? Red Bulla- no coment.
Czarosław, 30.07.2010 13:51[!]
To szykujcie się na 1:18 w wykonaniu RBR podczas kwali. Szczescia zycze ;)
SkC, 30.07.2010 14:46[!]
Petrov jeździ z jakimś nowym tylnym skrzydłem
seba_d, 30.07.2010 15:36[!]
Robert tez z nowym http://xpb.cc/thu...I7J0H04XX401_450.jpg
czyżby to był kanał F?
MairJ23, 30.07.2010 18:43[!]
dzisiaj wielu panow cwiczylo przejazdy cysterna.... ustawienia ida na samochody obciazone... wiec spodziewalbym sie ciakwej koncowki wyscigu. Szczegolnei jak pierwsza 3jka bedzie blisko.
Czekam na niedziele juz. Mam nadzieje ze nikt zadnej czesci samochodu nie zgubi na torze !
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca