|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydij 2010 | 1 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:19,574 | - | - | 17 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:20,058 | 0,484 | 0,484 | 15 |
3. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:20,724 | 1,150 | 0,666 | 19 |
4. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:21,066 | 1,492 | 0,342 | 19 |
5. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:21,264 | 1,690 | 0,198 | 16 |
6. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:21,376 | 1,802 | 0,112 | 17 |
7. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:21,399 | 1,825 | 0,023 | 15 |
8. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:21,422 | 1,848 | 0,023 | 18 |
9. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:21,473 | 1,899 | 0,051 | 18 |
10. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:21,513 | 1,939 | 0,040 | 18 |
11. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:21,705 | 2,131 | 0,192 | 19 |
12. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:21,939 | 2,365 | 0,234 | 15 |
13. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:22,151 | 2,577 | 0,212 | 21 |
14. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:22,337 | 2,763 | 0,186 | 20 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:22,427 | 2,853 | 0,090 | 19 |
16. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:22,508 | 2,934 | 0,081 | 22 |
17. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:22,918 | 3,344 | 0,410 | 14 |
18. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:23,708 | 4,134 | 0,790 | 8 |
19. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:24,547 | 4,973 | 0,839 | 19 |
20. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:24,576 | 5,002 | 0,029 | 22 |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:24,623 | 5,049 | 0,047 | 22 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:24,805 | 5,231 | 0,182 | 17 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:26,479 | 6,905 | 1,674 | 21 |
24. | 20 | Sakon Yamamoto | HRT F110 | | 1:27,176 | 7,602 | 0,697 | 21 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,144 |
|
|
Kierowcy Red Bulla dyktowali tempo także podczas ostatniej sesji treningowej poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Węgier. Mark Webber znalazł w końcówce sesji wolną przestrzeń na torze i wykręcił na supermiękkich oponach zdecydowanie najlepszy czas weekendu – 1:19,574. Sebastian Vettel miał jednak mniej szczęścia i nie mógł wykorzystać najlepszego przedziału osiągów opon, kończąc trzeci trening 0,484 sekundy za zespołowym kolegą. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Fernando Alonso (Ferrari) i Robert Kubica (Renault), mając już ponad sekundę straty do Webbera.
Jak już pisaliśmy przy okazji kwalifikacji GP3, nocne opady deszczu zmyły niemal całą gumę naniesioną wczoraj na tor. Dodatkowo w kilku zakrętach rozsypano sporo cementu po tym, jak jeden z kierowców Formuły BMW rozlał olej na torze przed treningiem F1. Po krótkiej przerwie na sprawdzenie bolidów po okrążeniach instalacyjnych, jako pierwszy czas ustanowił Lucas di Grassi – 1:29,866. Heikki Kovalainen poprawił wynik kierowcy Virgin o dwie sekundy, wykręcając 1:27,671.
Po kilku minutach oczyszczania toru, z boksów zaczęli wyjeżdżać kierowcy z czołowych zespołów. W 23 minucie Mark Webber uzyskał czas 1:23,149 i wskoczył od razu na pierwsze miejsce. Szybciej pojechali po chwili Nico Hulkenberg (1:22,686) i Sebastian Vettel (1:21,954), a odpowiedzią Webbera na to były czasy 1:21,634 oraz 1:21,087 i Australijczyk powrócił na pierwsze miejsce. Webber powrócił wkrótce do alei serwisowej, a tymczasem Vettel kontynuował jazdę i poprawił się kolejna na 1:20,966 i 1:20,261, pokonując zespołowego kolegę o 0,826 sekundy.
Po 34 minutach za kierowcami Red Bulla znajdowali się Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button, Felipe Massa, Nico Rosberg, Pedro de la Rosa, Robert Kubica i Witalij Pietrow (obaj kierowcy Renault mieli ponad dwie sekundy straty do Vettela). Problemy dosięgły tymczasem Vitantonio Liuzziego, dla którego sobotnia sesja treningowa zakończyła się na ośmiu okrążeniach z powodu usterki układu przeniesienia napędu. Kierowca Force India na 20 minut przed końcem sesji zajmował 17 miejsce, mając 3,5 sekundy straty do Vettela.
W 43 minucie Webber poprawił się na 1:20,327, zmniejszając swoją stratę do Vettela do 0,066 sekundy, ale na kolejnym kółku okazał się już wyraźnie szybszy od zespołowego kolegi i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:19,940. Warto podkreślić, że wszyscy kierowcy z czołówki korzystali do tego momentu z twardszych opon. Jadący właśnie na takich oponach Kubica wykręcił 1:21,690 i wskoczył na czwarte miejsce. Na 10 minut przed końcem sesji na torze był tylko Heikki Kovalainen (P20) – pozostali kierowcy szykowali się już do przejazdów na supermiękkich oponach.
Button jak pierwszy ustanowił czas na oponach z zielonym paskiem, wykręcając 1:21,488, co dało m czwarte miejsce. Nieznacznie szybciej od kierowcy McLarena pojechał Pietrow (1:21,399), a tymczasem Webber wykręcił 1:19,574 i uciekł Vettelowi na blisko 0,7 sekundy (Niemiec trafił na duży tłok i jego pierwsze okrążenie pomiarowe na supermiękkich oponach zostało całkiem popsute). Problemów ze zalezieniem pustej przestrzeni nie miał Kubica – Polak uzyskał czas 1:21,066 i awansował na czwarte miejsce. Alonso był nadal trzeci, ale poprawił się na 1:20,724. Vettel w samej końcówce wykręcił 1:20,058, zmniejszając swoją stratę do Webbera do mniej niż pół sekundy.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|