F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydij 20101 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Mark WebberRed Bull RB61:19,574--17
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:20,0580,4840,48415
3.8Fernando AlonsoFerrari F101:20,7241,1500,66619
4.11Robert KubicaRenault R301:21,0661,4920,34219
5.7Felipe MassaFerrari F101:21,2641,6900,19816
6.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,3761,8020,11217
7.12Witalij PietrowRenault R301:21,3991,8250,02315
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:21,4221,8480,02318
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,4731,8990,05118
10.10Nico HulkenbergWilliams FW321:21,5131,9390,04018
11.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:21,7052,1310,19219
12.3Michael SchumacherMercedes GP W011:21,9392,3650,23415
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:22,1512,5770,21221
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:22,3372,7630,18620
15.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:22,4272,8530,09019
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,5082,9340,08122
17.14Adrian SutilForce India VJM031:22,9183,3440,41014
18.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:23,7084,1340,7908
19.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:24,5474,9730,83919
20.18Jarno TrulliLotus T1271:24,5765,0020,02922
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:24,6235,0490,04722
22.24Timo GlockVirgin VR-011:24,8055,2310,18217
23.21Bruno SennaHRT F1101:26,4796,9051,67421
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:27,1767,6020,69721
107% najlepszego czasu: 1:25,144

Kierowcy Red Bulla dyktowali tempo także podczas ostatniej sesji treningowej poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Węgier. Mark Webber znalazł w końcówce sesji wolną przestrzeń na torze i wykręcił na supermiękkich oponach zdecydowanie najlepszy czas weekendu – 1:19,574. Sebastian Vettel miał jednak mniej szczęścia i nie mógł wykorzystać najlepszego przedziału osiągów opon, kończąc trzeci trening 0,484 sekundy za zespołowym kolegą. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Fernando Alonso (Ferrari) i Robert Kubica (Renault), mając już ponad sekundę straty do Webbera.

Jak już pisaliśmy przy okazji kwalifikacji GP3, nocne opady deszczu zmyły niemal całą gumę naniesioną wczoraj na tor. Dodatkowo w kilku zakrętach rozsypano sporo cementu po tym, jak jeden z kierowców Formuły BMW rozlał olej na torze przed treningiem F1. Po krótkiej przerwie na sprawdzenie bolidów po okrążeniach instalacyjnych, jako pierwszy czas ustanowił Lucas di Grassi – 1:29,866. Heikki Kovalainen poprawił wynik kierowcy Virgin o dwie sekundy, wykręcając 1:27,671.

Po kilku minutach oczyszczania toru, z boksów zaczęli wyjeżdżać kierowcy z czołowych zespołów. W 23 minucie Mark Webber uzyskał czas 1:23,149 i wskoczył od razu na pierwsze miejsce. Szybciej pojechali po chwili Nico Hulkenberg (1:22,686) i Sebastian Vettel (1:21,954), a odpowiedzią Webbera na to były czasy 1:21,634 oraz 1:21,087 i Australijczyk powrócił na pierwsze miejsce. Webber powrócił wkrótce do alei serwisowej, a tymczasem Vettel kontynuował jazdę i poprawił się kolejna na 1:20,966 i 1:20,261, pokonując zespołowego kolegę o 0,826 sekundy.

Po 34 minutach za kierowcami Red Bulla znajdowali się Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button, Felipe Massa, Nico Rosberg, Pedro de la Rosa, Robert Kubica i Witalij Pietrow (obaj kierowcy Renault mieli ponad dwie sekundy straty do Vettela). Problemy dosięgły tymczasem Vitantonio Liuzziego, dla którego sobotnia sesja treningowa zakończyła się na ośmiu okrążeniach z powodu usterki układu przeniesienia napędu. Kierowca Force India na 20 minut przed końcem sesji zajmował 17 miejsce, mając 3,5 sekundy straty do Vettela.

W 43 minucie Webber poprawił się na 1:20,327, zmniejszając swoją stratę do Vettela do 0,066 sekundy, ale na kolejnym kółku okazał się już wyraźnie szybszy od zespołowego kolegi i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:19,940. Warto podkreślić, że wszyscy kierowcy z czołówki korzystali do tego momentu z twardszych opon. Jadący właśnie na takich oponach Kubica wykręcił 1:21,690 i wskoczył na czwarte miejsce. Na 10 minut przed końcem sesji na torze był tylko Heikki Kovalainen (P20) – pozostali kierowcy szykowali się już do przejazdów na supermiękkich oponach.

Button jak pierwszy ustanowił czas na oponach z zielonym paskiem, wykręcając 1:21,488, co dało m czwarte miejsce. Nieznacznie szybciej od kierowcy McLarena pojechał Pietrow (1:21,399), a tymczasem Webber wykręcił 1:19,574 i uciekł Vettelowi na blisko 0,7 sekundy (Niemiec trafił na duży tłok i jego pierwsze okrążenie pomiarowe na supermiękkich oponach zostało całkiem popsute). Problemów ze zalezieniem pustej przestrzeni nie miał Kubica – Polak uzyskał czas 1:21,066 i awansował na czwarte miejsce. Alonso był nadal trzeci, ale poprawił się na 1:20,724. Vettel w samej końcówce wykręcił 1:20,058, zmniejszając swoją stratę do Webbera do mniej niż pół sekundy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dxx91, 31.07.2010 12:16[!]
Czyli kwalifikacje można odpuścić. W sensie oglądania ofc
Player1, 31.07.2010 12:16[!]
Jestem ciekaw kwalifikacji. Jak można zyskiwać 1s. w 2 sektorze dokładać jescze 0.5s w 3. Czyżby RBR miał bolidy F1, a reszta GP2.
francorchamps, 31.07.2010 12:17[!]
Powiem tak: RBR to jakies nieporozumienie, ale do tego już się przyzwyczaili wszyscy...

Ale zadziwia mnie Kubica.. W przeciętnym aucie jego P4 wydaje się być bezpieczne..
Massa 0,2 straty, Hamilton 0,3... Czyżby 2 linia...? Stawiam jednak na P6 bo Ham i Massa podkręcą tempo!

Mercedes myslami w 2011 chyba.. No i zagadka co zrobi Pietrow..

Pocieszające jest to że Weber przed Vettelem, ale wydaje mi się jednak że to jednak niemiec zdobedzie P1 i zacznie wymachiwać paluszkiem po wyjściu z bolidu doprowadzając mnie do wściekłości :/
christoff.w, 31.07.2010 12:18[!]
No i co z tym PP w GPM zrobic? Vettel czy Webber? Do wczoraj bylo jasne no ale "Kangur" wyprowadzil mnie z rownowagi ;) A moze Vettel sie pozbiera bo w sumie na ostatnim kolku byl tlok i nie dal rady poprawic czasu jak pewnie wielu innych takze sam juz nie wiem kogo obstawic? Macie jakies przeczucia itp?
Mr President, 31.07.2010 12:19[!]
Tylko niech RBR będzie szybkie w wyścigu, mają okazję żeby dołożyć McL
speed-crashday, 31.07.2010 12:24[!]
christoff.w

Ja obstawiam Vettela, zresztą i tak powinniśmy się cieszyć, że mamy ułatwione typowanie.
Co do treningu, co by było jakby Red Bull miał silnik Mercedesa. Cieszy Renault, może wyprzedzą Merca w generałce.
SkC, 31.07.2010 12:25[!]
Różnice jak w latach 60 mam nadzieje że sprawiedliwość się uśmiechnie i "legalny" bolid Red Bulla wybudowany w centrum technologicznym Top Gear przez James'a Richard'a i Clarksona zacznie się rozpadać na nierównym torze
cinkciarz, 31.07.2010 12:51[!]
1-3 Vet Web Alo 4-6 Ham Kub Mas 7-10 But Ros Pet Bar tak w gpm obstawiam ;) ciekawe jak wyjdzie ;p zadziwiające wrecz niemożliwe by RBR tak odjechał :O
Hubit, 31.07.2010 12:59[!]
cinkciarz

Obstawiłem dokładnie tak samo jak ty :P
Z resztą takie ustawienie mam niezmiennie od wczorajszego dnia...
bukuć, 31.07.2010 13:03[!]
1-3 Vet Web Alo 4-6 Ham Kub Mas 7-10 Bar Ros But Hul
Prawie jak panowie powyżej ;)
artur_fan_f1, 31.07.2010 13:03[!]
koledzy o co chodzi ze skrótem "gpm"??
francorchamps, 31.07.2010 13:04[!]
http://www.f1.v10...,Kubica,4,46531.html

Dajcie sobie na sam dół gdzie są prędkości maxymalne i popatrzcie na pozycje Webbera :)

To dopiero paradoks F1 :)
bukuć, 31.07.2010 13:06[!]
GPM - Grand Prix Manager - zabawa w managera zespołu F1 na tym serwisie ;)
Francorchamps - Kurde , Vettel też nieźle ;)
francorchamps, 31.07.2010 13:06[!]
"gpm"

g- gruby
p- papa
m- massy

;p
cinkciarz, 31.07.2010 13:13[!]
@francorchamps Widać że tu aż tak predkość sie nie liczy ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca